Οι δολοφονίες, τα «συμβόλαια θανάτου», η αποφυγή των ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες και οι νέες κινήσεις

«Η αύξηση περίπου 80% των κερδών από το λαθρεμπόριο καυσίμων – ύστερα και από τα νέα ρεκόρ στις τιμές τους λόγω του πολέμου στην Ουκρανία – οδηγεί στη φονική διαμάχη τουλάχιστον δύο-τριών μεγάλων κυκλωμάτων λαθρεμπορίας που ελέγχουν τουλάχιστον 80-100 (επί συνόλου 690) πρατήρια στην Αττική και δεκάδες άλλα στην Ελλάδα. Κατά καιρούς σε συνολικές έρευνες των αρμόδιων υπηρεσιών έχουν καταγραφεί την κάθε φορά περίπου 150-200 πρατήρια της Αττικής με προβληματικά καύσιμα. Η δολοφονία μέσα σε μόλις 54 ημέρες στα Σκούρτα Βοιωτίας και στον Γέρακα δύο ιδιωτών με ποινικό παρελθόν που δραστηριοποιούνταν στο εμπόριο καυσίμων είναι ίσως ενδεικτική του εξοντωτικού πολέμου των συμφερόντων κι όπου εμπλέκονται συμμορίες εκβιαστών».

Σε αυτή την αναφορά προχώρησε μιλώντας προς «Το Βήμα της Κυριακής» υψηλόβαθμος αξιωματούχος που είναι από τους κύριους υπευθύνους των ερευνών των ελεγκτικών αρχών για τη νοθεία καυσίμων που προχωρούν στην ενημέρωση της Κυβερνητικής Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επιχειρησιακής Εποπτείας για την Περιστολή του Λαθρεμπορίου στα προϊόντα που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Στην Επιτροπή συμμετέχουν, εκτός των άλλων, οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου και άλλοι. Σε μια προσπάθεια με τη συμμετοχή του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου των Υπηρεσιών να επιτευχθεί ένα καίριο πλήγμα στις παράνομες αυτές μεθοδεύσεις που πληρώνουν εκατομμύρια έλληνες πολίτες αλλά και προκαλούν αιματοχυσία δίχως τέλος.

Τα «δρομολόγια» της νοθείας

Οπως επισήμανε ο ίδιος αξιωματούχος, «την τελευταία τριετία έχουν σημειωθεί άλλες περίπου 15 επιθέσεις με όπλα και χειροβομβίδες με στόχο πρατήρια καυσίμων ή και εμπόρους. Τα κέρδη των κυκλωμάτων ίσως υπερβαίνουν τα 350-400 εκατ. ευρώ ετησίως και στα λαθρεμπορικά δίκτυα χρησιμοποιούνται εκατοντάδες «αχυράνθρωποι», ενώ φαίνεται να έχουν αναπτυχθεί ύποπτες σχέσεις με πρώην και νυν αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., όπως και με  άλλους κρατικούς υπαλλήλους. Φέρνουν χημικούς διαλύτες από Βουλγαρία, Πολωνία και Ρουμανία με νόθευση της τάξης του 50%, οι οποίοι έχουμε διαπιστώσει ότι δεν εντοπίζονται εύκολα από τις έρευνες και αναλύσεις των ελεγκτικών αρχών. Το λίτρο του διαλύτη τούς κοστίζει μόλις 10 λεπτά και τα περιθώρια κέρδους είναι τεράστια. Πλέον τα υλικά για τη νόθευση καυσίμων τα εισάγουν – με τη χρήση εικονικών εταιρειών – όχι με βυτιοφόρα αλλά με μεταφερόμενες δεξαμενές 1.000 λίτρων ή ακόμα και με φορτηγά που κουβαλούν εκατοντάδες μπιτόνια με το εν λόγω υλικό νόθευσης. Τα μεταφέρουν σε ορισμένες παράνομες αποθήκες κυρίως της Δυτικής Αττικής και ακολούθως η νοθευμένη βενζίνη διανέμεται με μικρά βυτία σε πρατήρια. Κάθε ημέρα υπολογίζουμε ότι εισέρχονται από τα τελωνεία της χώρας δύο-τρία τέτοια φορτία. Οταν τους τελευταίους μήνες είχαμε σταματήσει περίπου 10-12 βυτία με διαλύτες κυρίως από Βουλγαρία και είχαμε ζητήσει από τους οδηγούς να μας φέρουν τα πλήρη παραστατικά της εισαγωγής και τους υπευθύνους των εταιρειών, δεν εμφανίστηκε κανένας».

Καίνε τα… συμβόλαια θανάτου

Η δολοφονία προ δύο εβδομάδων του 38χρονου Γιώργου Μήτσου, ιδιοκτήτη αλυσίδας 11 πρατηρίων καυσίμων της ίδιας εταιρείας, στο κατάστημά του στη λεωφόρο Μαραθώνος, εξετάζεται από τις διωκτικές αρχές αν συνδέεται άμεσα με το «συμβόλαιο θανάτου» σε βάρος του 52χρονου Γιάννη Σκαφτούρου στις 25 Απριλίου στην εξοχική κατοικία του στα Σκούρτα Ευβοίας. Με κύριο ζητούμενο τους «ανταγωνισμούς», τα «μερίδια» από το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά και την εξόντωση προσώπων που στέκονταν εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Η ΕΛ.ΑΣ. φαίνεται να διαθέτει σημαντικά στοιχεία από τις κλοπές των οχημάτων των δύο δολοφονικών υποθέσεων, προκειμένου να καταλήξει στους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς και να προσδιοριστούν τα κίνητρά τους. Μάλιστα, προ μερικών ημερών κλήθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ. μάρτυρες των εν λόγω επιθέσεων – κυρίως στα Σκούρτα Βοιωτίας – και τους έδειχναν δορυφορικές χαρτογραφήσεις για να προσδιορίσουν τις κινήσεις των δραστών αλλά και οπτικό υλικό από κάμερες όπου εικονίζονται οι μετακινήσεις τους. Και τα δύο θύματα είχαν κατηγορηθεί για συμμετοχή σε κυκλώματα εκβιασμών. Θυμίζεται ότι σε βάρος συγγενών του Γιάννη Σκαφτούρου και άλλων 40 προσώπων είχε συνταχθεί δικογραφία – την οποία παρουσίασε «Το Βήμα της Κυριακής» – για τη σύσταση 30 εικονικών εταιρειών εισαγωγής διαλυτών από τη Βουλγαρία με τη βοήθεια κύπριου επιχειρηματία που έχει κατηγορηθεί για συμμετοχή σε εγκληματικές ενέργειες και στη Μεγαλόνησο. Οπως σημειώνεται στο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ., «οι χώροι που επιλέγονται για την προσωρινή αποθήκευση των φορτίων από Βουλγαρία είναι δυσπρόσιτοι και δύσκολα εποπτευόμενοι, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης και κατά την κίνηση των φορτηγών».

Εισαγωγή υλικών νόθευσης

Εκείνο που ανησυχεί τις Αρχές είναι ότι πλέον υπάρχει εισαγωγή στην Ελλάδα υλικών νόθευσης (το επονομαζόμενο «designer fuel»). Είχε διαπιστωθεί ότι δύο ύποπτες εταιρείες είχαν πραγματοποιήσει από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021 και εν μέσω καραντίνας 15 εισαγωγές χημικών διαλυτών, συνολικής ποσότητας 390.000 λίτρων. Είναι ένα νέο προϊόν, του οποίου η πρόσμειξη σε ποσοστό 30%-40% με τη βενζίνη είναι μη ανιχνεύσιμη από τα χημικά εργαστήρια.

Ψάχνοντας ψύλλο στη… βενζίνη

Ενδεικτικές της κατάστασης είναι οι ανακοινώσεις του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας όπου, αφού αναφέρονται σε πιο συντονισμένες προσπάθειες της ΑΑΔΕ, μνημονεύεται ότι «είναι δυσάρεστο, μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας, να συνεχίζει ο Κλάδος να μαστίζεται από την παραβατικότητα, το λαθρεμπόριο, τη νοθεία, τις πειραγμένες αντλίες, με αντίκτυπο στην Εθνική Οικονομία, τους Ελληνες καταναλωτές τους εργαζόμενους και τις υγιείς επιχειρήσεις του Κλάδου».

Το ίδιο και η ανακοίνωση, τον Απρίλιο, εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ενωσης Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) που αναφέρεται σε «αδυναμία του κράτους είτε σε επίπεδο υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ειδικευμένου προσωπικού είτε σε επίπεδο διαφθοράς και βούλησης. Τα πρατήρια που κάνουν λαθρεμπόριο δεν κλείνουν ακόμα και όταν συλλαμβάνονται επ’ αυτοφώρω να παραλαμβάνουν λαθραίο καύσιμο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Οικονομική Αστυνομία υπάρχουν περίπου, κατά μέσο όρο, 2-3 καταγγελίες πολιτών για προμήθεια νοθευμένης βενζίνης. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις ελέγχων οι πρατηριούχοι με ειδικά τηλεκοντρόλ συνδέουν την αντλία με τη δεξαμενή του κανονικού καυσίμου όπου δεν εντοπίζεται αλλοίωση. Η νόθευση διαπιστώνεται όταν ζητηθεί ανάλυση της βενζίνης από το ρεζερβουάρ του θύματος. Ομως δεν μπορεί ακολούθως να τεκμηριωθεί γιατί δεν μπορεί να αποδείξει ότι το εν λόγω δείγμα δεν είναι υπόλειμμα ίσως από άλλο πρατήριο.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr