
ΕΕΤΤ : Ενημέρωση για την υπηρεσία συστημένης επιστολής
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο πλαίσιο του εποπτικού της ρόλου και με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, ενημερώνει τους καταναλωτές για τις υποχρεώσεις των ΕΛΤΑ όσον αφορά την υπηρεσία της συστημένης επιστολής, η οποία παρέχεται στο πλαίσιο της Καθολικής Υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ επισημαίνει ότι, σύμφωνα με το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο […]
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο πλαίσιο του εποπτικού της ρόλου και με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, ενημερώνει τους καταναλωτές για τις υποχρεώσεις των ΕΛΤΑ όσον αφορά την υπηρεσία της συστημένης επιστολής, η οποία παρέχεται στο πλαίσιο της Καθολικής Υπηρεσίας.
Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ επισημαίνει ότι, σύμφωνα με το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο και το Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές (ΧΥΚ) των ΕΛΤΑ, ισχύουν τα ακόλουθα:
• Η υπηρεσία της συστημένης επιστολής προβλέπει αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του ταχυδρομικού αντικειμένου και παροχή υπογεγραμμένης απόδειξης στον αποστολέα για την κατάθεση και/ή την παράδοση στον παραλήπτη ή στο νόμιμο εκπρόσωπό του.
• Η υπηρεσία των συστημένων με απόδειξη παραλαβής υπόκειται σε ειδικό πρόσθετο τέλος και προβλέπει, μετά την επίδοση, την επιστροφή στον αποστολέα της υπογεγραμμένης απόδειξης από τον παραλήπτη.
• Η διανομή των συστημένων αντικειμένων σε αστικές περιοχές πραγματοποιείται από το διανομέα μόνο μία φορά στην αναγραφόμενη διεύθυνση. Τα συστημένα αντικείμενα επιδίδονται στους ίδιους τους παραλήπτες ή τους πληρεξούσιούς τους, υπογράφοντας σε ειδικά έντυπα των ΕΛΤΑ. Ειδικά για τις πολυόροφες οικοδομές, οι διανομείς υποχρεούνται να επιδώσουν μέχρι τον πρώτο όροφο, αν δεν υπάρχει ανελκυστήρας, και σε όλους τους ορόφους, αν υπάρχει. Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ο παραλήπτης καλείται να παραλάβει το συστημένο αντικείμενο στην είσοδο της πολυκατοικίας.
• Αν δεν είναι δυνατή η επίδοση του αντικειμένου, εξαιτίας απουσίας του παραλήπτη, ο διανομέας εκδίδει ειδοποιητήριο, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει ευανάγνωστα τις απαραίτητες πληροφορίες (αριθμός άφιξης, κατάστημα επίδοσης και ώρες συναλλαγής, ώρα έκδοσης του ειδοποιητηρίου, χρονικό διάστημα παραμονής του ταχυδρομικού αντικειμένου στο ταχυδρομικό κατάστημα κ.ά.). Σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν προσέλθει στο κατάστημα μετά το ειδοποιητήριο για την παραλαβή του αντικειμένου, το κατάστημα εκδίδει σε τρεις ημέρες υπενθύμιση ειδοποίησης, την οποία ο διανομέας τοποθετεί στην γραμματοθυρίδα του παραλήπτη. Το συστημένο αντικείμενο παραμένει στο ταχυδρομικό κατάστημα προορισμού για 15 ημέρες και στη συνέχεια, εφόσον δεν επιδοθεί, επιστρέφεται στον αποστολέα.
Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ, σε περιπτώσεις πλημμελούς παροχής της υπηρεσίας συστημένων επιστολών, επιβάλει στα ΕΛΤΑ τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία της συστημένης επιστολής είναι διαθέσιμες στο ΧΥΚ των ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα: www.elta.gr / Όμιλος ΕΛΤΑ / Χάρτης Υποχρεώσεων ΕΛΤΑ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Εξωσωματική γονιμοποίηση: Λουίζ και Άλαστερ, τα πρώτα από τα 13 εκατ. παιδιά του σωλήνα στον κόσμο
- Επιτέλους, σοβαρευτείτε ή στην τελική «βουλώστε το»!
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Fox News: «Ο Ντόντσιτς ζήτησε από τους Λέικερς τον Αντετοκούνμπο»
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442