Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ferrari F1 2013: Τι κρύβει το μονοθέσιο με την κωδική ονομασία «project 664» ;

Ferrari F1 2013: Τι κρύβει το μονοθέσιο με την κωδική ονομασία «project 664» ;

Σχεδόν δύο εβδομάδες μένουν πριν την επίσημη παρουσίαση, την 1 Φεβρουαρίου, για τη νέα Ferrari και ένα μυστήριο περιβάλει το αυτοκίνητο της ομάδας της F1 για τη χρονιά του 2013.

Πως θα είναι, αλήθεια, η νέα Ferrari του 2013; Θα είναι διαφορετική από την περσινή; Για να δώσουμε απαντήσεις «κολλάμε» τα κομμάτια του παζλ, από στοιχεία, συνεντεύξεις ή και δηλώσεις των ιθυνόντων της Scuderia. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν τις τελευταίες ημέρες από τον Τύπο, ή απευθείας από τα λόγια των ανθρώπων του Cavallino.

Ξεκινώντας από εμπρός, μάθαμε μόλις την τελευταία στιγμή, από τα λόγια του Pat Fry και το site του Autpo Motor und Sport, ότι η Ferrari του 2013 θα διατηρήσει αμετάβλητο το σύστημα της εμπρός ανάρτησης της F2012.

Οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο θέμα αυτό, αφορούν ενισχύσεις στα σημεία συνδέσεως των αμορτισέρ και του πλαισίου με τους βραχίονες της ανάρτησης.

Μένοντας στο πρόσωπο του αυτοκινήτου έχουμε το «vanity panel», ένα κομμάτι από συνθετικά υλικά το οποίο κάνει πιο αρμονικό το περίφημο (από πέρσι) σκαλοπάτι.

Φήμες θέλουν αλλαγή στο σημείο όπου βρίσκεται το φίλτρο αέρα, μάλιστα είναι πιθανόν αυτό να χωριστεί στα δύο όπως και στη McLaren Mp4/26 δύο σεζόν πριν, για να μειωθούν οι διαστάσεις του.

Ο V8 κινητήρας από το Maranello θα είναι ο ίδιος αφού από το 2014 όλα θα είναι εντελώς διαφορετικά (1.600 κ.εκ. V6 Turbo). Περιμένουμε, κάποιες βελτιώσεις, οι οποίες αφορούν τη διαχείριση των επιδόσεων και την οικονομία καυσίμου. Αυτό κατά πάσα πιθανότητα, θα εφαρμοστεί από το τεχνικό τμήμα με επικεφαλής τον ταλαντούχο μηχανικό Luca Marmorini.

Το μοτέρ όμως, παραμένει το επίκεντρο της προσοχής για το τι αφορά το νέο σύστημα διαχείρισης καυσαερίων. Η προσθήκη εξατμίσεων Helmholtz (τις χρησιμοποιούσαν και στην 150 Italia), θα χρησιμεύσουν για την εξισορρόπηση της ροής των αερίων για να βελτιωθεί η αεροδυναμική, χωρίς να γίνεται παράβαση κανονισμών.

Οι F. Alonso και S. Domenicali, κατά τις ημέρες της εκδήλωσης στη Madonna di Campiglio, δήλωσαν πως το ευαίσθητο αυτό κομμάτι έχει αναθεωρηθεί πλήρως, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες.

Λέγεται ότι το… αμάξωμα σε κάποια σημεία, έχει κοινά χαρακτηριστικά με την Red Bull-Renault του 2012, αλλά μάλλον αυτό δεν αληθεύει γιατί η μελέτη ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2012 και σίγουρα οι Ιταλοί θα έχουν επιχειρήσει να δώσουν ένα πιο προσωπικό σχήμα.

Ο S. Domenicali, διαβεβαίωσε ότι οι μηχανικοί του, ενήργησαν εντός των ορίων των κανόνων που θεσπίζονται από την FIA, αλλά είναι πάντα ωραίο να ελπίζουμε πως το έκαναν με μικρή δόση μεγαλοφυΐας.

Όπως ανακοινώθηκε το Δεκέμβριο από ορισμένους εμπειρογνώμονες του Maranelo για να αυξηθεί η αεροδυναμική και η τελική ταχύτητα, θα έπρεπε να αλλάξουν σχήμα τα πλαϊνά κομμάτια του αυτοκινήτου.

Πάνω σε αυτό δούλεψε και η Red Bull για το μονοθέσιο του 2013 και ίσως εδώ να δούμε κάποια κοινά σημεία. Η Ferrari φέτος θα πάει πιο μπροστά και θα τοποθετήσει τα «ψυγεία» με κλίση ώστε να μειώσει το ύψος των πλαϊνών.

Φτάνοντας στο πίσω τμήμα, οι μηχανικοί συζητούν εδώ και μήνες να προσθέσουν ένα κάλυμμα στην πίσω ανάρτηση, (μία ιδέα του A. Newey ). Εδώ χρειάζεται προσεκτική εφαρμογή ώστε το τμήμα αυτό να φέρνει αποτελέσματα σε συνδυασμό με άλλα κομμάτια του αυτοκινήτου. Αν «δουλεύει» καλά μόνο του τότε θα απαγορευτεί η χρήση του.

Η ομάδα περιμένει πολλά από τον νέο μηχανικό αεροδυναμικής Franck Sanchez , ο οποίος ήρθε από την McLaren-Mercedes τους τελευταίους μήνες. Όλοι ελπίζουν πως έχει πάρει μαζί του τα μυστικά των μονοθεσίων από το Woking.

Συγκεκριμένα, στα αυτοκίνητα της Ferrari πρέπει να βελτιωθεί η λειτουργία του DRS και τα αποτελέσματά του κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Η γενική ελπίδα των φίλων της Ferrari και της F1 είναι ότι το νέο αυτοκίνητο, που ως τώρα ονομάζεται «project 664», είναι πραγματικά διαφορετικό από τον προκάτοχό του σε αυτό που αφορά την αεροδυναμική απόδοση και τη δυνατότητα να έχει πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.

Οι ιθύνοντες της Ferrari, αναμένουν πως μέχρι τη στιγμή που το νέο αυτοκίνητο θα ξεκινήσει τις δοκιμές στη Jerez, δεν θα υπάρχει το χάσμα των δύο δευτερολέπτων που υπήρχε πέρσι.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο