Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Οδηγώντας μια McLaren στην έδρα της Ferrari

Οδηγώντας μια McLaren στην έδρα της Ferrari

Ο Jenson Button λέει ότι η McLaren αξίζει το σεβασμό των τιφόζι στην έδρα της Scuderia, στο Grand Prix της Κυριακής (12/9) στη Μόντσα της Ιταλίας. Ακόμη, μιλά και για τις ελπίδες του για το φετινό πρωτάθλημα, για τα μυστικά και την ένδοξη ιστορία της πίστας του Μιλάνου, καθώς και για τον ιταλικό τρόπο ζωής!

«Οι θεατές στη Μόντσα ίσως να μην εκτιμήσουν ιδιαιτέρως μια νίκη της McLaren στο Ιταλικό Grand Prix», λέει ο Jenson Button ενόψει του 14ου φετινού αγώνα της Formula 1 (10-12/9) στη Μόντσα, «…όμως πρέπει να κάνουν στον εαυτό τους μια απλή ερώτηση: Που θα ήταν η Ferrari σήμερα χωρίς καλό ανταγωνισμό;»

Η McLaren και η Ferrari διασταύρωσαν για πρώτη φορά τα ξίφη τους στη Μόντσα το 1967 κι έκτοτε έχουν απολαύσει μια απαρεμπόδιστη μάχη για την κυριαρχία στη Formula 1. Είναι οι δύο γίγαντες του σπορ και για το λόγο αυτό ο Jenson πιστεύει ότι η McLaren αξίζει το σεβασμό των Ιταλών φιλάθλων.

«Θα υπάρξουν πολλοί Ιταλοί φίλαθλοι και πολύ συναίσθημα», λέει. «Αλλά επίσης περιμένω να μας σεβαστούν οι θεατές. Ξέρουν ότι η McLaren είναι σπουδαία ομάδα και σπουδαία αντίπαλος της Ferrari. Έχουν υπάρξει ορισμένες εξαιρετικές μάχες μεταξύ των δύο ομάδων όλα αυτά τα χρόνια κι ελπίζω φέτος να μην είναι διαφορετικά».

Ο Jenson χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα στο Ιταλικό GP για να πυροδοτήσει εκ νέου την προσπάθεια κατάκτησης του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο αγώνας του στο Βέλγιο, πριν από δύο εβδομάδες, ήταν καταστροφικός διότι τον έθεσε εκτός αγώνα ο Sebastian Vettel και τώρα υστερεί κατά 35 βαθμούς από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Lewis Hamilton, ενώ απομένουν έξι αγώνες για το τέλος της χρονιάς.

«Η εγκατάλειψη στο Σπα ήταν εξαιρετικά ατυχής για το πρωτάθλημα», λέει ο Jenson. «Έχασα μια μεγάλη συγκομιδή βαθμών, αλλά αυτό το άφησα πια στο παρελθόν και είμαι απολύτως αφοσιωμένος να πάρω το καλύτερο από το Σαββατοκύριακο. Είμαι σίγουρος ότι το μονοθέσιό μας θα είναι ανταγωνιστικό, διότι όποτε αφαιρούμε αρνητική άντωση φαίνεται να βρίσκουμε καλύτερη γενική ισορροπία».

Τα μονοθέσια αγγίζουν τα 340 χλμ./ώρα τέσσερις φορές σε κάθε γύρο της Μόντσα, συνεπώς η ταχύτητα στην ευθεία είναι κρίσιμη. Το «κλειδί» για να πετύχεις τόσο υψηλές ταχύτητες είναι να ρυθμίσεις τα μονοθέσια με την ελάχιστη δυνατή αρνητική άντωση – και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι σχεδιαστές της McLaren εργάστηκαν νυχθημερόν για να ετοιμάσουν ένα αεροδυναμικό σύνολο ειδικά για αυτό τον αγώνα.

«Τα μονοθέσια δίνουν πολύ ασταθή αίσθηση στη Μόντσα», λέει ο Jenson. «Δεν έχουν τα φυσιολογικά επίπεδα αρνητικής άντωσης για να τα κρατούν κολλημένα στην άσφαλτο κι αυτό χρειάζεται λίγο χρόνο για να το συνηθίσεις. Επίσης είναι πολύ εύκολο να μπλοκάρεις έναν τροχό κατά το φρενάρισμα.

Από πολλές απόψεις είναι ένας τρελός αγώνας, διότι αγωνιζόμαστε με πολύ υψηλές ταχύτητες σε μια πίστα της παλιάς σχολής. Είναι πολύ στενή και έχει ανώμαλη επιφάνεια και πρέπει να χρησιμοποιήσεις τα kerbs στα σικέιν με τον απολύτως σωστό τρόπο, διαφορετικά θα ανασηκωθεί το μονοθέσιο και θα χάσεις πολύ χρόνο. Όμως είναι μια καλή πρόκληση και αυτός είναι ένας καλός αγώνας για τους θεατές, διότι τα μονοθέσια δείχνουν πολύ εντυπωσιακά».

Το γύρω σκηνικό είναι επίσης εντυπωσιακό. Το αυτοκινητοδρόμιο της Μόντσα βρίσκεται πάνω σε ένα λόφο, μέσα στο βασιλικό πάρκο βόρεια του Μιλάνου. Η παλιά κεκλιμένη χάραξή της χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά από τα μονοθέσια της F1 το 1961 και βρίσκεται δίπλα στη σύγχρονη πίστα, για να υπενθυμίζει την λαμπερή ιστορία του σπορ.

«Περπάτησα στην παλιά πίστα πριν από περίπου δύο χρόνια», λέει ο Jenson. «Είναι εκπληκτική και όταν στέκεσαι εκεί μπορείς να φανταστείς αυτά τα τρελά παιδιά από τα περασμένα χρόνια να αγωνίζονται χωρίς μπαριέρες και χωρίς ζώνες ασφαλείας. Είτε ήταν πολύ γενναίοι, είτε τρελοί! Δεν είμαι βέβαιος πως θα ένιωθα εγώ, αν αγωνιζόμουν χωρίς ζώνες ασφαλείας, αλλά φαντάζομαι δεν ήξεραν κάτι καλύτερο τότε».

Ανεξάρτητα από τη θέση στην οποία θα τερματίσει στον αγώνα της Κυριακής, ο Jenson είναι αποφασισμένος να απολαύσει το Ιταλικό GP. Στα νεανικά του χρόνια πέρασε πολύ χρόνο εκεί και πάντοτε ανυπομονούσε να επιστρέψει.

«Όταν ήμουν 14 ετών αγωνιζόμουν στα Καρτ με μια ομάδα που ονομαζόταν Rambo Racing. Είχε τη βάση της στην πόλη Terni, μεταξύ της Περούτζια και της Ρώμης και συνήθιζα να μένω συχνά με τον διευθυντή της ομάδας.

Έμαθα να αγαπάω τους Ιταλούς, το φαγητό και την προσέγγισή τους στη ζωή. Για την ακρίβεια, πολλοί μπορούν να μάθουν από τους Ιταλούς σχετικά με το φαγητό. Λατρεύω τον τρόπο με τον οποίο περνούν δύο ώρες στο τραπέζι, ενώ εμείς οι Βρετανοί τείνουμε να καθόμαστε με ένα πιάτο στα πόδια μας μπροστά στην τηλεόραση. Αυτό είναι λάθος!»

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο