Transitions (Μεταβάσεις) είναι ο τίτλος του φεστιβάλ που εγκαινιάζει η Στέγη από τις 5 έως τις 16 Μαρτίου 2014 και θα είναι αφιερωμένο στους «γείτονές μας» και ιδιαίτερα στη σύγχρονη ανεξάρτητη Βαλκανική σκηνή με συζητήσεις, συναυλίες, θεατρικές, χορευτικές και μουσικές παραστάσεις και περφόρμανς. Δείτε τη Συνέντευξη που έδωσαν στο in.gr η Καλλιτεχνική Επιμελήτρια του Φεστιβάλ […]
Transitions (Μεταβάσεις) είναι ο τίτλος του φεστιβάλ που εγκαινιάζει η Στέγη από τις 5 έως τις 16 Μαρτίου 2014 και θα είναι αφιερωμένο στους «γείτονές μας» και ιδιαίτερα στη σύγχρονη ανεξάρτητη Βαλκανική σκηνή με συζητήσεις, συναυλίες, θεατρικές, χορευτικές και μουσικές παραστάσεις και περφόρμανς.
Δείτε τη Συνέντευξη που έδωσαν στο in.gr η Καλλιτεχνική Επιμελήτρια του Φεστιβάλ Κάτια Αρφαρά και ο Kαλλιτεχνικός Eπιμελητής του Mουσικού Προγράμματος Χρήστος Καρράς
Εννιά ημέρες το λόμπι, το φουαγιέ και οι σκηνές της Στέγης θα γίνουν χώροι δράσης, θα μεταμορφωθούν και θα φιλοξενήσουν στιγμές του βαλκανικού πολιτισμού με καλλιτέχνες από τη Σερβία, την Κροατία, τη Σλοβενία, το Μαυροβούνιο, την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Μολδαβία, που τα τελευταία χρόνια «ταράζουν» τη διεθνή σκηνή με τις ανατρεπτικές φόρμες και έχουν δώσει ένα ισχυρό στίγμα τόσο στις ευρωπαϊκές σκηνές όσο και στη χώρα τους. Πρόκειται για περιοχές με μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική και ακτιβιστική σκηνή που αντιμετωπίζουν τις τελευταίες δεκαετίες σημαντικά προβλήματα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά. Χαρακτηριστικό των παραστάσεων είναι η μίξη των ειδών, η χρήση νέων τεχνολογιών και η έντονη σχέση και αλληλεπίδραση με το κοινό και η συλλογικότητα.
Το φεστιβάλ θα ανοίξει στις 5 Μαρτίου με την παράσταση-σοκ του 37χρονου Σλοβένου αναγνωρισμένου σκηνοθέτη Οliver Frljik με τίτλο Damned Be the Traitor of his Homeland! («Καταραμένος να είναι ο προδότης της πατρίδας του!») που δανείστηκε από το τελευταίο στίχο του εθνικού ύμνου της πρώην Γιουγκοσλαβίας.
Στις 7 Μαρτίου η διάσημη περφόρμερ Marina Abramovic θα έρθει στη Στέγη για μια συζήτηση σχετικά με το έργο της αλλά και την παρουσίαση του νεοσύστατου Ινστιτούτου της. Θα ακολουθήσει μια συνομιλία της με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για τις καλλιτεχνικές πρακτικές της. Την ίδια ημέρα θα ακολουθήσει η «Νύχτα των περφόρμανς» ένα site-specific καλλιτεχνικό γεγονός που ανέπτυξε ο Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς με τη συμμετοχή έξι καλλιτεχνών από την Κροατία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία και την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Το project αρχικά δημιουργήθηκε για το φεστιβάλ Perforations (Perforacije) της Κροατίας και στη συνέχεια παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη και στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, στο Βελιγράδι, στα Σκόπια και στην Μπίτολα (Μοναστήρι) της ΠΓΔΜ, στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, καθώς και στην Μπρεστ και την Καν της Γαλλίας.
Στις 8 Μαρτίου τη Μικρή Σκηνή της Στέγης θα καταλάβει η ραγδαία ανερχόμενη Μολδαβή δραματουργός και σκηνοθέτις Νικολέτα Εσινένκου με μια παράσταση-ντοκουμέντο που μέσα από το αρχειακό υλικό αποκαλύπτει τις αντισημιτικές ενέργειες του δικτάτορα Ίον Αντονέσκου (1882-1946), ανάμεσά τους και τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου στρατοπέδου συγκέντρωσης των Ναζί μετά το Άουσβιτς, στην Τρανσνίστρια. Στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης την ίδια ημέρα η Sanja Mitrovic από τη Σερβία- που θεωρείται η νέα Abramovic θα παρουσιάσει το «A Short History of Crying» μια παράσταση για το πώς βιώνεται το πένθος στα Βαλκάνια αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη
Το μουσικό σχήμα Experimental Belgrade -Svetlana Maras, WoO και Incredible Bob– που θεωρούνται στυλοβάτες της ανεξάρτητης σερβικής σκηνής θα παρουσιάσουν στις 9 Μαρτίου ένα πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για τη Στέγη, με ήχο, εικόνα και συμμετοχική περφόρμανς.
Η διακεκριμένη κολλεκτίβα BADco. από την Κροατία εμπνέεται από το πρώτο φιλμ στην ιστορία του κινηματογράφου και ντοκουμέντο για τη βιομηχανοποίηση, «H έξοδος των εργατών από το εργοστάσιο Λυμιέρ» (1895). Μέσα από χορό, περφόρμανς-διάλεξη και πολυμέσα θα παρουσιάσουν την παράσταση 1poor and one0 τη «μετάλλαξη» του ανθρώπινου σώματος σε μηχανή παραγωγής.
Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ρουμάνος καλλιτέχνης Νταν Περζόφσκι έρχεται στη Στέγη με μία ανατρεπτική διάλεξη-περφόρμανς με τίτλο «From the Museum wall to the Facebook wall», σχολιάζοντας μέσα από τα σκίτσα του με οξυδέρκεια και αφοπλιστικό χιούμορ το σύγχρονο μετακαπιταλιστικό σύστημα. Επίσης θα προβληθεί η ταινία του Milo Rau “Οι τελευταίες ημέρες του Τσαουσέσκου».
Στη Μικρή Σκηνή στις 12 Μαρτίου θα ανέβει το μουσικό σύνολο Hyperion από τη Ρουμανία -που ιδρύθηκε το 1976 από τον Iancu Dumitrescu και ακολούθησε μια πορεία διαφορετική από αυτή των υπόλοιπων «φασματικών» σχολών, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της σύγχρονη μουσική. Το υβριδικό δημόσιο θέαμα στα όρια μεταξύ θεατρικού έργου, χορογραφίας, κοινωνικού παιχνιδιού και χάπενινγκ, με τη συμμετοχή των θεατών φέρει την υπογραφή δύο σημαντικών προσωπικοτήτων της ανεξάρτητης βαλκανικής σκηνής της Ana Vujanovic και της Sasa Asentic από τη Σερβία θα παρουσιαστεί στην Κεντρική Σκηνή.
Ο Σλοβένος Janez Jansa και οι ηθοποιοί θα μοιραστούν τη σκηνή με το κοινό σε μια διαδραστική και multimedia περφόρμανς για το στάτους κβο τόσο της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας όσο και του μεταμοντέρνου θεάτρου με τίτλο «Who is Next?» στις 14 Μαρτίου.
Η Τζιανίνα Καρμπουνάριου από τη Ρουμανία στις 15 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης στήνει ένα ιδιότυπο πολιτικό θρίλερ, μια ρουμάνικη εκδοχή του φιλμ «Οι ζωές των άλλων» κι ένα θέαμα στα όρια μυθοπλασίας και ντοκουμέντου.
Η χορογραφία του Matija Ferlin με τίτλο Sad Sam Lucky (Τώρα είμαι ευτυχισμένος) είναι αφιερωμένη στον εξπρεσιονιστή ποιητή Σρέτσκο Κοσοβέλ (1904-1926), τον επονομαζόμενο «Ρεμπώ» του σλαβόφωνου κόσμου.
Τέλος στις 16 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή η κολεκτίβα Via Negativa από τη Σλοβενία θα αναρωτηθεί «Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε με τη δημοκρατία που έχουμε;» μέσα από το «Just the Beginning». Μια ειρωνική περφόρμανς προσαρμοσμένη στην ελληνική κατάσταση. Στη Μικρή Σκηνή θα γίνει συζήτηση με θέμα «Η τέχνη συναντά τη θεωρία σε συλλογική δράση». Ένας δημόσιος διάλογος θα εστιάσει στις τρέχουσες συμμαχίες ανάμεσα στην τέχνη, τη θεωρία και τον ακτιβισμό στα Βαλκάνια.
Το φεστιβάλ θα κλείσει με ρακί, ενώ τις μουσικές θα επιλέξει d.j. από το Ζάγκρεπ.
Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, στο φουαγιέ της Στέγης θα πωλούνται επιπλεγμένα βιβλία με θέμα τα Βαλκάνια, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο Πλειάδες.
Παράλληλες Δράσεις Συζητήσεις με το κοινό και τους συντελεστές των παραστάσεων Τετάρτη 5 Μαρτίου: Damned Be the Traitor Of His Homeland! Σάββατο 8 Μαρτίου: Clear History | A Short History Of Crying Κυριακή 9 Μαρτίου 2014: 1poor and one 0 Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014: Hyperion Ensemble Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014: Som Faves Σάββατο 15 Μαρτίου 2014: Typographic Capital Letters | Sad Sam Luck
Workshops Σάββατο 8 Μαρτίου: Workshop με τους BADco. Σάββατο 15 Μαρτίου 2014: Workshop με τους Via Negativa
Εισιτήρια: Ενιαίο ειστήριο για Marina Abramovic & Night of Performances: 20 € | Μειωμ.15 € Διάλεξη: Από τον τοίχο του Μουσείου, στον τοίχο του Facebook | Προβολή:Οι τελευταίες ημέρες του Τσαουσέσκου | Ημερίδα:Walking Theory: Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου. Για τις υπόλοιπες δράσεις-παραστάσεις: 10 € | Μειωμ. 5 €
Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης. Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)