Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Fiat Grande Punto Abarth: Εξημερωμένος σκορπιός

Fiat Grande Punto Abarth: Εξημερωμένος σκορπιός

Ο σκορπιός του ιταλικού Βορρά επιστρέφει στις τάξεις της Fiat, νοθεύοντας τα χαρακτηριστικά κίνησης του υπερτροφοδοτούμενου Grande Punto.

Γιάννης Αδάναλης

Η είδηση για την αναβίωση της Abarth, σε συνδυασμό με την επιστροφή του θετικού προσήμου στα οικονομικά μεγέθη της Fiat, επανέφερε τα χαμόγελα στις τάξεις της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.368 κ.εκ.
Ισχύς:
155 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή:
230 Nm/ 3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 8,2 δλ
Τελ. ταχύτητα:
208 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
18.400 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
19.370 ευρώ

Μετά τα πέτρινα χρόνια της προηγούμενης δεκαετίας, οι άνθρωποι της φίρμας αισιοδοξούν, αναγνωρίζοντας στο μέλλον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας την ανάγκη παραγωγής μικρών και προσιτών προτάσεων, με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων που θα εναρμονίζονται με τους αυστηρότερους κοινοτικούς κανονισμούς.



Έχοντας, λοιπόν, εξασφαλίσει τα… προς το ζην, οι Ιταλοί βάλθηκαν να επαναφέρουν στη ζοφερή, οικονομική, πραγματικότητα του 21ου αιώνα, ξεχασμένους θρύλους από το μακρινό παρελθόν τους.



Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή αναβίωσης του Fiat 500 -που χρόνο με το χρόνο αυξάνει τους ρυθμούς παραγωγής του ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση- ο σκορπιός του ιταλικού Bορρά ξαναβρίσκει τη θέση του ανάμεσα στις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις της φίρμας.



Το Grande Punto βάφεται στα χρώματα του πολέμου, αποκτώντας χαρακτηριστικά που σε πρώτη ανάγνωση εξιτάρουν φίλους και εχθρούς της ιταλικής σχολής.



























Υπέρ
Σχεδίαση αμαξώματος
Επιδόσεις
Προβλέψιμη οδική συμπεριφορά
Κατά
Φινίρισμα πλαστικών
Παρεμβατικότητα ESP
Υψηλή κατανάλωση καυσίμου



Παρότι διατηρεί τα βασικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα, το μικρό Fiat δηλώνει εξαρχής τη διαφορετικότητά του από τις συμβατικές εκδόσεις της γκάμας του.



Οι τροχοί των 17 ιντσών, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά στα ευαίσθητα τμήματα του αμαξώματος, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα διακριτικά της Abarth δεν αφήνουν κανένα περιθώριο σύγχυσης.



Ανάλογης έκτασης και χαρακτήρα είναι οι τροποποιήσεις που έχει δεχτεί το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα υφασμάτινα bucket καθίσματα είναι αυτά που ξεχωρίζουν, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι το λευκό πάνελ στο ταμπλό με το έμβλημα της Abarth στο δεξί του άκρο, τα αλουμινένια πεντάλ και οι δερμάτινες επενδύσεις του τριάκτινου τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων θα περάσουν απαρατήρητες.



Παρά τις αγωνιστικές καταβολές της έκδοσης, ο εξοπλισμός του Grande Punto Abarth δεν παρουσιάζει ελλείψεις. Αντίθετα, μάλιστα, προσφέρει ανέσεις που συναντάς σε μεγαλύτερες προτάσεις, όπως ο διζωνικός κλιματισμός και το σύστημα ανοικτής ακρόασης με τεχνολογία Bluetooth.



Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε το μακρύ κατάλογο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως άλλωστε και τους έξι αερόσακους που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.



Όπως και να έχει, πάντως, οι αισθητικές παρεμβάσεις και οι όποιες εξοπλιστικές προσθήκες δεν στάθηκαν ικανές να αναβαθμίσουν τη μέτρια ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό.



Την προχειρότητα της κατασκευής επιβεβαιώνει μεταξύ άλλων και το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας, με αποκορύφωμα το διακόπτη Power boost, ο οποίος παραπέμπει σε after market επιλογές.



Δικαιολογημένα ή όχι, οι Ιταλοί δεν θέλησαν να αναμορφώσουν την εικόνα του Grande Punto, αλλά να κτίσουν πάνω στις βάσεις του δημοφιλέστερου Fiat την προσπάθεια επανεκκίνησης της Abarth.



Αυτό, άλλωστε, μαρτυρούν και οι τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Γνωστός από τη μέχρι σήμερα παρουσία του στις προτάσεις του ιταλικού ομίλου, ο T-Jet κινητήρας των 1.400 κ.εκ. αποδίδει 155 ίππους και 230 Nm ροπής.



Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές έχει διατηρηθεί και η διάταξη της ανάρτησης, σε αντίθεση βέβαια με τις επιμέρους ρυθμίσεις της. Αναλυτικότερα, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει περιοριστεί κατά 10 χιλιοστά, η διάμετρος των αντιστρεπτικών παρουσιάζει αύξηση, ενώ σκληρότερα κατά 20% είναι και τα ελατήρια.



Συνολικά, η συμπεριφορά του πλαισίου δείχνει να έχει εναρμονιστεί με το χαρακτήρα της έκδοσης, αίσθηση που ενισχύει η παρουσία του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.



Επιλέγοντας τη διαμόρφωση sport, από τον αντίστοιχο διακόπτη στο μέσο της κεντρικής κονσόλας, η ηλεκτρονική διαχείριση του αυτοκινήτου μεταβάλλει, τόσο την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, όσο και τη λειτουργία του κινητήρα.



Το τιμόνι αποκτά το απαιτούμενο βάρος και το μοτέρ δικαιολογεί, με την απόδοσή του, την ονομαστική ισχύ των 155 ίππων.



Αυτό το Grande Punto γράφει τους χρόνους που θα περίμενες από την ισχυρότερη εκδοχή του, καθώς σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,2 δευτερόλεπτα.



Η μέτρια αίσθηση που αποκομίζει κανείς από τον επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου δεν θα προβληματίσει, καθώς με λίγη παραπάνω προσοχή οι αλλαγές πραγματοποιούνται χωρίς δυσκολία.



Στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και το σύστημα πέδησης, μιας και τα τέσσερα δισκόφρενα, σε συνδυασμό με τις διπίστονες δαγκάνες της Brembo του μπροστινού άξονα, αντεπεξέρχονται με σχετική ευκολία στις απαιτήσεις της έκδοσης.



Ισορροπημένη, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου που δηλώνει απερίφραστα τον σπορτίφ προσανατολισμό του, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η ρύθμιση της ανάρτησης.



Οι τροχοί των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και τα σκληρότερα ελατήρια μεταφέρουν στο εσωτερικό ένα μεγάλο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς ωστόσο να κουράζουν όταν η ποιότητα του τελευταίου δεν παραπέμπει σε… πλακόστρωτο.



Μακριά από το κέντρο της πόλης, σε συνθήκες, όπου η άνεση και η προοδευτικότητα της ανάρτησης δεν συμπεριλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα χαρακτηριστικά του Grande Punto, o σύγχρονος σκορπιός της Fiat ξεδιπλώνει τις πραγματικές του αρετές.



Παρουσία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης των κινητήριων τροχών (ASR) και του μη απενεργοποιούμενου ESP, το Abarth των 155 ίππων δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις.



Η συμπεριφορά του παραμένει απόλυτα ελεγχόμενη και προβλέψιμη, ακόμα και αν το παρακάνεις με το πεντάλ του γκαζιού, υπερεκτιμώντας τις δυνατότητές σου.



Σε ρόλο δυνάστη, το σύστημα δυναμικής ευστάθειας απαγορεύει κάθε κίνηση που παρεκκλίνει από την προβλεπόμενη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, επεμβαίνοντας με τον πλέον άμεσο και άκομψο τρόπο.



Στο όνομα της αποτελεσματικότητας -δύσκολα μπορείς να αμφισβητήσεις την ικανότητα του Grande Punto Abarth να κινείται πραγματικά γρήγορα- και της ενεργητικής ασφάλειας, ο σκορπιός της Fiat έχει θυσιάσει το μεγαλύτερο μέρος της οδηγικής ευχαρίστησης που θα μπορούσε να προσφέρει.



Περνώντας από την απαραίτητη (;) διαδικασία… εξημέρωσης, παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση υποδεέστερος προτάσεων του ίδιου ομίλου, προσφέροντας -αδικαιολόγητα- ένα σαφές προβάδισμα στην Alfa Romeo MiTo και στο μικρότερο Fiat 500 Abarth.



Το Grande Punto Abarth και οι άλλοι…



Πέρα από τον εσωτερικό ανταγωνισμό -ας μην ξεχνάμε ότι η Alfa ΜiTo, όπως άλλωστε και το Fiat 500 Abarth ξεκινούν από την ευρύτερη περιοχή των 18.500 ευρώ- το Grande Punto Abarth συναντά απέναντί του δύο ακόμα υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις της κατηγορίας του.



Εξοπλισμένο με κινητήρα 1.600 κ.εκ., το Peugeot 207 Rallye αποδίδει 150 ίππους και 240 Nm ροπής. Ξεκινώντας από τα 17.700 ευρώ, κινείται στη λογική των προγόνων του, όντας ανταγωνιστικό σε επιδόσεις και αρκετά ευχάριστο σε οδική συμπεριφορά.



Στους 150 ίππους φτάνει και η απόδοση του Opel Corsa GSi, η τιμή του οποίου, ωστόσο, πλησιάζει τα 20.000 ευρώ. Το μικρό Opel έχει να επιδείξει τον ισορροπημένο χαρακτήρα του, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι υπολείπεται σε επιδόσεις.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.368 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)155/5.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)230/3.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήAλουμινίο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή72×84
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)113,3










































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικόέξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.82
:1/2.16
:1/1.475
:1/1.07
:1/0.88
:1/0.745
Τελική σχέση διαφορικού4.18











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson,αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις7×17
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνPirelli P Zero Nerro
Ελαστικά215/45/17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,6
Διάμετρος στροφής11,0 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,030 μέτρα
Πλάτος1,685 μέτρα
Ύψος1,480 μέτρα
Μεταξόνιο2,510 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1479/1472
Χώρος αποσκευών275 λίτρα
Βάρος1.250 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο8,06




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη
Εκτός
Μέση7,5
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία600 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα208 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα8,2 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο