Δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, γκάμα 11 κινητήρων και ανανεωμένη εμφάνιση για το best seller της BMW που θα κυκλοφορεί από τον Οκτώβριο και στην Ελλάδα με τιμές οριακά αυξημένες σε σχέση με το σημερινό μοντέλο.
Δεν είναι μυστικό πως η σειρά 3 είναι για την BMW το πιο σημαντικό μοντέλο της. Μια ματιά στις ταξινομήσεις που καταγράφουν κάθε χρόνο οι εκδόσεις Sedan και Touring αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Μόνο στην Αγγλία ταξινομήθηκαν το 2007 32.000 τριάρες, τοποθετώντας έτσι το μοντέλο πιο ψηλά από το Ford Mondeo στην κατάταξη των πωλήσεων, ενώ στην Ελλάδα την ίδια χρονιά η σειρά 3 βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας της με 3.601 πωλήσεις.
Ωστόσο, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται κυρίως από την πλευρά του Audi A4, η σειρά 3 βρέθηκε υπό πίεση, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να υποβληθεί σε μερική ανανέωση, ώστε να παραμείνει στην επικαιρότητα.
Η επιτυχία του σημερινού μοντέλου περιόρισε τις αισθητικές τροποποιήσεις στις ελάχιστες δυνατές. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι σχεδιαστές της εταιρείας είχαν εύκολο έργο. Το αντίθετο μάλιστα, αφού εργάστηκαν εντατικά για τη βελτίωση της ανανεωμένης έκδοσης.
Η άποψή μας
Οι διακριτικές αλλαγές της BMW στη σειρά 3 είναι σίγουρο ότι θα διευρύνουν τη δημοτικότητά της, εξασφαλίζοντας μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας των premium μεσαίων οικογενειακών. Χάρη στις προσεκτικές αλλαγές, η νέα σειρά 3 προσφέρει ακόμα καλύτερο μείγμα στιλ, πρακτικότητας και τεχνολογίας αιχμής. Η βελτιωμένη λειτουργικότητα του iDrive και το ενισχυμένο EfficientDynamics πακέτο, είναι επίσης ευπρόσδεκτα.
Το αυτοκίνητο είναι φαρδύτερο ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά, ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει πιο ανάγλυφες εισαγωγές αέρα. Οι τελευταίες σίγουρα τραβούν το βλέμμα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το οριζόντιο διακριτικό εξόγκωμα στον πίσω προφυλακτήρα.
Νέο επίσης είναι το μπροστινό καπό με τις δύο ακμές που το διατρέχουν να ξεκινούν από το σήμα και να καταλήγουν στο παρμπρίζ. Ακόμα, ελαφρώς πιο τονισμένα είναι τα πλευρικά μαρσπιέ, δίνοντας έτσι την εντύπωση πως αυτή η σειρά 3 είναι πιο μεγάλη σε μήκος από την προηγούμενη.
Ασφαλώς νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με τα μπροστινά να θυμίζουν εκείνα της σειράς 5, με το ανάλογο σύστημα daytime running lights. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω φώτα, έχουν ενσωματωμένα LED που είναι πιο φωτεινά και πιο ελκυστικά.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η ίδια εικόνα της περιορισμένης διαφοροποίησης. Ο θάλαμος επιβατών είναι πιο πρακτικός, ενώ χρησιμοποιούνται νέα υλικά που αναβαθμίζουν την ποιότητα. Η μεγαλύτερη, όμως, αλλαγή συντελέστηκε στο όχι και τόσο εύχρηστο iDrive.
Το νέο σύστημα υιοθετεί σκληρό δίσκο, αντί DVD, με αποτέλεσμα να λειτουργεί πιο γρήγορα. Αναβαθμισμένος είναι και ο διακόπτης ελέγχου, ενώ η οθόνη είναι μεγαλύτερη και με πιο έντονους χρωματισμούς.
Έχουν επίσης προστεθεί κάποιες πρακτικές λειτουργίες, όπως η δυνατότητα αποθήκευσης μουσικών αρχείων MP3 στο σύστημα, ενώ υπάρχει και προαιρετική σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω του συστήματος ConnectedDrive. Το καλύτερο, πάντως, νέο είναι ότι το iDrive είναι πιο λειτουργικό απ΄ότι στο παρελθόν.
Οδηγήσαμε την 330d που εξοπλίζεται με την ολοκαίνουρια έκδοση του εξακύλινδρου turbodiesel των 3,0 λίτρων. Αυτός ο κινητήρας είναι 5 κιλά ελαφρύτερος άπό τον προηγούμενο και αποδίδει πλέον 245 ίππους και 520Nm ροπής, 14 δηλαδή ίππους περισσότερους και 20Nm επιπλέον ροπής.
Επιπρόσθετα, είναι και κατά 7% πιο οικονομικός, αφού τώρα η μέση τυποποιημένη κατανάλωση φτάνει τα 5,7 λίτρα/100χλμ., χάρη και στο βελτιωμένο Efficient Dynamics που περιλαμβάνει το σύστημα Start-Stop.
Στο δρόμο το νέο μοτέρ ακούγεται αρκετά και μπορεί να μην είναι τόσο μελωδικό όσο το τρίλιτρο βενζινοκίνητο, ωστόσο ακούγεται ευχάριστα. Σίγουρα διαθέτει αρκετή δύναμη, με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης να ενεργοποιείται ήδη από μέτρια επιτάχυνση σε υγρό οδόστρωμα.
Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η ελαστικότητα του κινητήρα, με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο, διευκολύνοντας έτσι τη ζωή του οδηγού τόσο στην πόλη όσο και στα προσπεράσματα στον αυτοκινητόδρομο.
Το τιμόνι είναι ελαφρύτερο αλλά παραμένει άμεσο ενώ το διευρυμένο μετατρόχιο εγγυάται πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά.
Οι βελτιώσεις λοιπόν της σειράς 3 τη διατηρούν στην κορυφή, στους τομείς και της πρακτικότητας και των επιδόσεων, ειδικά με το εντυπωσιακό diesel μοτέρ. Ωστόσο, τα αφεντικά της εταιρείας προβλέπουν ότι η 320d που εφοδιάζεται με έναν εξίσου εντυπωσιακό κινητήρα, σε χαμηλότερη τιμή πώλησης θα αποσπάσει το 50% των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.