Κατηγορούν τον Μπομπ Γκέλντοφ για «φιλανθρωπική υστεροβουλία»
Στόχος δριμείας κριτικής έγινε ο ιρλανδός μουσικός και τραγουδιστής Μπομπ Γκέλντοφ μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού Do They Know It's Christmas. Δημοσιογράφοι αλλά και απλοί πολίτες υποστηρίζουν πως σε αυτό συμμετέχουν μουσικοί που αντί να βάλουν οι ίδιοι το χέρι στη τσέπη τους, περιορίζονται στο να δίνουν συμβουλές, έχοντας κατηγορηθεί μάλιστα και για φοροδιαφυγή.
Στόχος δριμείας κριτικής έγινε ο ιρλανδός μουσικός και τραγουδιστής Μπομπ Γκέλντοφ μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού Do They Know It’s Christmas. Δημοσιογράφοι αλλά και απλοί πολίτες υποστηρίζουν πως σε αυτόσυμμετέχουν μουσικοί που αντί να βάλουν οι ίδιοι το χέρι στη τσέπη τους, περιορίζονται στο να δίνουν συμβουλές, έχοντας κατηγορηθεί μάλιστα και για φοροδιαφυγή.
«Έχω τόσα πολλά προβλήματα με το τραγούδι αυτό, που δεν ξέρω καν από πού να αρχίσω και που να τελειώσω», γράφει η δημοσιογράφος Μπράιονι Γκόρντον στην εφημερίδα Telegraph. «Ξεκινάω από το γεγονός πως κανείς άνω των 30 ετών δεν γνωρίζει τους συμμετέχοντες, σαν να ξεμείναμε από αξιόλογους μουσικούς. Παραβλέπω το γεγονός πως κανείς μαύρος τραγουδιστής δεν συμμετείχε στην ηχογράφηση, κι όλοι τους είναι λευκοί Αγγλοσάξονες. Το πραγματικό μου πρόβλημα, ωστόσο, είναι αυτή η επίμονη του Γκέλντοφ να κατηγορήσει την Αντέλ για το ότι δεν έλαβε μέρος στο σκοπό αυτό», σημειώνει η Γκόρντον.
Πριν λίγα 24ωρα ο Γκέλντοφ βγήκε στα βρετανικά ΜΜΕ και κατηγόρησε ευθέως την γνωστή τραγουδίστριαΑντέλ για «αναισθησία απέναντι στο σκοπό αυτό», λέγοντας πως «δεν κάνει τίποτα. Δεν απαντά καν στα τηλεφωνήματά μου. Δεν θέλει να την ενοχλεί κανένας τώρα που έχει την δική της οικογένεια».
Τότε ,η Αντέλ μέσω του εκπροσώπου της, έσπευσε να εξηγήσει πως εκείνη υποστηρίζειμια άλλη οργάνωση με δωρεές κατά του ιού Έμπολα –και μάλιστα έχει προσφέρει χρήματα από την τσέπη της για το σκοπό αυτό! «Όμως στον ρηχό κι επιφανειακό κόσμο της μουσικής βιομηχανίας, η απλή και αθόρυβη φιλανθρωπία δεν επικροτείται –αντιθέτως, επικροτείται κάποιος που δίνει λίγο από τον χρόνο του», επισημαίνει η Γκόρντον.
Η βρετανική κοινή γνώμη όμως κυρίως κριτικάρει με δριμύτητα το γεγονός πως δυο από τους πρωτεργάτες του όλου εγχειρήματος, ο Γκέλντοφ και ο τραγουδιστής των U2, ο Μπόνο, αρνούνται να βγάλουν από την τσέπη τους λεφτά για το ίδιο τους το κράτος ενώ έχουν στο παρελθόν κατηγορηθεί πως φοροδιαφεύγουν.
Μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky News, ο Γκέλντοφ στην ερώτηση της δημοσιογράφου πως στην ηχογράφηση του τραγουδιού συμμετέχουν και πολλοί καλλιτέχνες που δεν πληρώνουν καν φόρους στην πατρίδα τους, απάντησε λέγοντας πως «όλα αυτά είναι μαλ…ιες!»
«Ωραίος ο Μπομπ: απο τη μία αποφεύγει να πληρώσει τους φόρους του και μετά προσπαθεί να μας προκαλέσει τύψεις επειδή δεν συνεισφέρουμε στο σκοπό του», σχολιάζει ένας βρετανός πολίτης ονόματι daviddavidsonson σε σχετικό άρθρο της Independent.
Πριν από ακριβώς 30 χρόνια, στο πρώτο κι αυθεντικό Band Aid που είχε διοργανωθεί τότε με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του φτωχού λαού της Αιθιοπίας, ο Γκέλντοφ σε μια συνέντευξη του είχε ενθαρρύνει τους απανταχού μουσικόφιλους να δώσουν τον οβολό τους, σε μια προσπάθεια να αφυπνίσει το φιλανθρωπικό συναίσθημα της οικουμένης απέναντι στην τραγωδία που συντελούταν τότε στην Αφρική.
Ωστόσο, πριν λίγα χρόνια μια έρευνα που είχε διενεργηθεί, είχε δείξει πως από τα περίπου 50 εκατομμύρια σημερινά ευρώ που είχαν σταλεί στην Αιθιοπία το 1985, ως έσοδα από το πρώτο Band Aid, μόλις το 5% (!) είχε φτάσει στα χέρια του πολύπαθου λαού, ενώ το υπόλοιπο 95% είχε διατεθεί σε τοπικούς πολέμαρχους κι είχαν αγοραστεί όπλα για να πέσει η τότε κυβέρνηση της χώρας!
«Έχω μια συμβουλή να σας δώσω: πηγαίνετε στην επίσημη ιστοσελίδα των Γιατρών Χωρίς Σύνορα ή της Oxfam και καταθέστε εκεί απευθείας ένα χρηματικό ποσό για την ανακούφιση των πληγέντων από τον Εμπολα. Και μην διανοηθείτε να ξανασκεφτείτε τον Γκέλντοφ, τον Μπόνο και το εκνευριστικό αυτό τραγούδι», τονίζει ο αρθρογράφος Νταν Μάθιους του Forbes.