Piaggio X10: Το δέκα το καλό!
Μια ιδέα, τρεις κινητήρες και το γνωστό ιταλικό design αναδεικνύουν το X10 σε πρωταγωνιστή της κατηγορίας του.
Κείμενο: Τζέην Σαμπανίκου – Φωτογραφίες: Piaggio
Η Piaggio ξέρει να φτιάχνει σκούτερ. Μικρά και μεγάλα, το μέγεθος δεν έχει σημασία –στην προκειμένη περίπτωση. Τα σκούτερ είναι το χάρισμά της, η ειδικότης της, η ουσία της ύπαρξής της. Ταυτόχρονα ελίσσεται ανάλογα με τις εποχές και τις επιταγές του σύγχρονου μάρκετινγκ, αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς, παρακολουθεί τον ανταγωνισμό και συχνά καινοτομεί.
H πορεία της στην κατηγορία των σκούτερ Gran Turismo είναι λαμπρή. Τα Hexagon, X8, Χ9 και Xevo έχουν πουλήσει περισσότερα από 400.00 κομμάτια τα τελευταία είκοσι χρόνια. Η επιτυχία αυτή δεν οφείλεται μόνο στην δεδομένη υψηλή ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος -που ούτως ή άλλως βρίσκεται αντιμέτωπο με πολλούς σημαντικούς ανταγωνιστές- αλλά στην παράδοση των Ιταλών σχεδιαστών να συνδυάζουν την λειτουργικότητα και τις επιδόσεις με την υψηλή αισθητική. Και το συνολικό πακέτο να μην «ματώνει» την τσέπη στο ταμείο.
Από την εποχή του X8 οι σχεδιαστές της Piaggio είχαν στοχεύσει στο κοινό των οδηγών αυτοκινήτου που αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης και δυσφορούν με τις σπαρτιάτικες παροχές των δίτροχων. Έτσι, έδωσαν προτεραιότητα στην άνεση, την ασφάλεια, τους χώρους και, φυσικά, την πολυτέλεια. Δεν ήταν τυχαίο που είχαν επιλέξει το Μόντε Κάρλο για την πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του X8.
Το X10 είναι ο τελευταίος κληρονόμος της μακράς παράδοσης των GT της Piaggio, η ναυαρχίδα της μάρκας για την κατηγορία, που οι ίδιοι το χαρακτηρίζουν ως «σαλόνι με ρόδες». Και δεν έχουν άδικο.
Στο Χ10, η ευφυής εναλλαγή των πολύπλοκων επιφανειών και όγκων στο ντιζάιν συνδυάζεται με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και πλήθος λεπτομερειών που προσδίδουν πολυτέλεια και χρηστικότητα. Οι επιδόσεις σε συνδυασμό με την άνεση, την ευκολία χειρισμού, την έμφαση στην παθητική ασφάλεια και την σχετικά προσιτή τιμή για την κατηγορία ενισχύουν την υποψηφιότητα του X10.
Με την πρώτη ματιά είναι ο μοντέρνος σχεδιασμός του που το κάνει να ξεχωρίζει. Σχήμα ρευστό, καμπυλωτό μα ταυτόχρονα κομψό και φινετσάτο όπως παραδοσιακά μας έχουν «κακομάθει» οι Ιταλοί. Για την εξέλιξή του έχει πραγματοποιηθεί πλήρης μελέτη σε αερο-σήραγγα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η αποδοτικότητα και η λειτουργικότητα δίχως να θυσιάζεται η αρμονία και η προσοχή στη λεπτομέρεια.
Σε δεύτερο επίπεδο, παροχές όπως η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση (στο 500), το διπλό σύστημα ABS και ASR και το ενσωματωμένο στο πλαϊνό σταντ χειρόφρενο τονίζουν τον άνετο, ασφαλή και λειτουργικό χαρακτήρα του X10. Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο υπολογιστή με οθόνη LCD, μεγάλη ζελατίνα, τριπλό ντουλαπάκι και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.
Η λεπτομέρεια που μας έκλεψε την καρδιά; Οι φωτιζόμενοι διακόπτες του τιμονιού. Αν και από ένα σημείο και μετά δεν τους χρειάζεσαι αφού η χρήση τους γίνεται μηχανικά, δεν παύουν ωστόσο να αποτελούν στοιχείο εντυπωσιασμού για τον οδηγό και τους θαυμαστές του.
Στο X10 έχει δοθεί έμφαση στη θέση οδήγησης και του οδηγού και του συνεπιβάτη που δεν έχουν μεγάλη υψομετρική διαφορά μεταξύ τους για καλύτερη προστασία από τον αέρα.
Τρεις σύγχρονοι κινητήρες – 125, 350 και 500 κ.εκ- καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες μετακίνησης. Ο νέος κινητήρας των 350 κ.εκ. που εφοδίασε και το Beverly Cross Touring, με τους 33, 3 ίππους και τα 3,3 κιλά ροπής συγκρίνεται με τις επιδόσεις κινητήρων μεγαλύτερης χωρητικότητας, διαθέτει δύο διαφορετικές χαρτογραφήσεις, απαιτεί σέρβις κάθε 10.000 χλμ. και αποτελεί την πιο αποδοτική και οικονομική λύση για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.
Η επιλογή για ζάντες 15 ιντσών μπροστά (13 ιντσών πίσω), με διαδρομή πιρουνιού 125 χιλιοστών (από τις μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης στην κατηγορία) ενισχύει τον ασφαλή και άνετο χαρακτήρα του Χ10.
Τόσο το 125 όσο και το 300 είναι εξοπλισμένα με δύο υδραυλικά αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε 4 θέσεις και διαδρομή 120 χιλ.
Στην έκδοση με τον κινητήρα των 500 κ.εκ που αποδίδει 41 ίππους και 4,7 κιλά ροπής έχει τοποθετηθεί ένα αμορτισέρ με μοχλικό που διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Η προφόρτιση, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί χωρίς ο αναβάτης να κατεβεί από το σκούτερ με το μπουτόν «up and down» που βρίσκεται στο πίσω μέρος της ποδιάς, ενώ η αντίστοιχη επιλογή προβάλλεται στην οθόνη LCD του πίνακα οργάνων.
Κορυφαία είναι τα συνδυασμένα φρένα του Χ10 ενώ το σοφιστικέ σύστημα ASR (στάνταρ στο 500, διαθέσιμο στην έκδοση Executive του 300) χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες του ABS για να συγκρίνει την ταχύτητα περιστροφής των δύο τροχών. Όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν υπερβολική περιστροφή του πίσω τροχού, παρεμβαίνει η μονάδα ελέγχου (πρώτα στην ανάφλεξη και στη συνέχεια, αν χρειαστεί, και στην τροφοδοσία) για να αποτρέψει την ολίσθηση και να αποφευχθεί η απώλεια ελέγχου του οχήματος.
Το σύστημα ASR μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός μπουτόν στο πίσω μέρος της ποδιάς, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απεμπλοκής κάτω υπό ειδικές συνθήκες – εκκίνηση σε ανηφόρα, με χαλίκι, κλπ. – αλλά ενεργοποιείται και πάλι αυτόματα σε κάθε επανεκκίνηση του κινητήρα.
Για όσους έχουν να διαθέσουν και κάτι παραπάνω από τα 5.300 € για τη βασική έκδοση του 300 ή 7.750 ευρώ για το 500 Executive, θα βρούνε πολλά after market αξεσουάρ στα ράφια της Piaggio η οποία προσφέρει ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα για το X10 με προκαταβολή από 0% έως 72 μήνες εξόφλησης ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια.
auto.in.gr
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Μανδάς αναφέρθηκε στο μέλλον του: «Δεν έχω μιλήσει με κανέναν»
- Ο Κουέντιν Ταραντίνο τελικά «δεν αντέχει» τους μισούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ – Και πιο πολύ τον Όουεν Γουίλσον
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)








































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442