Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Chevrolet Captiva 2011: Ανατρέποντας τα προγνωστικά

Chevrolet Captiva 2011: Ανατρέποντας τα προγνωστικά

Την υπέρβαση θα επιχειρήσει για μια ακόμη φορά το Chevrolet Captiva, εκμεταλλευόμενο το ελκυστικό παρουσιαστικό και τους νέους-αποδοτικότερους κινητήρες της ανανεωμένης εκδοχής του.

Γιάννης Αδάναλης

Στις 8 Νοεμβρίου του 2011 η Chevrolet συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ένας αιώνας γεμάτος επιτυχίες που στις περισσότερες των περιπτώσεων, ωστόσο, δεν είχαν ανάλογη πορεία στα charts της γηραιάς ηπείρου.

Θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το 2005, ώστε ο διασημότερος σταυρός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να αποκτήσει ευρωπαϊκή υπόσταση και μέχρι το 2006, ώστε στην εξευρωπαϊσμένη -πια- γκάμα του να προστεθεί μια ανταγωνιστική πρόταση.

Ο λόγος, φυσικά, για το Chevrolet Captiva. Ένα αυθεντικό SUV που ακολούθησε χωρίς καθυστέρηση την τάση της εποχής, συνδυάζοντας τις ιδιότητες ενός τετρακίνητου οχήματος με την πρακτική διάσταση ενός αυτοκινήτου που ξεπερνά σε μήκος τα 4,6 μέτρα.

Σήμερα, στην ανανεωμένη εκδοχή του, το επιβλητικό SUV της Chevrolet πραγματοποιεί ένα ακόμη βήμα.

Στην προσπάθειά του να εναρμονιστεί με το νέο σχεδιαστικό κώδικα της φίρμας και με τις τεχνολογικές απαιτήσεις των ημερών μας, δεν αρκέστηκε στις αισθητικές αλλαγές του μπροστινού τμήματος.

Τέσσερις νέοι κινητήρες συνθέτουν την γκάμα του, όπου εκτός των άλλων συναντάς δύο νέα εξατάχυτα κιβώτια και μία σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων που ενισχύουν την παρουσία του αυτοκινήτου εντός και εκτός δρόμου.

Την αρχή για το Captiva του 2011 κάνει ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,4 λίτρων.

Αν και το συγκεκριμένο μοτέρ προέρχεται από το απερχόμενο μοντέλο, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων βελτίωσε σημαντικά την απόδοσή του.

Για την ακρίβεια η ισχύς του αυξήθηκε από τους 136 στους 167 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής από τα 220 στα 230 Nm, σε αντίθεση με την κατανάλωση καυσίμου που περιορίστηκε στα 8,9 λίτρα/100 χλμ.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας εξοπλίζει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός), επιτρέποντας στο Captiva να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα και να αγγίζει την τελική ταχύτητα των 190 χλμ./ώρα

Ανάλογη είναι και η περίπτωση του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, ο οποίος προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις, αποδίδοντας 163 ή 184 ίππους,

Αποκλειστικά τετρακίνητη, αντιθέτως, είναι η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, στην οποία τοποθετείται ένα εξακύλινδρο μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 3,0 λίτρων και απόδοσης 258 ίππων.

Το ισχυρότερο Captiva επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα απο στάση σε 8,6 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα του φτάνει τα 198 χλμ./ώρα και η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου τα 10,7 λίτρα/100 χλμ.

Ανεξάρτητα, πάντως, από την έκδοση, οι νέες βάσεις στήριξης των κινητήρων και του συστήματος μετάδοσης έχουν περιορίσει τους κραδασμούς που μεταφέρονται στο θάλαμο επιβατών, την ίδια στιγμή που ανάλογες βελτιώσεις έχει δεχτεί και η ηχομόνωση.

Μιλώντας για άνεση, το αποκλειστικά επταθέσιο Captiva -οι πενταθέσιες εκδόσεις του αυτοκινήτου δεν θα διατεθούν στη χώρα μας- δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει.

Ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο, συναντά τις προδιαγραφές της κατηγορίας, έστω και αν η ποιότητα ή το φινίρισμα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό δεν εντυπωσιάζουν.

Στα εξοπλιστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν ανήκει το νέο ηχοσύστημα με τεχνολογία Bluetooth, το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης που συνοδεύεται από οθόνη επτά ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, οι έξι αερόσακοι, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια (Hill Start Assist) και το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Hill Decent).

Κατά τ’ άλλα, ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης των τετρακίνητων εκδόσεων συνεργάζεται με το ABS και το σύστημα δυναμικού ελέγχου (ESC), μεταβάλλοντας -όταν αυτό χρειαστεί- την κατανομή της ροπής.

Υπό κανονικές συνθήκες το 100% της παραγόμενης ροπής μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα, ωστόσο, το ποσοστό αυτό μπορεί να μεταβληθεί, φτάνοντας μέχρι και το 50%, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Στην πράξη, η απλουστευμένη εκδοχή ενός συστήματος μετάδοσης που μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς χωρίς να προϋποθέτει ή να απαιτεί την παρέμβαση του οδηγού, επιτρέπει στο Captiva όχι μόνο να διατηρεί την ευκολία χρήσης ενός συμβατικού τετράτροχου αλλά και την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου μιας δικίνητης πρότασης.

Άλλωστε οι ασφάλτινες προδιαγραφές του γίνονται από την πρώτη στιγμή αντιληπτές, είτε βρεθείς στο τιμόνι της κορυφαίας έκδοσης των 3,0 λίτρων είτε επιλέξεις τον μετριοπαθέστερο και πιο ομοιογενή, ταυτόχρονα, συνδυασμό του τετρακύλινδρου κινητήρα των 2,4 λίτρων με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Το ανανεωμένο Captiva αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού ξεκινώντας από τα 29.000 ευρώ, αν και η κορυφαία έκδοση των 3,0 λίτρων θα είναι διαθέσιμη το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο