Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Το πείραμα του Spotify

Ένα από τα δημοφιλέστερα άρθρα σήμερα αφορά στο «πείραμα» του Spotify: στο εξής οι χρήστες της υπηρεσίας αναπαραγωγής μουσικής με τεχνολογία ροής, κατά κόσμον streaming, και υπερήφανοι κάτοχοι iPhone ή κινητού σε πλατφόρμα Android, μπορούν να αξιοποιήσουν την υπηρεσία από το κινητό τους. Αρκεί να καταβάλλουν συνδρομή στην υπηρεσία Premium, ύψους 10 ευρώ μηνιαίως. Το […]

Ένα από τα δημοφιλέστερα άρθρα σήμερα αφορά στο «πείραμα» του Spotify: στο εξής οι χρήστες της υπηρεσίας αναπαραγωγής μουσικής με τεχνολογία ροής, κατά κόσμον streaming, και υπερήφανοι κάτοχοι iPhone ή κινητού σε πλατφόρμα Android, μπορούν να αξιοποιήσουν την υπηρεσία από το κινητό τους. Αρκεί να καταβάλλουν συνδρομή στην υπηρεσία Premium, ύψους 10 ευρώ μηνιαίως.

Το «πείραμα» έγκειται στο λεγόμενο επιχειρηματικό μοντέλο free-mium. Η υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής παρέχεται δωρεάν, για κάθε καλούδι όμως που κάνει την υπηρεσία ιδιαίτερα χρήσιμη, απαιτείται συνδρομή. Στην προκειμένη περίπτωση, μόνον οι συνδρομητές μπορούν να ακούνε μουσική μέσω 3G ή WiFi από το κινητό, έχουν πρόσβαση στις playlist τους και ακούν τα τραγούδια ακόμα κι εκτός δικτύου (offline playlist), ή τέλος, έχουν άμεσα συγχρονισμένες playlist σε κινητό και υπολογιστή. Με λίγα λόγια, έχουν μουσική παντού, σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, χωρίς διαφημίσεις -αρκεί να συνεχίζουν να πληρώνουν τη συνδρομή τους.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=QNCb1IdmJ_0&rel=0&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en&feature=player_embedded&fs=1]

Η υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής μέσω Διαδικτύου με streaming θεωρείται εξαιρετικά δημοφιλής στην ευρωπαϊκή αγορά -δεν έχει ακόμα κάνει το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ, κάτι όμως που έχει ήδη προγραμματίσει να κάνει πριν το τέλος του έτου. Έξι εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν το σουηδικό Spotify μέσα σε ένα μόλις χρόνο παροχής της υπηρεσίας. Μόνον ένας στους πενήντα ωστόσο επιλέγει προς το παρόν να πληρώνει συνδρομή. Οι χρήστες κατεβάζουν μια εφαρμογή και ακούν μουσική που δεν μπορούν να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους, μπορούν όμως να φτιάξουν playlist μόνοι ή σε συνεργασία με φίλους, αρκεί να ανεχτούν λιγότερες-από-το-ραδιόφωνο διαφημίσεις. Εναλλακτικά, μπορούν να αγοράσουν πάσο μιας ημέρας (σε τιμή μικρότερη του ενός ευρώ) για να βάλουν μουσική χωρίς διαφημίσεις σε μια ειδική περίσταση (πάρτυ, δείπνο κ.λπ.) ή να εγγραφούν συνδρομητές στην υπηρεσία Premium, για να απαλλαγούν μια και καλή από τις διαφημίσεις που μεταδίδεται με υψηλότερο bitrate (320kbps από 160kbps στην δωρεάν έκδοση ), να αποκτήσουν το δικαίωμα να ακούν μουσική από την πλούσια βάση του Spotify (περί τα 6 εκατομμύρια track με την άδεια των δισκογραφικών) και από το κινητό, να ακούσουν πρώτοι νέες κυκλοφορίες, να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για εισιτήρια σε συναυλίες και άλλα. Download είναι εφικτά μέσω συνεργαζόμενου διαδικτυακού δισκοπωλείου. Προς το παρόν πάντως, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο στην Σουηδία, τη Μ.Βρετανία, τη Νορβηγία, τη Φιλανδία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

Το Spotify δεν είναι το πρώτο που δοκιμάζει τo ελεύθερο streaming -η Pandora, Rhapsody και η Imeem το δοκίμασαν επίσης, όμως στην πρώτη και στην τελευταία περίπτωση δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των δισκογραφικών εταιρειών για την καταβολή των δικαιωμάτων. Επιπλέον, το Spotify ξεχωρίζει γιατί επιτρέπει την αναπαραγωγή offline από playlist του χρήστη και χρησιμοποιεί την τεχνολογία P2P για το streaming ώστε να γίνεται απρόσκοπτα η μεταφορά των μουσικών bit.

Η διάθεση της εφαρμογής από το App Store της Apple για το iPhone θεωρείται σημαντική, καθώς το Spotify ανταγωνίζεται εμμέσως το iTunes Music Store και αναμενόταν ότι η Apple θα ήταν μάλλον αρνητική να το συμπεριλάβει στις εφαρμογές που διαθέτει για το iPhone. Μάλιστα, στη Σουηδία, μητέρα πατρίδα του Spotify, επιβεβαιώνεται ότι η υπηρεσία έχει αποφέρει μεγαλύτερα έσοδα για τη μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία του κόσμου, Universal Music από ότι το iTunes.

Από την άλλη, το Spotify στα κινητά αποτελεί μια ακόμα δοκιμασία για το μοντέλο free-mium στο οποίο έχει ποντάρει ο Ρούπερτ Μέρντοχ, ο μεγιστάνας των MME. O Μέρντοχ στοιχηματίζει ότι σιγά-σιγά όλοι θα καταλάβουν ότι οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν συνδρομή για να αποκτήσουν πρόσβαση σε πολύτιμο περιεχόμενο των καταξιωμένων εφημερίδων του online, σώζοντας έτσι τις παραδοσιακές εφημερίδες από την κατρακύλα…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο