Αποστολή στα ΙωάννιναFord Ka & Kuga: H Ford στα… kaλυτερά της
Γιάννης Αδάναλης Υπό άλλες συνθήκες ένα αυτοκίνητο που στην βασική εξοπλιστική έκδοσή του δεν συναντάς κάτι παραπάνω από το υποβοηθούμενου τιμόνι, τους μετωπικούς αερόσακους και το υποχρεωτικό ABS, θα έπρεπε -στην καλύτερη περίπτωση- να περάσει στα ψιλά γράμματα της ελληνικής αγοράς. Με δεδομένη, ωστόσο, τη συρρίκνωση των οικονομικών μεγεθών, τα 8.995 ευρώ (τιμή εκκίνησης) του νέου […]
Υπό άλλες συνθήκες ένα αυτοκίνητο που στην βασική εξοπλιστική έκδοσή του δεν συναντάς κάτι παραπάνω από το υποβοηθούμενου τιμόνι, τους μετωπικούς αερόσακους και το υποχρεωτικό ABS, θα έπρεπε -στην καλύτερη περίπτωση- να περάσει στα ψιλά γράμματα της ελληνικής αγοράς.
Με δεδομένη, ωστόσο, τη συρρίκνωση των οικονομικών μεγεθών, τα 8.995 ευρώ (τιμή εκκίνησης) του νέου Ford Ka φαντάζουν όχι μόνο ελκυστικά, αλλά και… επίκαιρα.
Πόσο μάλλον όταν έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που ανεξάρτητα από τον… λιτοδίαιτο εξοπλιστικό του κατάλογο, έχει να παρουσιάσει ουσιαστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από τη συνεργασία της Ford με τη Fiat, με σκοπό τη δημιουργία συμπαγών, τετράτροχων προτάσεων.
Παρότι το παρουσιαστικό του Ka δεν παραπέμπει στο Fiat 500, υιοθετώντας τις σχεδιαστικές πρακτικές των μεγαλύτερων Mondeo και Fiesta, το μικρό Ford μοιράζεται το 80% των τμημάτων του με την ιταλική πρόταση.
Έτσι δικαιολογείται και η εμφανής ομοιότητα στο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, που χάρη στην αύξηση του ύψους της οροφής, εξασφαλίζει μεγαλύτερους χώρους και μια αξιοπρεπή θέση οδήγησης.
Διαφοροποιημένη, ωστόσο, παρουσιάζεται και η συμπεριφορά του. Έχοντας τροποποιήσει τη γεωμετρία της ανάρτησης, προσθέτοντας μεταξύ άλλων αντιστρεπτική δοκό στον πίσω άξονα, η Ford δημιούργησε ένα ακόμη τετράτροχο που πείθει με τις αντιδράσεις του στο δρόμο.
Ταυτόχρονα, η αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση Fiat, αν και οι βασικές αρχές λειτουργίας του παραπέμπουν στην ιταλική φίρμα.
Από το Τορίνο προέρχονται και τα μηχανικά σύνολα τα οποία εξοπλίζουν το νέο Ka. O τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.242 κ.εκ. αποδίδει 69 ίππους και 102 Nm ροπής, κινώντας αξιοπρεπώς τα 940 κιλά του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το νέο Ka επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα.
Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει περιοριστεί στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 119 γρ./χλμ.
Την βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Ka θα πλαισιώσει ένας κινητήρας diesel. Ο Duratorq (Multijet στο λεξιλόγιο των Ιταλών) των 1.248 κ.εκ. φτάνει σε ισχύ τους 75 ίππους και τη μέγιστη ροπή των 145 Nm ροπής, η οποία μάλιστα είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.
Το νέο Ka θα διατεθεί στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2009, έχοντας να παρουσιάσει τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις. Η τιμή των 8.955 ευρώ αντιστοιχεί στο βασικό εξοπλιστικό επίπεδο «Ambiente» το οποίο, ωστόσο, παρουσιάζει σημαντικές εξοπλιστικές ελλείψείς, όπως το air condition, το ηχοσύστημα και οι πλευρικοί αερόσακοι.
Στην έκδοση «Trend» των 9.785 ευρώ το Ka εμπλουτίζεται με air condition και ηχοσύστημα, όχι όμως με επιπλέον αερόσακους και ηλεκτρικά παράθυρα, τα οποία μάλιστα δεν είναι διαθέσιμα ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Την… πολυτέλεια των ηλεκτρικών καθρεπτών και παραθύρων προσφέρει μόνο η έκδοση «Titanium», η οποία κοστίζει 10.750 ευρώ και δεν διαθέτει περισσότερους από δύο αερόσακους.
Σε ότι αφορά, τέλος, το πετρελαιοκίνητο Ka, η έκδοση «Trend» φτάνει τα 11.785 ευρώ και η «Titanium» τα 12.750.