Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

ICAP: Σταθεροποιητικές τάσεις για τα προϊόντα τομάτας

Ο κλάδος των προϊόντων τομάτας αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, καθώς κατατάσσει την Ελλάδα σε πολύ υψηλή θέση διεθνώς βάσει της παραγωγής της και παρουσιάζει έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Τα μεταποιημένα προϊόντα […]

Ο κλάδος των προϊόντων τομάτας αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, καθώς κατατάσσει την Ελλάδα σε πολύ υψηλή θέση διεθνώς βάσει της παραγωγής της και παρουσιάζει έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Τα μεταποιημένα προϊόντα τομάτας στην εγχώρια αγορά διοχετεύονται στο λιανικό εμπόριο (σουπερμάρκετ, καταστήματα τροφίμων εν γένει) ή κατευθύνονται προς τους χώρους μαζικής εστίασης και τη βιομηχανία, για την παραγωγή άλλων προϊόντων με βάση την τομάτα. Ωστόσο, κυριότερο κανάλι διανομής των εν λόγω προϊόντων αποτελούν τα σουπερμάρκετ.

Μεγάλο ποσοστό της εγχώριας παραγωγής αφορά τον τοματοπολτό, προϊόν που χαρακτηρίζεται από υψηλές εξαγωγικές επιδόσεις, αφού οι εξαγωγές απορροφούν ποσοστό της τάξης του 80%.

Η συνολική φαινομενική κατανάλωση προϊόντων τομάτας εμφάνισε αυξομειώσεις την περίοδο 2002-2010. Το 33,6% της συνολικής εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης αφορούσε (το 2010) αποφλοιωμένη τομάτα και ακολούθησε ο χυμός τομάτας με ποσοστό 29,4%.

Η εγχώρια αγορά προϊόντων τομάτας θεωρείται «ώριμη» με αποτέλεσμα να μην παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, τη διετία 2011-2012 αναμένεται στασιμότητα του όγκου κατανάλωσης.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση του παραγωγικών επιχειρήσεων προϊόντων τομάτας με τη χρήση επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Περαιτέρω, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός των 5 κορυφαίων βιομηχανιών της αγοράς, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2009 και 2010. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι πωλήσεις των επιχειρήσεων αυτών αυξήθηκαν κατά 3,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους πωλήσεων με μεγαλύτερο ρυθμό (8,9%) οδήγησε στην επιδείνωση του μικτού κέρδους και στην πτώση του λειτουργικού αποτελέσματος (-46,2%). Ως εκ τούτου, το καθαρό αποτέλεσμα (προ φόρου εισοδήματος) των επιχειρήσεων το 2010 υποχώρησε κατά 45,62%.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο