Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985 ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς
Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας, αλλά και η στασιμότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας έχουν οδηγήσει τους πλοιοκτήτες διεθνώς να θέτουν πλοία σε αδράνεια περιμένοντας υψηλότερους ναύλους. Λόγω της εξέλιξης αυτής ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου Baltic Dry Index (BDI) έχει βρεθεί στις 530 μονάδες, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985.
Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας, αλλά και η στασιμότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας έχουν οδηγήσει τους πλοιοκτήτες διεθνώς να θέτουν πλοία σε αδράνεια περιμένοντας υψηλότερους ναύλους.
Λόγω της εξέλιξης αυτής ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου Baltic Dry Index (BDI) έχει βρεθεί στις 530 μονάδες, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985.
Μπορεί παραδοσιακά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο τα φορτία να είναι συνολικά λιγότερα από ότι άλλες περιόδους του έτους, καθώς μεσολαβούν οι εορτές του κινεζικού νέου έτους, ωστόσο το νέο ιστορικό χαμηλό είναι μία ακόμη απόδειξη των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου και οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο.
Αναλυτές της ναυλαγοράς διεθνώς σημειώνουν πως υπάρχουν ανησυχίες για τους συσχετισμούς προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας με δεδομένη τη σταδιακή είσοδο στην αγορά πλεονάζουσας νέας χωρητικότητας και την αβεβαιότητα ως προς τα ποσοστά αύξησης της ζήτησης.
Πάντως, έχει καταδειχθεί πως οι αποδόσεις των ναύλων διαφέρουν μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών πλοίων. Ειδικότερα τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG διαφαίνεται να διατηρούν υψηλές αποδόσεις, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονται υπό πίεση, ενώ τα δεξαμενόπλοια ευνοούνται λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου.