Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η αξία του «Made in Germany»

Η αξία του «Made in Germany»

Η εγγύηση ποιότητας «Made in Germany» εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμη, αλλά σε πολλές χώρες η αξία της φθίνει, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση. Σε άλλες όμως εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό κριτήριο αγοράς.

Η εγγύηση ποιότητας «Made in Germany» εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμη, αλλά σε πολλές χώρες η αξία της φθίνει, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση. Σε άλλες όμως εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό κριτήριο αγοράς.


Εδώ και 125 χρόνια το «Made in Germany» αποτελεί σταθερή αξία, την οποία εμπιστεύεται όχι μόνο το 70% των Γερμανών καταναλωτών, αλλά και εκατομμύρια άλλοι καταναλωτές σε όλον τον κόσμο. Την ανταπόκριση των αγορών στο εξωτερικό καταγράφει η κυβερνητική υπηρεσία «Germany Trade and Invest» (GTAI), η οποία έχει αναλάβει την προώθηση των γερμανικών εξαγωγών, ενώ παράλληλα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σε γερμανικές επιχειρήσεις που θέλουν να διεισδύσουν σε ξένες αγορές αλλά και σε ξένες επιχειρήσεις που επιθυμούν να εγκατασταθούν στη Γερμανία. Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της «Germany Trade and Invest» η αξία του «Made in Germany» ποικίλει από χώρα σε χώρα.

Ιδιαίτερα υψηλή είναι η αξιοπιστία του «Made in Germany» στη Ρωσία. Άλλωστε αυτό συνέβαινε από την εποχή των Τσάρων, λέει ο συνεργάτης- ανταποκριτής του GTAI στη Μόσχα Μπέρντ Χόνες. «Αρκεί ο γερμανικός μηχανολογικός εξοπλισμός για να διαφημίσει μία εταιρία στους πελάτες της τη ʻγερμανική ποιότηταʼ που προσφέρει. Ρωσικά εστιατόρια παίρνουν γερμανικά ονόματα για να προσελκύσουν πελατεία, στο Ίντερνετ οι καταναλωτές γράφουν τα καλύτερα λόγια για τα γερμανικά προϊόντα, με λίγα λόγια η αξία του ʻMade in Germanyʼ στη Ρωσία διατηρείται αναλλοίωτη» τονίζει ο Χόνες. Το ίδιο συμβαίνει και στη Μ. Βρετανία, εδώ και τουλάχιστον 110 χρόνια. «Μάλιστα πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η θετική ανταπόκριση αυξάνεται τα τελευταία χρόνια» λέει ο Γερμανός ειδικός.

«Η ετικέτα δεν αρκεί»

Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει σε όλες τις χώρες. «Η εξαιρετικά θετική αποδοχή που καταγράφεται στη Ρωσία και στη Μ. Βρετανία αποτελεί πλέον εξαίρεση» προειδοποιεί ο Όλιβερ Ντένε, συνεργάτης της GTAI στο Σάο Πάολο. «Στη Βραζιλία το ʻMade in Germanyʼ εξακολουθεί μεν να αποτελεί σύμβολο ποιότητας και αξιοπιστίας, ωστόσο έχει υποχωρήσει πλέον η διάθεση των καταναλωτών να πληρώσουν κιόλας για την ποιότητα αυτή. Οι γερμανικές επιχειρήσεις θα έπρεπε λοιπόν να επενδύσουν περισσότερο την επικοινωνία και στο after-sales-service» επισημαίνει ο Ντένε. Και συμπληρώνει ότι «στις ανώτερες εισοδηματικές τάξεις της Βραζιλίας τα γερμανικά προϊόντα παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή, αλλά η μεσαία τάξη δεν γνωρίζει καν τις γερμανικές εταιρίες».

Την ανάγκη καλύτερης επικοινωνίας υπογραμμίζει και η συνεργάτης του GTAI στο Πεκίνο Στέφανι Σμιτ: «Στην Κίνα το ʻMade in Germanyʼ εξακολουθεί να συγκινεί, αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας και επιπλέον πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται να εξηγήσουν πλέον στους πελάτες τους ότι τα προϊόντα τους είναι μόνο ʻDesigned in Germanyʼ ή ʻEngineered in Germanyʼ» εξηγεί η Στέφανι Σμιτ.

Το Made in Germany δεν ισχύει για το ντιζάιν

Ανάμεικτες είναι οι αντιδράσεις στην Ινδία, λέει η συνεργάτης του GTAI στο Νέο Δελχί, Κάτριν Πασβάντις: «Τα γερμανικά προϊόντα θεωρούνται συνώνυμο της ποιότητας και της καινοτομίας στην τεχνολογία, αλλά πολλές φορές οι υψηλές τιμές τους αποθαρρύνουν τον καταναλωτή. Επιπλέον το ʻMade in Germanyʼ δεν φαίνεται να συγκινεί στα προϊόντα που βασίζονται περισσότερο στο ντιζάιν και στο lifestyle, ενώ τα αυτοκίνητα, ο μηχανολογικός εξοπλισμός και τα έπιπλα κουζίνας εξακολουθούν να κάνουν πολύ καλές πωλήσεις».

Στις ΗΠΑ η γερμανική ποιότητα εξακολουθεί να συγκινεί τους καταναλωτές, ωστόσο υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος, γράφει από την Ουάσιγκτον ο Μάρτιν Βίκερτ: «Μερικές φορές το ʻMade in Germanyʼ θεωρείται πολύ ακριβό ή γίνεται αντιληπτό και ως ανεπιθύμητος ανταγωνισμός για τα αμερικανικά προϊόντα, γι’ αυτό πολλές γερμανικές εταιρίες διαφημίζουν με φειδώ και μάλλον διακριτικά την προέλευση των προϊόντων τους». Ιδιαίτερα θετικά τα σχόλια από το Τόκιο: «Εδώ το ʻMade in Germanyʼ δεν συνοδεύει μόνο τα αυτοκίνητα και τον μηχανολογικό εξοπλισμό, αλλά ακόμα και τις γιορτές μπύρας ή τις χριστουγεννιάτικες αγορές» σημειώνει ο Ντέτλεφ Ρεν, συνεργάτης του GTAI στην ιαπωνική πρωτεύουσα.

Rolf Wenkel / Γιάννης Παπαδημητρίου
Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης

Deutsche Welle

Sports in

Εξελίξεις με Ιωαννίδη – Τι γίνεται με Σεβίλλη και Γουέστ Χαμ

Νέο δημοσίευμα για τον Φώτη Ιωαννίδη, το οποίο αναφέρεται στη Σεβίλλη, τη Γουέστ Χαμ και τον μεγάλο ανταγωνισμό για τον επιθετικό του Παναθηναϊκού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024