Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ο δεκάλογος του ετοιμοπόλεμου μοτοσικλετιστή!

Ο δεκάλογος του ετοιμοπόλεμου μοτοσικλετιστή!

Με δέκα απλά βήματα μπορούμε να κινούμαστε σε δυο τροχούς χωρίς ενοχλητικά, απρόβλεπτα προβλήματα και κυρίως με μεγαλύτερη ασφάλεια.


Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

  • Καθώς καθαρίζω, ελέγχω

    Συνήθως σκούτερ και μοτοσικλέτες διαθέτουν κουστούμια, φτιαγμένα από πλαστικά τα οποία είναι βαμμένα. Τα πλαστικά αυτά καλύπτουν μεγαλύτερες ή μικρότερες περιοχές των σκούτερ και των μοτοσικλετών. Το συχνό πλύσιμο του δίτροχού μας εκτός από το βελτιωμένο αισθητικό αποτέλεσμα απομακρύνει σκόνη, λάδια, χημικές ουσίες και χώμα, τα οποία στο πέρασμα του χρόνου μπορούν να αλλοιώσουν τη βαφή. Παράλληλα καθαρίζοντας το δίτροχό μας παρατηρούμε αν υπάρχουν ζημιές, σπασίματα, διαρροές σε σημεία που απαιτούν την προσοχή μας.
  • Προθέρμανση, κι όχι «κάψιμο»

    Tις περισσότερες φορές βιαζόμαστε το πρωί και ξεκινάμε χωρίς ζέσταμα του κινητήρα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού δεν είναι υποχρεωτικό το ζέσταμα του κινητήρα να γίνεται σε στάση. Μπορούμε να κινηθούμε αργά στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής μας -ζεσταίνοντας σωστότερα και ταχύτερα τον κινητήρα απ’ ότι σε στάση, διαδικασία που είναι αργή και όχι απαραίτητα η καλύτερη για τα κινούμενα μηχανικά μέρη.

  • Αναμμένα λαμπάκια, παντού

    Οι λάμπες και οι λυχνίες που υπάρχουν πάνω στο σκούτερ ή τη μοτοσικλέτα μας είναι από τα πιο ευπαθή εξαρτήματα και γι’ αυτό το λόγο απαιτούν συχνό έλεγχο. Ο τελευταίος γίνεται εύκολα και γρήγορα… αρκεί να θυμόμαστε να τον πραγματοποιούμε. Που και που, σε τακτά διαστήματα (π.χ. δυο φορές το μήνα) εκκινήστε τον κινητήρα, κι αφού πρώτα πατήσετε τον αντίστοιχο διακόπτη, δείτε αν λειτουργούν όλες οι λάμπες και οι λυχνίες.

  • Φροντίζοντας τα ρεύματα

    Πολύ σημαντικό εξάρτημα, ειδικά στα σκούτερ τα οποία δεν εκκινούν με κανέναν άλλο τρόπο, όπως για παράδειγμα με σπρώξιμο που ισχύει στην περίπτωση των μοτοσικλετών. Όσο δύσκολη κι αν είναι η πρόσβαση των μπαταριών (βλ. πολλές φορές στα σκούτερ), αυτές πρέπει να ελέγχονται, να μετριούνται και να φορτίζονται. Κάθε 30-45 ημέρες είναι μια λογική περίοδος για να πραγματοποιείται έλεγχος και συντήρηση της μπαταρίας.

  • Μαύρα, στρογγυλά και πολύ σημαντικά

    Ένας πολύ σημαντικός τομέας των δίτροχων, αφού αν δει ή συνειδητοποιήσει κάποιος πόσο μικρή είναι η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με την άσφαλτο, θα εντυπωσιαστεί, για να μην πούμε ότι θα τρομάξει. Ο έλεγχος των πιέσεων των ελαστικών είναι καθήκον μας και πρέπει να επιτελείται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα ή έστω κάθε 15 μέρες.

  • Μια διαρροή φέρνει την αλλαγή

    Αν παρατηρήσουμε κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά των αναρτήσεων τότε τις ελέγχουμε οπτικά αμέσως. Αν υπάρξει πρόβλημα στις αναρτήσεις αυτό θα φανεί με την μορφή διαρροής λαδιού, είτε στα (ή στο) αμορτισέρ, είτε στα καλάμια του πιρουνιού. Όπως και στην περίπτωση των ελαστικών, έτσι κι εδώ, μόνο εξειδικευμένος τεχνίτης θα πρέπει να επέμβει αν υπάρχει πρόβλημα.

  • Τα φρένα και τα μάτια σου

    Όπως και παραπάνω, πέρα από την επίδοσή τους στην πράξη, ο οπτικός έλεγχος θα φανερώσει πιθανά προβλήματα στα φρένα. Ρωγμές, διαρροές, φαγωμένα τακάκια και κομμένα/τσακισμένα σωληνάκια είναι τα συνήθη προβλήματα τα οποία αναζητούμε.

  • Τροφή για τον κινητήρα

    Ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού του κινητήρα είναι μια συνήθεια που πρέπει να αποκτήσουμε άπαντες και απαραίτητα, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την υγεία του κινητήρα μας. Αν δεν υπάρχει λαμπάκι, ενδεικτική λυχνία στα όργανα για την πίεση του λαδιού ή ματάκι ελέγχου της στάθμης του, τότε κάθε βδομάδα τουλάχιστον πρέπει να ελέγχουμε με την τάπα-δείκτη-στικ, που βρίσκεται στα πλάγια του κινητήρα. Οι αλλαγές λαδιών είναι καλό να γίνονται είτε στα χιλιόμετρα που ορίζει ο κατασκευαστής, είτε νωρίτερα, για περισσότερη σιγουριά.

  • Σωστή ανάφλεξη, καλές επιδόσεις

    Δύσκολη δουλειά είναι ο έλεγχος μπουζί στα σκούτερ, όπως και σε πολλές μοτοσικλέτες, αλλά απαραίτητη αν θέλουμε να εγγυηθούμε την σωστή ανάφλεξη του καυσίμου, που έχει να κάνει με την απόδοση. Μόλις έχουμε αποκτήσει πρόσβαση στα μπουζί ο έλεγχος και η αντικατάστασή τους είναι εύκολη και ανέξοδη.

  • Λόγια του αέρα

    Το φίλτρο αέρα κατακρατά άχρηστα σωματίδια που αιωρούνται στον αέρα, στο δρόμο του προς το σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα. Επίσης το φίλτρο αέρα περιορίζει τον όγκο και την ροή του αέρα, έτσι ώστε να περνάει ορισμένη ποσότητα, κι έτσι η καύση του καυσίμου να είναι σταθερή και όσο το δυνατόν καλύτερη. Γι’ αυτό και πρέπει να καθαρίζουμε το φίλτρο αέρα όποτε ορίζει ο κατασκευαστής στο βιβλίο συντήρησης ή νωρίτερα αν κινούμαστε σε περιοχές με αυξημένη μόλυνση ή σκόνη.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο