Πριν λίγες μέρες βρέθηκα στη Ζάκυνθο. Η επίσκεψή μου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, έγινε για να τονίσω την δέσμευση της Πρεσβείας για στενή συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την τοπική κοινωνία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι αυτή η σεζόν θα είναι επιτυχημένη για όλους.
Πριν λίγες μέρες βρέθηκα στη Ζάκυνθο. Η επίσκεψή μου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, έγινε για να τονίσω την δέσμευση της Πρεσβείας για στενή συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την τοπική κοινωνία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι αυτή η σεζόν θα είναι επιτυχημένη για όλους. Η τελευταία μου επίσκεψη στο νησί πριν από δύο χρόνια, έγινε με αφορμή τα εγκαίνια του νέου τότε κτηρίου του Βρετανικού Υποπροξενείου στην πόλη της Ζακύνθου. Η παρουσία του γραφείου μας εκεί είναι ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η Βρετανική Κυβέρνηση στην παροχή βοήθειας στους Βρετανούς που διαμένουν μόνιμα στο νησί αλλά και στους Βρετανούς που επισκέπτονται τη Ζάκυνθο. Το Υποπροξενείο της Ζακύνθου είναι ένα από τα τέσσερα που λειτουργούν στα Ελληνικά νησιά – τα υπόλοιπα τρία είναι στην Κέρκυρα, την Κρήτη και τη Ρόδο. Βεβαίως, οι Βρετανοί τουρίστες επισκέπτονται πολλά ακόμα Ελληνικά νησιά και έχοντας και ο ίδιος επισκεφτεί αρκετά, αντιλαμβάνομαι γιατί τα βρίσκουν τόσο ελκυστικό προορισμό διακοπών. Αλλά αυτά τα τέσσερα συγκεκριμένα νησιά δέχονται το μεγαλύτερο αριθμό νεαρών Βρετανών τουριστών, που χρειάζονται βοήθεια ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα και για αυτό το λόγο έχουμε κρίνει προτιμότερο να λειτουργεί γραφείο εκεί, παρά να παρέχουμε τις συνήθεις προξενικές υπηρεσίες μας από την Αθήνα.
Το κύριο μήνυμα που θέλησα να τονίσω με την επίσκεψή μου στη Ζάκυνθο, είναι ότι πραγματικά δεν θέλουμε η δουλειά μας να αφορά την παροχή βοήθειας εκ των υστέρων και αφού κάτι έχει πάει στραβά – ιδίως μετά από ορισμένα τραγικά περιστατικά που έχουν συμβεί κατά τα τελευταία χρόνια. Όπου είναι δυνατόν θέλουμε να είμαστε σε θέση να παρεμβαίνουμε προτού παρουσιαστούν τα προβλήματα. Ο τουρισμός είναι ένας σημαντικός κλάδος της οικονομίας της Ελλάδας όπως και της Βρετανίας. Η επιτυχία του τουριστικού κλάδου απαιτείτη συμμετοχή πολλών φορέων: των ταξιδιωτικών πρακτορείων, των ξενοδόχων, των ιδιοκτητών μπαρ και εστιατορίων, των τοπικών αρχών και της εθνικής κυβέρνησης, της αστυνομίας και άλλων υπηρεσιών ασφαλείας. Και βέβαια, της Πρεσβείας και των Προξενείων. Το να επισημαίνουμε πιθανά προβλήματα και το να τα αποφεύγουμε εγκαίρως προϋποθέτει ομαδική δουλειά όλων αυτών των φορέων.
Γι’ αυτό και χάρηκα ιδιαίτερα που είχα τόσο εποικοδομητικές επαφές στη Ζάκυνθο, με τον Δήμαρχο, τον Αντιπεριφερειάρχη, ανώτερα στελέχη της Αστυνομίας και του Λιμενικού καθώς και ταξιδιωτικούς πράκτορες και ξενοδόχους. Επισκέφτηκα επίσης και το εντυπωσιακό νέο Νοσοκομείο το οποίο όταν θα ανοίξει σε σύντομο χρονικό διάστημα από τώρα, και που είμαι σίγουρος ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα τόσο τους μόνιμους κατοίκους του νησιού όσο και τους τουρίστες. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα τουριστικών προορισμών δημοφιλών σε νεαρότερο κοινό που πραγματικά μεταμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια και που τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν αποτελούν μακρινό παρελθόν. Όπου υπάρχει ακόμα η πιθανότητα να υπάρξουν προβλήματα, είμαι σίγουρος ότι η συνεργασία μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Αλλά ποιος είναι ο ρόλος της Πρεσβείας σ’ αυτή την προσπάθεια; Ένα παράδειγμα είναι η νέα ενημερωτική εκστρατεία που πρόκειται να παρουσιάσουμε στους βασικούς τουριστικούς προορισμούς. Ένα μέρος αυτής της εκστρατείας απευθύνεται στους νεαρούς Βρετανούς επισκέπτες, ενώ άλλες ενότητές της παρέχουν γενική πληροφόρηση σε ευρύτερο κοινό, συμπεριλαμβανομένων και των οικογενειών. Το να νουθετεί ένας Πρέσβης τους νέους, κουνώντας τους το δάχτυλο και προτρέποντας τους να μην πίνουν πολύ δε θα ήταν και τόσο αποτελεσματικό μέσο. Αλλά η καμπάνια μας έχει μία πιο ανάλαφρη προσέγγιση όταν αναφέρεται στις επιπτώσεις του «καλοκαιρινού hangover». Θα έχετε την ευκαιρία να τη δείτε σύντομα στην ιστοσελίδα μας καθώς και στο Facebook. Ελπίζω να σας αρέσει.