«Φόρο κρίσης» και αύξηση του ΦΠΑ προωθεί η κυβέρνηση στη Σλοβενία
Μέτρα για τη δημοσιονομική εξυγίανση και την επίλυση των προβλημάτων του τραπεζικού τομέα, όπως η επιβολή «φόρου κρίσης» και η αύξηση του ΦΠΑ, προωθεί η κυβέρνηση της Σλοβενίας, στο πλαίσιο των προγραμμάτων μεταρρυθμίσεων και σταθερότητας, τα οποία θέτει, την Τετάρτη, σε διαβούλευση, με τους κοινωνικούς εταίρους και μέχρι την Πέμπτη τα καταθέτει στην Κομισιόν.
Μέτρα για τη δημοσιονομική εξυγίανση και την επίλυση των προβλημάτων του τραπεζικού τομέα, όπως η επιβολή «φόρου κρίσης» και η αύξηση του ΦΠΑ, προωθεί η κυβέρνηση της Σλοβενίας, στο πλαίσιο των προγραμμάτων μεταρρυθμίσεων και σταθερότητας, τα οποία θα θέσει, την Τετάρτη, σε διαβούλευση, με τους κοινωνικούς εταίρους.
Τα προγράμματα, μετά τις συμπληρωματικές προσθήκες θα υιοθετηθούν από το υπουργικό συμβούλιο και θα κατατεθούν στην Κομισιόν μέχρι τις 9 Μαΐου, όπως διαβεβαίωσε η πρωθυπουργός της Σλοβενίας Αλένκα Μπράτουσεκ.
Το προσχέδιο του προγράμματος σταθερότητας προβλέπει -μεταξύ άλλων- την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ (κατά 2% του βασικού, οπότε θα διαμορφωθεί στο 22% και κατά μία ποσοστιαία μονάδα του χαμηλού, οπότε θα διαμορφωθεί στο 9,5%).
Αυτές οι αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από το 2014 αναμένεται να φέρουν, ετησίως, επιπλέον έσοδα στον προϋπολογισμό ύψους 250 εκατ. ευρώ.
Ο «φόρος κρίσης», που θα έχει προσωρινό χαρακτήρα όπως τονίζεται σε τηλεγράφημα του πρακτορείου ειδήσεων STA, αφορά τα προσωπικά εισοδήματα και σε καμία περίπτωση, διαβεβαιώνουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι, δεν θα αυξήσει τη φορολογική επιβάρυνση για τους εργαζόμενους ή τους εργοδότες.
Η ετήσια επίπτωση του μέτρου, που εκτιμάται ότι θα έχει 18μηνη διάρκεια, αναμένεται να αγγίξει το ποσό των 300 εκατ. ευρώ.
Η εφαρμογή των νέων φορολογικών συντελεστών θα γίνει έπειτα από την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των κοινωνικών εταίρων, οι οποίες πρέπει να κινηθούν στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου της δημοσιονομικής εξυγίανσης.
Αυτό το πλαίσιο προβλέπει έναν αυστηρά ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μέχρι το 2017, που δεν θα αφήνει περιθώρια για τη διαμόρφωση του ελλείμματος σε επίπεδα άνω του 3% του ΑΕΠ.