GP Ισπανίας 2009: Οι πρώτες ενδείξεις από τα ελεύθερα
Όλες οι ομάδες της Formula 1 δοκίμασαν για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές ου Μονμελό τις μικρές ή μεγάλες ανανεώσεις των μονοθεσίων τους, καθώς η Williams σημείωσε ξανά τον πρώτο χρόνο με τον Nico Rosberg.
Το μόνο που παρέμεινε ίδιο στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Ισπανίας σε σχέση με τους τέσσερις προηγούμενους αγώνες της φετινής Formula 1 ήταν ο πρώτος χρόνος της Williams, με τον Nico Rosberg. Κατά τα άλλα, όλες οι ομάδες προσπάθησαν να βγάλουν τα πρώτα συμπεράσματα για τις μικρότερες ή μεγαλύτερες ανανεώσεις των μονοθεσίων τους, που ενδέχεται να αλλάξουν το χάρτη του συναγωνισμού στο φετινό πρωτάθλημα.
Οι τρεις δυνάμεις
Η Williams, μία από τις τρεις ομάδες που ξεκίνησαν το 2009 με τον ιδιαίτερο διαχύτη δύο επιπέδων, εμφανίστηκε πιο αισιόδοξη σε σχέση με τις άλλες δύο – τις Brawn GP και Toyota. Η Williams και η Brawn GP, τουλάχιστον θεωρητικά, έχουν βαρύτερες ανανεώσεις των μονοθεσίων τους σε σχέση με την Toyota.
Σήμερα δοκιμάσαμε για πρώτη φορά στην πίστα τα νέα μας αεροδυναμικά εξαρτήματα και έδειξαν να δουλεύουν καλά, είπε ο Nico Rosberg της Williams. Μας δίνουν λίγα δέκατα στο γύρο, συνεπώς αναμφίβολα έχουμε προοδεύσει.
Αντίθετα, ο Jenson Button της Brawn GP είπε: Σήμερα δεν έχουν σημασία οι χρόνοι αλλά η ισορροπία του αυτοκινήτου. Δεν την έχουμε πετύχει ακόμα και είμαι λίγο απογοητευμένος από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου προς το παρόν. Ελπίζω να κάνουμε βελτιώσεις το βράδυ και ξέρουμε ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε.
Τέλος, ο Jarno Trulli της Toyota δήλωσε ότι χρειάζεται να πετύχει καλύτερη ισορροπία της TF109 και ο ομόλογός του, Timo Glock, συμφώνησε: Πάσχιζα λίγο με τη συμπεριφορά των ελαστικών και στις δύο περιόδους δοκιμών και ήταν δύσκολο να καταλάβουμε που εστιάζεται το πρόβλημα. Θα αναλύσουμε τα δεδομένα και θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις.
Οι πρώην δυνάμεις
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί δήλωσαν ότι οι χρόνοι των σημερινών ελεύθερων δοκιμών δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα – με εξαίρεση τον Lewis Hamilton της McLaren. Ο πρωταθλητής είπε ότι η 13η θέση του είναι απολύτως αληθινή και ότι οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της MP4/24 δεν δούλεψαν καλά – τουλάχιστον όχι στο δικό του μονοθέσιο. Ισως να έχει να κάνει με την ανανέωση της (πρώην υπερσυντηρητικής) εμπρός πτέρυγας και το υπερστροφικό στιλ του Αγγλου.
Η McLaren έχει επιλέξει στρατηγική πολλών μικρότερων αναβαθμίσεων του μονοθεσίου, αγώνα με τον αγώνα – όπως και η Renault. Αντίθετα, η Ferrari και η BMW Sauber εστίασαν την πλήρη προσοχή τους σε μία βαριά ανανέωση εδώ, στη Βαρκελώνη.
Η βαυαρική ομάδα, ωστόσο, δεν πρόλαβε να ετοιμάσει για το Μονμελό διαχύτη δύο επιπέδων (τον οποίο θα έχει έτοιμο τον επόμενο μήνα στην Τουρκία), αλλά προχώρησε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη επιλογή για το νέο της αεροδυναμικό σύνολο: Αφαίρεσε το σύστημα KERS.
Έτσι τροποποίησε τη χωροταξία εξαρτημάτων όπως τα ψυγεία και κατάφερε να ανασχεδιάσει τους πλευρικούς αεραγωγούς (sidepods) και παρουσίασε στη Βαρκελώνη, ταυτόχρονα, ανασχεδιασμένο ρύγχος και εμπρός πτέρυγα και μια τολμηρή πίσω πτέρυγα. Είναι φανερό ότι οι Γερμανοί ρισκάρουν, γίνονται όσο τολμηροί μπορούν.
Οι πρώτες εκτιμήσεις των αεροδυναμικών δεδομένων φανερώνουν ότι κάναμε ένα βήμα μπροστά είπε ο διευθυντής μηχανολογίας Willy Rampf. Ο βασικός μας στόχος σήμερα ήταν να εντοπίσουμε τις βασικές ρυθμίσεις. Τώρα είμαστε περίεργοι για τις δοκιμές κατάταξης, για να δούμε που βρισκόμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό. Η τόλμη, πάντως, επιφέρει και αναξιοπιστία – και ο Nick Heidfeld έχασε πολύ χρόνο σήμερα με πρόβλημα στα φρένα.
Η Ferrari, ωστόσο, πρόλαβε να φέρει στο Μονμελό το νέο της διαχύτη και αναβαθμίσεις αρκετών ακόμη αεροδυναμικών εξαρτημάτων. Αναμφίβολα κάναμε ένα βήμα μπροστά στην απόδοση του μονοθεσίου, είπε ο Kimi Raikkonen. Αισθάνεσαι ότι έχει περισσότερη αρνητική άντωση και αυτό είναι που χρειαζόμασταν. Εντάξει, είναι ακόμα Παρασκευή, αλλά η αίσθηση που αποκόμισα είναι ότι μειώσαμε τη διαφορά από τα κορυφαία αυτοκίνητα.
Οσο για τη Renault, ο Fernando Alonso έχει για τον αγώνα της πατρίδας του αρκετά νέα εξαρτήματα. Στο τέλος της ημέρας, είπε: Το πρωί πασχίζαμε λίγο με έλλειψη πρόσφυσης, αλλά το απόγευμα βρήκαμε κάτι που μας οδήγησε προς τη σωστή κατεύθυνση και βελτίωσε τους χρόνους μας.
Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα των ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας.
auto.in.gr
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;
- Σοβαρές ζημιές από τη έντονη κακοκαιρία σε πολυκατοικία στον Άλιμο – Κατέρρευσε μάντρα
- Mick Abrahams – Πέθανε ο (αρχικός) κιθαρίστας των Jethro Tull σε ηλικία 82 ετών
- Ο Μητροπολίτης Κοζάνης «ξαναχτυπά»: Στο στόχαστρο όσοι υιοθετούν ζώα και τα ρούχα των κοριτσιών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442