Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota Prius III: Χορηγός ηλεκτρικής ενέργειας

Toyota Prius III: Χορηγός ηλεκτρικής ενέργειας

Περισσότερα από 30 χρόνια εξέλιξης μεταγγίζονται στο πιο προηγμένο υβριδικό όχημα των ημερών μας. Τo Prius τρίτης γενιάς αναζητά τις ισορροπίες ανάμεσα στην οικολογία και τις βασικές αρχές της αυτοκίνησης.

Γιάννης Αδάναλης

Την τελευταία δεκαετία δεν ήταν λίγοι αυτοί που επέλεξαν να παρουσιάσουν κάποιο φιλόδοξο πλάνο εξέλιξης ή παραγωγής ενός υβριδικού οχήματος, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν -ακόμη και σήμερα- να προσθέσουν στην γκάμα τους μια πραγματικά φιλική, προς το περιβάλλον, πρόταση.



Υπήρχαν, βέβαια, και αυτοί που πίστεψαν στις δυνατότητες ενός υβριδικού συνόλου, επενδύοντας χρόνο και χρήμα στα οφέλη που αποδεδειγμένα, πλέον, προκύπτουν από την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας στις καθημερινές μας μετακινήσεις.



Την εποχή που το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) δεν αποτελούσε προαπαιτούμενο αλλά δαπανηρή πολυτέλεια και οι πλαστικές επιφάνειες ενός αυτοκινήτου δεν ακολουθούσαν το χρώμα του αμαξώματος, η Toyota βάλθηκε να συνδυάσει τη λειτουργία ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.



Κάπως έτσι γεννήθηκε το Prius. Ένα αυτοκίνητο που ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή χάρη στο ιδιόμορφο παρουσιαστικό του και την αδιαμφισβήτητη ικανότητά του να καταναλώνει με φειδώ τα ενεργειακά αποθέματα αυτού του πλανήτη.

































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.798 κ.εκ.
Ισχύς:
98 ίπποι/5.200 σ.α.λ.
Ροπή:
142 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 10,4 δλ
Τελ. ταχύτητα:
180 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
26.650 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
29.350 ευρώ



Δώδεκα χρόνια αργότερα -το Prius βρίσκεται στις προθήκες της ιαπωνικής αγοράς από το 1997- το υβριδικό της Toyota μετρά κάτι παραπάνω από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεων, αποδεικνύοντας μεταξύ άλλων και την εμπορική του αξία.



Ίσως ο χαρακτηρισμός του διαχρονικού να μην ταιριάζει στο σφηνοειδές αμάξωμα ενός δυσνόητου τεχνολογικά τετράτροχου, παρόλα αυτά το Prius απέδειξε την αντοχή του στο χρόνο με τον πιο πειστικό τρόπο.



Παράγοντας καινοτομίες, αντί για δυσθεώρητες ποσότητες CO2, ευελπιστεί -στην τρίτη, πλέον, γενιά του- να αποτελέσει μια αξιόπιστη λύση στο πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της πρόωρης εξάντλησης των ενεργειακών αποθεμάτων.



Αυτός άλλωστε είναι και ο μοναδικός λόγος για να αποχωριστεί κανείς παραδοσιακές αξίες της αυτοκίνησης, επιλέγοντας για την καθημερινή του μετακίνηση κάτι ανάμεσα σε φουτουριστικό πρωτότυπο και λευκή συσκευή.



Ακόμη και αν ξεπεράσεις τις σχεδιαστικές ιδιομορφίες που κατά παράδοση κουβαλά κάθε υβριδική πρόταση, αντιπαραθέτοντας στο άχρωμο προσωπείο του Prius την εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά του αμαξώματός του, αργά ή γρήγορα θα κληθείς να αντιμετωπίσεις τις ιδιαιτερότητες που εξακολουθεί να παρουσιάζει η συμπεριφορά του στην άσφαλτο.



Μέχρι τότε, βέβαια, θα πρέπει να εξοικειωθείς και με το εσωτερικό του αυτοκινήτου, που στους μυημένους στις υβριδικές προτάσεις του Ιάπωνα κατασκευαστή είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ξυπνήσει μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν.



Η μετατόπιση της κεντρικής κονσόλας και του επιλογέα ταχυτήτων χαμηλότερα, σε ορθολογικότερη θέση, η δημιουργία επιπλέον υποδοχών για μικροαντικείμενα και η αισθητή βελτίωση της θέσης οδήγησης έχουν επιταχύνει τη διαδικασία προσαρμογής στο θάλαμο επιβατών του Prius, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι λείπουν οι ιδιομορφίες που φωτογραφίζουν το απερχόμενο μοντέλο.



Αντιληπτή, από την πρώτη κιόλας στιγμή, είναι και η αναβάθμιση του εξοπλισμού, ο οποίος μάλιστα ενσωματώνει πλήθος καινοτόμων εφαρμογών. Ακόμη και η απλούστερη διαδικασία, όπως ο χειρισμός του ηχοσυστήματος κρύβει εκπλήξεις.



Τα χειριστήρια αφής του τετράκτινου τιμονιού επιτρέπουν στην οθόνη υγρών κρυστάλλων που φιλοξενείται στην κορυφή του ταμπλό να σε ενημερώσει για την επιλογή σου πριν ακόμη την ολοκληρώσεις, προβάλλοντας τη διάταξη του χειριστηρίου και την προεπιλεγμένη περιοχή του.



























Υπέρ
Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου
Μειωμένες εκπομπές ρύπων
Προηγμένες τεχνολογικά εφαρμογές
Κατά
Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
Οδική συμπεριφορά
Τιμή πώλησης



Σε αντίθεση με το παρελθόν, οι πληροφορίες που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου δεν φιλοξενούνται σε ανεξάρτητη οθόνη, αλλά στο δεξί άκρο του ψηφιακού πίνακα οργάνων.



Το γεγονός αυτό έχει υποβαθμίσει τα γραφικά των ενδείξεων, ευνοώντας ωστόσο την εργονομία του συνόλου.



Κατά τ΄ άλλα, η ποιότητα κατασκευής εξακολουθεί να κινείται σε ρηχά νερά καθώς τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων δεν καταφέρνουν να δικαιολογήσουν το υψηλό, ομολογουμένως, κόστος των εξοπλιστικών εκδόσεων.



Την εικόνα του εσωτερικού ολοκληρώνει η ικανοποιητική ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών στην οποία θα πρέπει να προσθέσουμε και τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών.



Ο τελευταίος μάλιστα δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί από την παρουσία των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας στο δάπεδό του, ξεπερνώντας κατά πολύ το μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων οχημάτων.



Ένα ακόμη στοίχημα που δείχνει να κερδίζει το Prius τρίτης γενιάς είναι αυτό της κατανάλωσης καυσίμου. Διαθέτοντας ένα νέο, εξαιρετικά συμπαγές υβριδικό σύνολο παράλληλης διάταξης, το ιαπωνικό hatchback αποτελεί με διαφορά το πιο οικονομικό τετράτροχο της ελληνική αγοράς.



Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, 3,9 λίτρα βενζίνης αρκούν για να διανύσει κανείς 100 χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 89 γρ./χλμ.



Ο συνδυασμός ενός μεγαλύτερου σε χωρητικότητα και ισχύ κινητήρα βενζίνης -από τα 1.500 κ.εκ. του απερχόμενου μοντέλου φτάσαμε στα 1.800 κ.εκ.- με ένα εξίσου ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέπει στο νέο Prius να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία εντός και εκτός πόλης, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης.



Στο Power Mode οι 136 ίπποι της συνδυαστικής ισχύος μεταβάλλουν, όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και τις αντιδράσεις του.



Αντίθετα, στο Eco Mode το Prius εγκαταλείπει τις συνήθειες ενός συμβατικού τετράτροχου, τροποποιώντας την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κλιματισμού και άλλων παραμέτρων, προς όφελος της οικονομίας καυσίμου.



Έχοντας εξασφαλίσει τα απαραίτητα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας, το EV Mode μετατρέπει το υβριδικό Toyota σε όχημα μηδενικών ρύπων, την κίνηση του οποίου εξασφαλίζει, για τα επόμενα 2 χιλιόμετρα και μέχρι την ταχύτητα των 70 χλμ./ώρα, το ηλεκτρικό μοτέρ.



Ανεξάρτητα από τα πλεονεκτήματα που του προσφέρει η υβριδική τεχνολογία, το Prius III -όπως άλλωστε και κάθε άλλο τετράτροχο που φέρει τα διακριτικά μιας ιστορικής φίρμας- καλείται να αποδείξει τις δυνατότητές του στην άσφαλτο.



Για αυτόν ακριβώς το λόγο άλλωστε ο Ιάπωνας κατασκευαστής προχώρησε στον ανασχεδιασμό της μπροστινής ανάρτησης και στη βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης, που εξακολουθεί, παρόλα αυτά, να διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση.



Η αλήθεια είναι ότι όσο οι ρυθμοί παραμένουν νωχελικοί, το νέο Prius ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού, χωρίς να προβληματίζει με τις αντιδράσεις του.



Μοναδική, ίσως, εξαίρεση αποτελεί το σύστημα πέδησης, που ακόμη και μέσα στην πόλη φανερώνει την αδυναμία του να εξασφαλίσει την απαραίτητη αίσθηση-ακρίβεια, απαιτώντας στην καλύτερη των περιπτώσεων μια μακρά περίοδο εξοικείωσης.



Από τη στιγμή, μάλιστα, που θα αναζητήσεις τα όρια του πλαισίου και των αναρτήσεων, πίσω από το περιτύλιγμα τεχνολογίας θα ανακαλύψεις ένα δύστροπο τετράτροχο που συχνά-πυκνά καταφεύγει στη χρήση του ESP για να υπερκεράσει τα εν γένει μειονεκτήματά του.



Ακόμα και έτσι, πάντως, το Prius τρίτης γενιάς θα διατηρήσει τα προσχήματα στην άσφαλτο, όχι όμως και να πείσει γιατί μια μέτρια, ποιοτικά, πρόταση με κεκτημένη υβριδική τεχνολογία και χωρίς την επιβάρυνση του ειδικού τέλους ταξινόμησης θα πρέπει να κοστίζει κάτι παραπάνω από 26.000 ευρώ.









































Κινητήρας
Κυβισμός1.798 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)98/5.200σ.α.λ.
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι)136
Ροπή (Νm)142/4.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή80,5×88,3
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)54,5





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΣυνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/
:1/
:1/
:1/
:1/
Τελική σχέση διαφορικού 3,267 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνBridgestone B250
Ελαστικά195/65/15
ΡεζέρβαΚιτ επισκευής

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού3
Διάμετρος στροφής11,2 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος

4,46 μέτρα

Πλάτος1,745 μέτρα
Ύψος1,49 μέτρα
Μεταξόνιο2,7 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.525/1.520
Χώρος αποσκευών445 λίτρα
Βάρος1.370 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο10,07




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη3,9
Εκτός3,7
Μέση3,9
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία1153 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα180 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,4 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο