Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Με επιμέρους αλλαγές στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Με επιμέρους αλλαγές στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Σημαντικές νομοτεχνικές βελτιώσεις, αναφορικά με τη ναυτεργασία, το Λιμενικό, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και την Πλοηγική Υπηρεσία, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που κατατέθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής. Πλέον, η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κόρων και σκάφη αναψυχής, θα είναι αποκλειστικές, μόνο για ναυτολόγηση κατώτερου πληρώματος και θα ισχύουν για τέσσερα χρόνια.

Σημαντικές νομοτεχνικές βελτιώσεις, αναφορικά με τη ναυτεργασία, το Λιμενικό, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και την Πλοηγική Υπηρεσία, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που κατατέθηκε το απόγευμα της Τρίτης στην Ολομέλεια της Βουλής.

Πλέον, η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κόρων και σκάφη αναψυχής, θα είναι αποκλειστικές, μόνο για ναυτολόγηση κατώτερου πληρώματος και θα ισχύουν για τέσσερα χρόνια, από το 2013 έως το 2016, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία είχε ζητήσει την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για ατομικές συμβάσεις εργασίας και στα υπόλοιπα πληρώματα.

Επίσης η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που έχει ως στόχο την εποπτεία των εμπορικών λιμανιών, αλλά και την παρακολούθηση των λιμενικών υπηρεσιών, μετατρέπεται σε ανεξάρτητη διοικητική αρχή.

Επίσης σε όλα τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου ο όρος «Λιμενικό Σώμα», αντικαθίσταται από τον όρο «Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή» που περιγράφεται ως «ένοπλο Σώμα, στρατιωτικώς οργανωμένο, με αρμοδιότητες την ασφάλεια και την υποστήριξη της ναυτιλίας, το προσωπικό του οποίου έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με το Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα».

Τέλος για την πλοηγική υπηρεσία που μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία προβλέπει τη συμμετοχή σε αυτήν, υποχρεωτικά του δημοσίου και του ναυτικού προσωπικού της ως μετόχων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στη Βουλή, είπε ότι δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα και ότι το μόνο που αλλάζει είναι η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να διατηρεί πλήρωμα σε περιόδους που το πλοίο δεν δραστηριοποιείται και ότι σε καμία των περιπτώσεων αυτό το γεγονός δεν συνεπάγεται και διακοπή της συγκοινωνίας.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι κατά τη χειμερινή περίοδο που εκ των πραγμάτων η επιβατική κίνηση είναι χαμηλότερη, μειώνεται η απαίτηση στον αριθμό του προσωπικού γενικών καθηκόντων μέχρι το ήμισυ του αριθμού που ισχύει για τη θερινή περίοδο, ενώ δεν τίθεται κανένα θέμα μείωσης προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που αφορούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Αναφερόμενος στα λιμάνια, σημείωσε ότι ο τομέας αυτός, με τη σημερινή του μορφή και οργάνωση, δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στις διεθνείς αλυσίδες μεταφορών και εφοδιασμού, ενώ οι συνθήκες του ανταγωνισμού διαρκώς οξύνονται.

Ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στην Εθνική Στρατηγική Λιμένων πενταετούς ορίζοντα, στη θεσμοθέτηση ενός ισχυρού ελκυστικού πλαισίου, ενώ για το πολυνομοσχέδιο επεσήμανε ότι το υπουργείο ιδρύει τη ρυθμιστική αρχή λιμένων για την εποπτεία και τον έλεγχο των λιμανιών.

Σε επιστολή του προς τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας τονίζει ότι το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας επιλέγει το στρατιωτικό μοντέλο διοίκησης στο οποίο απαιτούνται περισσότερες υπογραφές με μεγαλύτερο οικονομικό κόστος, ενώ προτείνεται η συγχώνευση διοικητικών μονάδων του ΥΝΑ που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των οργανικών θέσεων και σε μαζικές απολύσεις.

Στην επιστολή τονίζεται ότι το μισθολογικό κόστος των δημόσιων πολιτικών υπαλλήλων επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό προϋπολογισμό, συγκριτικά με το μισθολογικό κόστος των ενστόλων, οι οποίοι αμείβονται βάσει ειδικού μισθολογίου, ενώ εκφράζεται η απορία βάσει ποιων εισηγήσεων και μεθόδου το συγκεκριμένο οργανόγραμμα υιοθετήθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, όταν η εξοικονόμηση πόρων είναι απειροελάχιστη.

«Πλοίο ασφαλείας»

Την απόσυρση σχετικής τροπολογίας για «πλοίο ασφαλείας» στη διάρκεια απεργίας των ναυτεργατών, ζητεί το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για κατάργηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου απεργιακού δικαιώματος.

Η συγκεκριμένη τροπολογία έχει προκαλέσει καθολικές αντιδράσεις από το σύνολο του ναυτεργατικού κόσμου. Υπέρ της πρόβλεψης πλοίου ασφαλείας έχει ταχθεί το Επιμελητήριο Κυκλάδων, χαρακτηρίζοντάς το «ζήτημα ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές κοινωνίες».

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης είχε πει στη Βουλή, ότι για να υπάρξει τέτοια ρύθμιση θα πρέπει να υπάρξει συναίνεση όλων των κομμάτων, ενώ είναι δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω αλλαγών στα δρομολόγια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο