Υπό τον κλοιό διαδηλωτών άνοιξε η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι
Εν μέσω διαδηλώσεων άνοιξε το Σάββατο τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου (ΔΕΑ) στο Παρίσι. Η εφετινή έκθεση πραγματοποιείται μέσα σ' ένα βαρύ κλίμα, λόγω της καθίζησης των πωλήσεων στις αγορές της Ευρώπης, που ζημιώνει τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδιαίτερα την Ρeugeot-Citroen. Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ολνέ που απειλείται με κλείσιμο, συγκεντρώθηκαν για «να ευαισθητοποιήσουν το κοινό» για τα δικά τους προβλήματα. Στόχος τους ήταν να δείξουν «την άλλη όψη του νομίσματος», ότι πίσω από τα ωραία αυτοκίνητα «είναι οι εργαζόμενοι που υποφέρουν».
Εν μέσω διαδηλώσεων άνοιξε το Σάββατο τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου (ΔΕΑ) στο Παρίσι. Η εφετινή έκθεση πραγματοποιείται μέσα σ’ ένα βαρύ κλίμα, λόγω της καθίζησης των πωλήσεων στις αγορές της Ευρώπης, που ζημιώνει τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδιαίτερα την Ρeugeot-Citroen που έχει προαναγγείλει 8.000 απολύσεις.
Από νωρίς το πρωί και πριν ακόμα ανοίξουν οι πόρτες, οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ολνέ που απειλείται με κλείσιμο, συγκεντρώθηκαν για «να ευαισθητοποιήσουν το κοινό» για τα δικά τους προβλήματα.
Στόχος τους ήταν να δείξουν «την άλλη όψη του νομίσματος», ότι πίσω από τα ωραία αυτοκίνητα «είναι οι εργαζόμενοι που υποφέρουν».
Στο στόχαστρό τους μπήκε και ο υπουργός Αρνό Μοντεμπούρ που μετονόμασαν «υπουργό της αντιπαραγωγικότητας», ενώ ένα μεγάλο πανό με κόκκινα γράμματα έγραφε ότι οι εργαζόμενοι της Ολνέ του δίνουν «κόκκινη κάρτα».
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου έδωσαν ραντεβού και οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ford-Europe στην Μπλανκφορτ, πλησίον της Μπορντό, όπου απειλούνται 1.100 θέσεις εργασίας.
Οι δηλώσεις στον Τύπο του προέδρου της Ρeugeot-Citroen Φιλίπ Βαρέν, που προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη καθίζηση των πωλήσεων το 2013, βαραίνουν ακόμα περισσότερο το κλίμα.
«Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να ελπίζουμε μια κάποια ανάκαμψη για το 2013 στην ευρωπαϊκή αγορά, που θα κυμανθεί στο μηδέν ή ελαφρώς κάτω από αυτό» εξήγησε.
Την ανάλυση αυτή συμμερίζεται και ο πρόεδρος της Renault Κάρλος Γκοσν, που δήλωσε μεταξύ άλλων ότι δεν αποκλείει «τον κίνδυνο που διατρέχει η Renault να εξαφανισθεί στην υπάρχουσα σημερινή μορφή της (…) διότι καμία επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη και δεν μπορεί να αναπτυχθεί εάν δεν στηρίζεται σε μια βάση ανταγωνιστική. Βάση της Renault είναι η Γαλλία» δήλωσε.
Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου στη Γαλλία το 2013 θα φθάσει το 12%, στη δε Ευρώπη γενικότερα το 8%.