Σε χαμηλό δεκαεπτά ετών οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2012
Η ευρωπαϊκή αγορά έκλεισε τη χρονιά με μείωση 8,2% σε σχέση με το 2011 αθροίζοντας 12.023.904 μονάδες, το χαμηλότερο μέγεθος από το 1995 ενώ ο τελευταίος μήνας του έτους αναδεικνύεται ο χειρότερος σε διάστημα διετίας.
Η δημοσίευση των επίσημων στοιχείων από τον ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) για τις πωλήσεις του 2012, έρχεται να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις για μία από τις χειρότερες χρονιές των τελευταίων –αρκετών- ετών.
Ξεκινώντας από τα στοιχεία πωλήσεων του Δεκεμβρίου 2012, τον τελευταίο μήνα του έτους οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά εμφανίστηκαν μειωμένες κατά 16,3% συνεχίζοντας την πτωτική τους πορεία που πρωτοξεκίνησε το τελευταίο τρίμηνο του 2011. Ωστόσο, ο Δεκέμβριος του 2012 ήταν, παράλληλα, ο μήνας με την μεγαλύτερη μείωση σε διάστημα διετίας.
Σε ό,τι αφορά την χαρτογράφηση των πωλήσεων Δεκεμβρίου που ανήλθαν σε 799.407 μονάδες στην επικράτεια της Ε.Ε, η πλειονότητα των μεγάλων αγορών της Ευρώπης κατέγραψε μείωση σε διψήφιο ποσοστό.
Αναλυτικότερα, η αγορά της Γαλλίας παρουσίασε μείωση 14,6%, της Γερμανίας -16,4%, της Ιταλίας -22,5% και της Ισπανίας -23%. Η μόνη αγορά που φαίνεται να διασώθηκε το Δεκέμβριο παρουσιάζοντας μάλιστα και αύξηση ήταν η Βρετανία, όπου οι πωλήσεις τον τελευταίο μήνα του έτους ενισχύθηκαν κατά 3,7%.
Σε ετήσιο επίπεδο, τα ποσοστά για το “club των μεγάλων” της Ευρώπης έχουν επίσης αρνητικό πρόσημο. Αναλυτικά, η γερμανική αγορά έκλεισε το έτος με μείωση 2,9%, η ισπανική με -13,4%, η γαλλική με -13,9% και η ιταλική με -19,9% ενώ μόνο η βρετανική αγορά κατέγραψε θετικό πρόσημο παρουσιάζοντας αύξηση 5,3%.
Σε απόλυτα μεγέθη, τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε το 2012, ανέρχονται σε 12.023.904 μονάδες, το μικρότερο μέγεθος που έχει καταγραφεί από το 1995. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό σε σχέση με το 2011 η μείωση αντιστοιχεί σε 8,2%, το υψηλότερο ποσοστό μείωσης που έχει καταγραφεί μετά το 16,9% του 1993.