Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Ανθρώπινοι και τεχνικοί παράγοντες» στη συντριβή πτήσης της Air France το 2009

«Ανθρώπινοι και τεχνικοί παράγοντες» στη συντριβή πτήσης της Air France το 2009

Ένας συνδυασμός βλαβών και ανθρώπινων λαθών προκάλεσε τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France το 2009 στον Ατλαντικό, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 228 άνθρωποι, καταλήγει το πόρισμα της γαλλικής υπηρεσίας αεροπλοΐας (BAE).

Ένας συνδυασμός βλαβών και ανθρώπινων λαθών προκάλεσε τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France το 2009 στον Ατλαντικό, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 228 άνθρωποι, καταλήγει το πόρισμα της γαλλικής υπηρεσίας αεροπλοΐας (BAE).

Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στη διάρκεια θύελλας πάνω από τον ωκεανό ενώ πετούσε από το Ρίο Ντε Ζανέιρο στο Παρίσι.

Η αστοχία των αισθητήρων που μετρούσαν την ταχύτητα του αεροπλάνου και η αποτυχία των πιλότων να αντιληφθούν τι ακριβώς συνέβαινε ήταν οι βασικοί παράγοντες που προκάλεσαν απώλεια στήριξης στο αεροπλάνο, δηλαδή απότομη απώλεια της άνωσης στα φτερά.

Τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου βρέθηκαν στο βυθό του Ατλαντικού έπειτα από 23 μήνες ερευνών με τηλεχειριζόμενα υποβρύχια. Έκτοτε η Air France βρίσκεται σε διαμάχη με την κατασκευάστρια εταιρεία Airbus, επιμένοντας ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η αστοχία των αισθητήρων και όχι η αντίδραση των πιλότων.

Σε βάρος των δύο εταιρειών εκκρεμεί δικαστική έρευνα με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας.

Δύο ώρες μετά την απογείωση τη νύχτα της 1ης Ιουνίου 2009, το Airbus A330 έπεσε σε αναταράξεις στη διάρκεια θύελλας και ο αυτόματος πιλότος τέθηκε ξαφνικά εκτός λειτουργίας. Αμέσως μετά εμφανίστηκε ένδειξη για μεγάλη πτώση της ταχύτητας του αεροπλάνου και ήχησε συναγερμός για απώλεια στήριξης του αεροσκάφους.

Καθώς οι δύο συγκυβερνήτες της πτήσης προσπαθούσαν να ανακτήσουν τον έλεγχο, ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, ο οποίος είχε βγει από το κόκπιτ για διάλειμμα ξεκούρασης, επέστρεψε στο πηδάλιο αλλά μπόρεσε να αναλάβει τον έλεγχο.

Σύμφωνα με το πόρισμα, οι αισθητήρες ταχύτητας είχαν πάψει να λειτουργούν επειδή είχαν παγώσει. Αργότερα, όμως, ένας από τους συγκυβερνήτες έκανε το λάθος να στρέψει προς τα πάνω το ρύγχος του αεροπλάνου, αντί προς τα κάτω όπως έπρεπε.

«Το πλήρωμα βρισκόταν σε κατάσταση σχεδόν πλήρους απώλειας του ελέγχου» δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας της BAE Αλέν Βουγιάρ.

Οι πιλότοι, είπε, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι το αεροπλάνο βρισκόταν σε κατάσταση απώλειας στήριξης καθώς έπεφτε κατά 11.000 πόδια (3.352 μέτρα) ανά λεπτό.

Μετά το δυστύχημα, η Airbus αντικατέστησε στα αεροπλάνα της τους αισθητήρες ταχύτητας, γνωστούς ως pitot, τους οποίους κατασκεύαζε η γαλλική εταιρεία Thales.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο