Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Ισπανίας 2005: Επεσε και το δεύτερο κάστρο

Ράλι Ισπανίας 2005: Επεσε και το δεύτερο κάστρο

Απόλυτη κυρίαρχος η Citroen έκανε το 1-2 στην Καταλονία, κατακτώντας για τρίτη συνεχή χρονιά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Μιχάλης Κατωπόδης

Με… αναμενόμενα αποτελέσματα σχετικά με την πρώτη θέση και έναν F. Duval που τερμάτισε δεύτερος, η Citroen καθάρισε και τον δεύτερο φετινό της τίτλο, αυτό των κατασκευαστών. Η υπεροχή της, καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, ήταν καταλυτική, καπαρώνοντας το 1-2 από τις πρώτες κιόλας ειδικές της Παρασκευής.



Ο Sebastien Loeb, δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης στους ανταγωνιστές του, κατακτώντας πανάξια μία ακόμα νίκη, τη δέκατη της φετινής χρονιάς και εικοστή της καριέρας του. Κινήθηκε ταχύτατα σε όλα τα σκέλη του αγώνα, δημιουργώντας γρήγορα μία διαφορά ασφαλείας από τους υπολοίπους.



Καλά φορμαρισμένος -και νουθετημένος να μην διακινδυνεύσει τη συμμετοχή του, πιέζοντας το αυτοκίνητο στα άκρα- ο F. Duval έφερε τη δεύτερη Xsara σώα και αβλαβή στη γραμμή του τερματισμού, κατακτώντας άλλους οκτώ βαθμούς για λογαριασμό της ομάδας του.



Με αυτά τα αποτελέσματα και συνολική βαθμολογία 178 πόντων η Citroen στέφεται πλέον επίσημα πρωταθλήτρια, αφήνοντας την Peugeot στη δεύτερη θέση, με διαφορά 43 βαθμών. Οσο για την επιτυχία της στο συγκεκριμένο αγώνα, επισφραγίστηκε από την ιδιωτική συμμετοχή του Xavier Pons που, παρότι έτρεχε με μία περσινή Xsara, κατόρθωσε να τερματίσει τέταρτος, αφήνοντας πίσω του αρκετούς εργοστασιακούς οδηγούς.



Από μία άποψη το ράλι Ισπανίας γενικότερα επιφύλασσε αρκετές εκπλήξεις σχετικά με τις ιδιωτικές συμμετοχές, αφού και η τρίτη θέση κατελήφθη από ένα μη εργοστασιακό οδηγό. Ο Mikko Hirvonen έκανε πραγματικά τον αγώνα της ζωής του, κερδίζοντας μάλιστα και δυο από τις δεκαπέντε ειδικές! Ολα αυτά με ένα Ford Focus WRC ΄03, σαφώς πιο παρωχημένο από αυτά των ανταγωνιστών του.



Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στην ατυχία που χτύπησε την πόρτα των Peugeot και Subaru, καθώς τόσο ο M. Gronholm, όσο και ο P. Solberg εγκατέλειψαν, ο πρώτος από μηχανικό πρόβλημα και ο δεύτερος από έξοδο. Αμφότεροι παραμένουν στους 71 βαθμούς, πράγμα που σημαίνει ότι στον επόμενο και τελευταίο αγώνα της Αυστραλίας θα τα δώσουν όλα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης.



Σχετικά με την Peugeot, για μία ακόμα φορά το γόητρό της έσωσε ο Ν. Bernardi, ο οποίος τερμάτισε έκτος. Οι τρεις βαθμοί, βεβαίως, της νίκης του μικρή σημασία έχουν, αφού στον ένα αγώνα που απομένει δεν πρόκειται να αλλάξουν οι ισορροπίες του πρωταθλήματος.



Κάτι ανάλογο δεν ισχύει απόλυτα και για τη Ford, όπου έφτασε μεν τους 100 βαθμούς, χάρη στην πέμπτη θέση του R. Kresta, θεωρητικά όμως ακόμα νιώθει την ανάσα της Subaru πίσω της να καραδοκεί.



Στις δύο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης οκτάδας βρέθηκαν ο Α. Warmbold και ο Jan Kopecky, ο πρώτος με ένα ιδιωτικό Ford Focus και ο δεύτερος με το εργοστασιακό Skoda Fabia. Από τις πρώτες θέσεις έλειψαν μεν αρκετά πρωτοκλασάτα ονόματα, λόγω εγκαταλείψεων, η Καταλονία, όμως, έδωσε τη δυνατότητα σε αρκετούς νέους οδηγούς να αποδείξουν το ταλέντο τους.



Το επόμενο και τελευταίο ραντεβού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι θα λάβει χώρα στην Αυστραλία, από τις 11 έως και τις 13 Νοεμβρίου. Αυτό δεν θα έχει μόνο εορταστικό χαρακτήρα -ελέω αποχώρησης των Citroen και Peugeot- αλλά αναμένεται να φιλοξενήσει και αρκετές μάχες για την οριστικοποίηση της τελικής κατάταξης.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο