Ολοκληρώθηκε το Σεμινάριο για τον Ψηφιακό Τουρισμό
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε στο "Τεχνόπολις" του Δήμου Αθηναίων, το σεμινάριο ψηφιακού τουρισμού (e-tourism) από την Εταιρεία Τουριστικής & Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΤΟΑΑ) και το Athens Convention Bureau (ACB), με την υποστήριξη της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής.
Πάνω από 50 εταιρείες, τουριστικοί οργανισμοί, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικά γραφεία, επαγγελματίες στους τομείς της τεχνολογίας και του marketing καθώς και δημοσιογράφοι συμμετείχαν σε μια εμπειρία διαδραστικής εκμάθησης σχετικά με:
τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πολυμεσικών εφαρμογών
τη διαχείριση και ασφάλεια περιεχομένου
τη διαχείριση κρίσεων στο διαδίκτυο και την ανάλυση καταναλωτικών συμπεριφορών
την προώθηση των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικών καναλιών διανομής
τις σύγχρονες τάσεις στην ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα
Στο πλαίσιο των σεμιναρίων, έλαβαν το λόγο ομιλητές από την E-Tourism Frontiers, την Expedia, την TripAdvisor καθώς και την Atcom, ενώ διοργανώθηκαν και web clinics όπου οι συμμετέχοντες τύγχαναν ατομικής ανάλυσης και συμβουλής σχετικά με τη διαδικτυακή τους παρουσία.
Σύμφωνα με τον κύριο DamianCook, Διευθύνων Σύμβουλο της e–tourismfrontiers «Η καλύτερη και πιο αποτελεσματική διαφήμιση και προβολή για τον προορισμό μας είναι οι ίδιοι οι επισκέπτες. Μέσα από τα δικά τους μάτια και εμπειρίες προβάλλεται το προϊόν της πόλης με το καλύτερο δυνατό τρόπο». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες είναι το μέλλον, καθώς αποτελούν όχι μόνο Μέσα προβολής και πώλησης αλλά και Μέσα αξιολόγησης των υπηρεσιών που προσφέρει η κάθε πόλη. Η πιο αποτελεσματική διαφήμιση και προώθηση ενός προορισμού επιτυγχάνεται από τις εμπειρίες των επισκεπτών της και τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης». Επιπροσθέτως, ο κύριος Damian Cook ανέφερε «κάθε επισκέπτης είναι μοναδικός με διαφορετικές ανάγκες και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται!».
Παράλληλα, στο σεμινάριο δόθηκε έμφαση στην ανάγκη παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών καθώς επίσης και στην ανάπτυξη και προώθηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων ενός προορισμού ή μιας τουριστικής επιχείρησης μέσα από τα ψηφιακά μέσα και το διαδίκτυο. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε πρακτικά ζητήματα όπως η λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης περιεχομένου, η διαφήμιση και προβολή της εταιρικής ταυτότητας/ταυτότητας προορισμού στα βασικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter, στους τρόπους βελτιστοποίησης των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και στις σύγχρονες smartphone εφαρμογές μεταξύ άλλων.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΤΟΑΑ κ. Γιώργος Μπρούλιας«Η επερχόμενη κυριαρχία των ηλεκτρονικών μεθόδων marketing (E–marketing), οι εξαιρετικά απαιτητικές εφαρμογές διαχείρισης και εξυπηρέτησης πελατών (CRM), η ολοένα αυξανόμενη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (socialmedia) καθώς και ο προβλεπόμενος αντίκτυπος των υπερσύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών αναμένεται να επηρεάσουν τις συνθήκες της αγοράς τα επόμενα χρόνια. Αυτό μας κάνει να προσπαθούμε συνέχεια για την διαρκή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιώνμας. Έτσι το σεμινάριο που έφερε προς την τουριστική βιομηχανία η ΕΤΟΑΑ θεωρούμε ότι ωφέλησε στο έπακρο τα στελέχη που το παρακολούθησαν».
Επιπροσθέτως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΟΑΑ κ. Αλέξης Γαληνός επεσήμανε: «O Δήμος Αθηναίων, η ΕΤΟΑΑ και το ACB ανταποκρινόμενοι στις προκλήσεις και στις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουμε ως προορισμός, επενδύουν σε δράσεις με γνώμονα τον υψηλό βαθμό επαγγελματισμού και εξειδίκευσης. Το σεμινάριο ψηφιακού τουρισμού (e–tourism) αποσκοπούσε στην πληρέστερη ενημέρωση της τουριστικής βιομηχανίας και στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την αύξηση των εσόδων της Ελληνικής τουριστικής οικονομίας με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, με γνώμονα πάντα τις σύγχρονες απαιτήσεις και με την αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων marketing και νέων μέσων επικοινωνίας».
Ο κ. Μανόλης Ψαρρός, Γενικός Δ/ντής της AbouTourismDestinationConsultants και υπεύθυνος για τη διοργάνωση των σεμιναρίων, τόνισε ότι «η συγκεκριμένη σειρά σεμιναρίων ανταποκρίνεται στις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς και τις ανάγκες μιας σύγχρονης τουριστικής επιχείρησης ή ενός προορισμού. Ο τουριστικός τομέας της Αθήνας ανταποκρίθηκε ιδιαίτερα θετικά και η συμμετοχή κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ανάγκη της αγοράς και μας δίνει το έναυσμα για τη διοργάνωση περισσότερων σεμιναρίων στην Αθήνα με τη συνεργασία της ΕΤΟΑΑ αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα σε συνεργασία με άλλους τοπικούς φορείς».