Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Νέο Λύκειο χωρίς Πληροφορική, γίνεται;

Σήμερα έμαθα έμμεσα, από την αντίδραση των καθηγητών πληροφορικής δια στόματος της Ένωσής τους, ότι σχεδιάζεται η κατάργηση του μαθήματος της Επιστήμης των Υπολογιστών από το Νέο Λύκειο. Ομολογώ ότι μπερδεύτηκα...

Σήμερα έμαθα έμμεσα, από την αντίδραση των καθηγητών πληροφορικής δια στόματος της Ένωσής τους, ότι σχεδιάζεται η κατάργηση του μαθήματος της Επιστήμης των Υπολογιστών από το Νέο Λύκειο. Ομολογώ ότι μπερδεύτηκα, καθώς τις τελευταίες ημέρες σκεφτόμουν συνέχεια πόσοι άνθρωποι προσπαθούν και τελικά φαίνεται να πετυχαίνουν στην προσπάθειά τους να προωθήσουν την αξιοποίηση της επιστήμης αυτής με διάφορους τρόπους, ξεκινώντας από την ενσωμάτωσή της στην ελληνική εκπαίδευση από τα πρώτα κιόλας βήματά μας στο σχολείο.

Ακουσα κι εγώ για το περίφημο ψηφιακό σχολείο από το στόμα του Πρωθυπουργού από την μακρινή Λήμνο, θυμήθηκα την επιδότηση netbook πέρσι, ενώ μόλις χτες έγραφα στο In.gr Τεχνολογία ότι όλα είναι έτοιμα για να ξεκίνησουμε να συζητάμε όλοι μαζί πώς θα θέλαμε να είναι η Ψηφιακή Ελλάδα το 2020. (Ήδη άρχισε η συζήτηση στην ομάδα εργασίας για την Παιδεία)

Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να σχεδιάζεται η κατάργηση του μαθήματος αυτού από το Νέο Λύκειο;

Κι όμως, η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απευθυνόμενη στο Υπουργείο Παιδείας επιβεβαίωσε την είδηση. Πήρε την απάντηση ότι πρόκειται για «μια πρόταση επιτροπής» για το Νέο Λύκειο και την υπόσχεση ότι «πριν την τελική κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου θα υπάρξει διαβούλευση». (Αυτή τη διαβούλευση επιλέγουν να ξεκινήσουν μεταξύ τους την προσεχή Τετάρτη 20 Οκτωβρίου οι καθηγητές πληροφορικής, βαπτίζοντάς την «ημέρα δράσης για την πληροφορική στην εκπαίδευση»).

Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης των Καθηγητών συνεχίζεται προσπαθώντας να πείσει για τα αυτονόητα: ότι όταν κανείς διδάσκεται την Επιστήμη της Πληροφορικής μαθαίνει να σκέφτεται. Και να, τώρα θυμήθηκα τον πρώτο καθηγητή μου στο τμήμα εφαρμοσμένης πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών που μας είχε πει όταν τον πρωτοείδαμε, φρέσκα φρέσκα φοιτητούδια το 1989: πηγαίνετε μια βόλτα στο τετράγωνο και επιστρέψτε. Όταν γυρίσετε θέλω να μου περιγράψετε τι κάνατε. Ήθελε προφανώς να μας μάθει τι σημαίνει αλγόριθμος.

Ποιό όμως μάθημα τελικά τελεί υπό κατάργηση;

Αν φτάναμε στο Λύκειο για να μάθουμε για τις βασικές μονάδες εισόδου-εξόδου, τότε ναι, δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξής του, την απάντηση θα την γνωρίζαμε από το δημοτικό.

Αν όμως μαθαίνουμε, έφηβοι πια, να φτιάχνουμε αλγόριθμους και μάλιστα να τους βελτιστοποιούμε, αν μαθαίνουμε τα βασικά για την κανονικοποίηση βάσεων δεδομένων, ή αριθμητική ανάλυση με τα οποία επιτέλους κατάλαβα σε τι μου χρησιμεύουν όλα αυτά τα μαθηματικά που είχα μάθει με κόπο στο σχολείο, τότε πράγματι αυτά είναι εφόδια που θα μας έκαναν αν όχι πιο έξυπνους, τουλάχιστον πιο ικανούς.

Δεν ξέρω αν συμφωνείτε μαζί μου, πιστεύω όμως ότι πολλά από αυτά που έμαθα στο πρώτο μόλις έτος των σπουδών μου στην Πληροφορική θα έπρεπε ήδη να τα γνωρίζω. Τότε βέβαια ήταν 1989 και δεν υπήρχαν καν PC. Κι όμως, εκείνα τα παλιά, ευμεγέθη, δυσπρόσιτα και πολύπλοκα συστήματα Digital VAX του υπογείου -στα οποία πράγματι υπήρχαν καμμένα bug (και ίσως και ολόκληρα ποντίκια)-, έμοιαζαν υποταγμένα στη λογική όταν άρχισα να μαθαίνω να σκέφτομαι.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο