Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νέα υποβρύχια επιχείρηση κατά της διαρροής στον Κόλπο του Μεξικού

Νέα υποβρύχια επιχείρηση κατά της διαρροής στον Κόλπο του Μεξικού

Την ώρα που στελέχη της British Petroleum και ακόμα τριών εταιρειών κατέθεταν στο Κογκρέσο για το δυστύχημα στη πλατφόρμα Deep Horizon, η BP δημοσιοποίησε βίντεο που δείχνει τη διαρροή πετρελαίου στον πυθμένα και ξεκίνησε νέα επιχείρηση στον Κόλπο του Μεξικο

Την ώρα που στελέχη της British Petroleum και ακόμα τριών εταιρειών κατέθεταν
στο Κογκρέσο για το δυστύχημα στη πλατφόρμα Deep Horizon, η BP δημοσιοποίησε
βίντεο που δείχνει τη διαρροή πετρελαίου στον πυθμένα και ξεκίνησε νέα
επιχείρηση στον Κόλπο του Μεξικού.

Η εταιρεία πόντισε την Πέμπτη μια μεταλλική κατασκευή, γνωστή ως «top-hat»
(ημίψηλο καπέλο) σχεδιασμένη να συλλέγει το πετρέλαιο καθώς αναδύεται από το
βυθό, προκειμένου να απαντληθεί αργότερα από ειδικά σκάφη.

Η νέα επιχείρηση έρχεται μετά την αποτυχία της BP να συγκρατήσει το πετρέλαιο
με έναν πολύ μεγαλύτερο μεταλλικό θόλο, ο οποίος τελικά ανασύρθηκε από το βυθό
την Κυριακή λόγω της εμφάνισης κρυστάλλων παγωμένου μεθανίου που εμπόδισαν το
υδατοστεγές σφράγισμά του.

Η εταιρεία έχει επίσης ξεκινήσει μια νέα γεώτρηση στον πυθμένα, σε βάθος
περίπου 1.600 μέτρων, στην οποία θα διοχετευτούν αργότερα λάσπη και τσιμέντο για
να απομονώσουν το κοίτασμα.

Σχεδόν 800.000 λίτρα ακατέργαστου πετρελαίου συνεχίζουν να αναβλύζουν
καθημερινά στον κόλπο και κομμάτια πίσσας έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται στις
ακτές της Λουιζιάνας, της Αλαμπάμας, της Φλόριντας και του Μισισιπή.

Ελαττωματικά συστήματα

Ενώ οι προσπάθειες απορρύπανσης συνεχίζονταν την Τετάρτη, η επιτροπή
Ενέργειας και Εμπορίου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων έπαιρνε
καταθέσεις από στελέχη τεσσάρων εταιρειών: της Transocean, που είχε κατασκευάσει
την εξέδρα, της BP, που μίσθωνε την εγκατάσταση, της Halliburton, προμηθευτή
υλικών και εξοπλισμού, και της Cameron, η οποία κατασκεύασε ένα σύστημα
ασφάλειας για τη γεώτρηση.

Η καταστροφή φαίνεται ότι προκλήθηκε από αστοχία του συστήματος αυτού, όταν
μια φυσαλίδα μεθανίου ανέβηκε από την τρύπα της γεώτρησης και εξερράγη στην
εξέδρα.

Το σύστημα της Cameron παρουσίαζε διαρροή και δεν μπόρεσε να εμποδίσει την
άνοδο της φυσαλίδας, προκύπτει από τις καταθέσεις. Ελαττωματικό φαίνεται πως
ήταν και ένα δεύτερο σύστημα ασφάλειας που θα σφράγιζε τον αγωγό με κάθετες
μεταλλικές ράβδους.

Επικρίσεις από την επιτροπή του Κογκρέσου δέχτηκε και η Halliburton για
ελλιπείς ελέγχους της γεώτρησης. «Η γεώτρηση πέρασε τα τεστ θετικής πίεσης,
υπάρχουν όμως ενδείξεις ότι δεν υποβλήθηκε σε δοκιμές αρνητικής πίεσης» δήλωσε,
σύμφωνα με το AFP, ο πρόεδρος της επιτροπής Χένρι Ουόξμαν.

Οι καταθέσεις των στελεχών θα μπορούσαν να έχουν συνέπειες σε άλλα έργα της
πετρελαϊκής βιομηχανίας, δεδομένου ότι η κυβέρνηση Ομπάμα έχει «παγώσει» τις
διαδικασίες αδειοδότησης και πραγματοποιεί ελέγχους και σε άλλες πλατφόρμες,
μέχρι να διαλευκανθούν τα αίτια του δυστυχήματος.

Η BP, νομικά υπεύθυνη για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής καταστροφής,
έχει δαπανήσει μέχρι στιγμής 450 εκατ. δολάρια, ωστόσο το κόστος αναμένεται να
φτάσει τελικά τα αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο