Σκληραίνει η στάση των ΗΠΑ και της ΕΕ για τη συγχώνευση AOL-Time Warner
H Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) είναι πολύ πιθανόν να μπλοκάρει την ιστορική συγχώνευση της AOL με την Time Warner, εκτός εάν οι δύο εταιρείες τη διαβεβαιώσουν ότι μετά τη συγχώνευσή τους θα κρατήσουν ανοικτά στον ανταγωνισμό τα δίκτυα της καλωδιακής τηλεόρασης που ελέγχουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post, τη Δευτέρα. Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η ΕΕ δηλώνει ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα αποδειχθεί επιβλαβής για τον ανταγωνισμό.
H Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) είναι πολύ πιθανόν να μπλοκάρει την ιστορική συγχώνευση της AOL με την Time Warner, εκτός εάν οι δύο εταιρείες τη διαβεβαιώσουν ότι μετά τη συγχώνευσή τους θα κρατήσουν ανοικτά στον ανταγωνισμό τα δίκτυα της καλωδιακής τηλεόρασης που ελέγχουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post, τη Δευτέρα. Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η ΕΕ δηλώνει ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα αποδειχθεί επιβλαβής για τον ανταγωνισμό.
Η αμερικανική επιτροπή εκτιμά ότι μόνον εάν οι ανταγωνιστικές εταιρείες συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στους πόρους που θα ελέγχει ο νέος κολοσσός του Internet και των μέσων ενημέρωσης, θα διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της AOL διαβεβαίωσε ότι η συγχώνευση, που ανακοινώθηκε στις 10 Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου. Οι διαπραγματεύσεις με την FTC συνεχίζονται.
Την Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε εκτενή έκθεσή της, όπου διατυπώνει τις ενστάσεις της, υποστήριξε πως η προτεινόμενη συγχώνευση θα βλάψει τον ανταγωνισμό. Στελέχη των AOL και Time Warner πρόκειται να συναντηθούν κεκλεισμένων των θυρών εντός της εβδομάδας με την αρμόδια επιτροπή της ΕΕ, σε μία προσπάθεια να την πείσουν ότι οι ανησυχίες της είναι αβάσιμες.
H ΑΟL θεωρείται ο μεγαλύτερος παροχέας υπηρεσιών Internet στον κόσμο και η Time Warner η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών καλωδιακής τηλεόρασης στις ΗΠΑ. Ο συνδυασμός τους, σύμφωνα με την FTC, θα μπορούσε να οδηγήσει στον έλεγχο του 40% της αγοράς παροχής υπηρεσιών πρόσβασης στο Internet, ενώ το 20% των νοικοκυριών στις ΗΠΑ με πρόσβαση στο δίκτυο της καλωδιακής τηλεόρασης θα αναγκαζόταν να παρακολουθεί αποκλειστικά το τηλεοπτικό καλωδιακό τους πρόγραμμα και το περιεχόμενό τους στο Internet μέσω του δικτύου της νέας εταιρείας.