Επικύρωσαν Ολάντ και Μόντι τα σχέδια για την κατασκευή της υπερταχείας Λιόν-Τορίνο
Το αμφιλεγόμενο σχέδιο για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας (LGV) που θα συνδέει τη Λιόν με το Τορίνο επικύρωσαν οι Φρανσουά Ολάντ και Μάριο Μόντι στη διάρκεια διμερούς Συνόδου Κορυφής. Το κόστος κατασκευής της υπερταχείας υπολογίζεται σε 8,5 δισ. ευρώ. Αυτός ο «σιδηροδρομικός αυτοκινητόδρομος», σύμφωνα με τους εμπνευστές του, θα συνδυάζει μεταφορές φορτίων και επιβατών. Υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει από τους δρόμους τουλάχιστον ένα εκατ. φορτηγά το χρόνο και θα συντομεύσει το δρομολόγιο Παρίσι-Μιλάνο περίπου στις τέσσερις ώρες.
Το αμφιλεγόμενο σχέδιο για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας (LGV) που θα συνδέει τη Λιόν με το Τορίνο επικύρωσαν τη Δευτέρα οι Φρανσουά Ολάντ και Μάριο Μόντι στη διάρκεια διμερούς Συνόδου Κορυφής.
Μια «κοινή δήλωση σχετική με τη σήραγγα Λιόν», το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 8,5 δισεκ. ευρώ, υπογράφηκε από τους υπουργούς Μεταφορών των δύο χωρών, παρουσία του Γάλλου προέδρου και του Ιταλού πρωθυπουργού, καθώς και του Γάλλου ομολόγου του, Ζαν-Μαρκ Ερό.
Καμιά διευκρίνιση δεν δόθηκε όσον αφορά την κατανομή του κόστους των 8,5 δισεκατομμυρίων ανάμεσα στην Ιταλία (υπολογίζεται ότι θα αναλάβει τα 2,9 δισεκ. ευρώ) και τη Γαλλία (2,2 δισεκ.), ενώ το υπόλοιπο (δηλαδή το 40%) θα διατεθεί κατ’ αρχήν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.
Η κατασκευή της γραμμής αυτής είχε συζητηθεί στη διάρκεια μιας γαλλο-ιταλικής Συνόδου Κορυφής το 1991. Επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το 2025, όμως φαίνεται πως θα καθυστερήσει ως το 2028-2029.
Αυτός ο «σιδηροδρομικός αυτοκινητόδρομος», σύμφωνα με αυτούς που τον εμπνεύστηκαν, θα συνδυάζει μεταφορές φορτίων και επιβατών.
Υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει από τους δρόμους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορτηγά το χρόνο και θα συντομεύσει το δρομολόγιο Παρίσι-Μιλάνο σε λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες από τις επτά που είναι σήμερα.
Η Ιταλία και η Γαλλία υπέγραψαν τη Δευτέρα άλλες πέντε διμερείς συμφωνίες που αφορούν στην αστυνομική συνεργασία, ένα «επιχειρησιακό οδικό χάρτη» στον τομέα της άμυνας, την ανώτερη εκπαίδευση και την έρευνα, καθώς και την οδική σήραγγα του Φρεζίς, τα διόδια αυτής της σήραγγας καθώς και αυτής του Λευκού Όρους.