Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Εκκρεμότητες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά παρά την οριστική συμφωνία πώλησης

Εκκρεμότητες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά παρά την οριστική συμφωνία πώλησης

Μπορεί να έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Αbu Dhabi Μar και το Πολεμικό Ναυτικό να ήρε τις επιφυλάξεις του για τη συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τη ΤhyssenΚrupp Μarine Systems και την ΑDΜ για τα υποβρύχια, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα.

Μπορεί να έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Αbu Dhabi Μar και το Πολεμικό Ναυτικό να ήρε τις επιφυλάξεις του για τη συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τη ΤhyssenΚrupp Μarine Systems και την ΑDΜ για τα υποβρύχια, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα.

Η συμφωνία θα πάρει τον δρόμο της για το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, όπου, όπως έχει πει ο υπουργός Αμυνας, Ευ.Βενιζέλος, απαιτείται ευρεία συναίνεση για να υιοθετηθεί.

Όπως επισημαίνεται στο Βήμα, προβλήματα όμως εξακολουθούν να υπάρχουν. Η κυβέρνηση θα πρέπει να καταβάλει στους Γερμανούς της ΤΚΜS περίπου 300 εκατ. ευρώ ως το τέλος του 2010.

Στη συνέχεια, πρέπει να επιλυθεί το θέμα των υποβρυχίων, καθώς ο «Παπανικολής» φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, να έχει περάσει επιτυχώς τις νέες δοκιμές εν πλω και θα περάσει στην ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού.

Ωστόσο, το βεβαρημένο ιστορικό του υποβρυχίου «που γέρνει» καθιστά υποχρεωτική την πώλησή του. Πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν χώρες οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του, μεταξύ των οποίων το Πακιστάν, αλλά και τουλάχιστον μία ευρωπαϊκή χώρα.

Το θέμα του «Παπανικολή» απασχόλησε τον κ. Βενιζέλο και κατά το ταξίδι του στο Άμπου Ντάμπι, όπου οι Αραβες φέρονται να υποσχέθηκαν να βοηθήσουν να βρεθεί αγοραστής.

Ο Σκαραμαγκάς έχει εξασφαλίσει δουλειά για τα προσεχή χρόνια λόγω τόσο της ολοκλήρωσης της κατασκευής των τριών υποβρυχίων τύπου 214 που ήδη βρίσκονται εκεί όσο και της παραγγελίας άλλων δύο ως αποτέλεσμα της πώλησής του από τους Γερμανούς στην ΑDΜ.

Το ερώτημα, όμως, είναι και τι θα συμβεί με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο ισχυρός άνδρας της ΑDΜ, ο Γαλλολιβανέζος επιχειρηματίας . Ισκαντάρ Σάφα, είχε το τελευταίο διάστημα τουλάχιστον δύο συναντήσεις με τον Ν.Ταβουλάρη, σχετικά με την ενοποίηση των τριών ναυπηγικών μονάδων της χώρας.

Η δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα ήταν μια ιδέα που προωθούσε ο κ. Βενιζέλος από τότε που ανέλαβε το θέμα του Σκαραμαγκά.

Το σκεπτικό του αφορούσε μια συνεργασία Γερμανών και Γάλλων ώστε ένα μεγάλο ναυπηγείο να αναλάβει όλες τις προμήθειες, μεταξύ των οποίων και τις γαλλικές φρεγάτες FRΕΜΜ.

Το σχέδιο αυτό φάνηκε να αναβάλλεται μετά το ταξίδι του Χ.Παμπούκη και της πρώην υπουργού Οικονομίας Λούκας Κατσέλη στο Άμπου Ντάμπι, αλλά τώρα έχει επανέλθει στο προσκήνιο.

Ο Σκαραμαγκάς θεωρείται πλέον στρατιωτικό ναυπηγείο μετά τον συμβιβασμό με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διαγραφή του προστίμου λόγω των παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Σε κρίσιμο σημείο οι διαπραγματεύσεις

Η γερμανική εταιρία ζητά από την Ελλάδα 320 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και επισκευή έξι υποβρυχίων και η υπογραφή της συμφωνίας είναι κρίσιμης σημασίας, καθώς θα έδινε τέρμα στην πολυετή αντιπαράθεση των δυο πλευρών και θα ανοίγει το δρόμο για την πώληση του 75,1% των Ελληνικών Ναυπηγείων στην Abu Dhabi MAR.

Η εκπρόσωπος της ThyssenKrupp, όπως αναφέρει το Reuters, δήλωσε την Παρασκευή ότι η εταιρία και η Αθήνα μονογράφησαν αυτήν την εβδομάδα τις συμβάσεις που εξειδικεύουν τη συμφωνία-πλαίσιο στην οποία είχαν καταλήξει το Μάρτιο. «Μετά την υπογραφή αυτών των συμβάσεων, το Ελληνικό Ναυτικό θέλει να τις επαναδιαπραγματευθεί και εμείς δεν θέλουμε να το δεχθούμε αυτό» είπε η εκπρόσωπος.

«Η μονογραφή αυτών των συμβολαίων ήταν το πρώτο βήμα και το δεύτερο βήμα θα ήταν η υπογραφή τους αυτή καθ’ εαυτή» πρόσθεσε, χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες για τις συμβάσεις πυ θα επιτρέχουν την έξοδο της ThyssenKrupp από τις δραστηριότητες κατασκευής εμπορικών πλοίων (κάτι που, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει εγκρίνει η Κομισιόν).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο