Η Toyota ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμή του «TS030 Hybrid»
Το πρώτο test αντοχής σε πραγματικές συνθήκες (και όχι σε εργαστήριο) μακράς διάρκειας ολοκλήρωσε η αγωνιστική ομάδα της Toyota στην πίστα του Paul Ricard.
Αυτή ήταν η δεύτερη full δοκιμή της ομάδας και η τρίτη επαφή του πρωτοτύπου με την πίστα. Επί τρεις ημέρες (και 30 ώρες συνεχούς λειτουργίας) το «TS030 Hybrid» δοκιμάστηκε στο χρόνο και την ταχύτητα αλλά και δοκίμασε τις αντοχές των: Alex Wurz, Sebastien Buemi Hiroaki Ishiura, Nicolas Lapierre και Kazuki Nakajima.
Ο Sebastien Buemi, ξεκίνησε τη μαραθώνια δοκιμή και μετά έδωσε τη θέση του στον Hiroaki Ishiura. Οι δύο αυτοί οδηγοί θα μοιραστούν το αυτοκίνητο με το νούμερο 8 στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Ακολούθησαν οι Alex Wurz, Nicolas Lapierre (team mates στο αυτοκίνητο με το No 7) και τελευταίος ολοκλήρωσε το test του Toyota TS030 Hybrid ο Kazuki Nakajima.
Η Toyota Racing τώρα θα επικεντρωθεί στην προετοιμασία του αυτοκινήτου και την επόμενη δοκιμή (τον Απρίλιο) για την πρεμιέρα του στον 6ωρο αγώνα στο Spa – Francorchamps, διοργάνωση η οποία περιλαμβάνεται στο F.I.A. World Endurance Championship του 2012.
Πρώτος μετά τη δοκιμή μίλησε ο Τεχνικός διευθυντής της ομάδας Pascal Vasselon: «Ολοκληρώσαμε ένα πολύτιμο για εμάς test το οποίο θα συμβάλει στην εξέλιξη του πρωτοτύπου. Ελέγξαμε την ταχύτητα την αντοχή και την αξιοπιστία της κατασκευής αλλά και την οργάνωση της ομάδας» και πρόσθεσε:
«Οι αγώνες αντοχής είναι μία ενδιαφέρουσα εμπειρία, επιφυλάσσουν εκπλήξεις και είναι πρόκληση για όλους μας. Ευτυχώς δεν έγινε κάτι που δεν περιμέναμε και τα αποτελέσματα δεν μας απογοήτευσαν».
Το λόγο πήρε κατόπιν ο Hisatake Murata, υπέυθυνος του Hybrid Project, που δήλωσε,: «Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάναμε μία τόσο εκτεταμένη δοκιμή στο Hybrid System – Racing της Toyota. Δεν περιμέναμε πως δεν θα υπήρχαν προβλήματα και συναντήσαμε κάποια αλλά όχι σημαντικά. Μετά από αυτό το test οι οδηγοί μας κατάλαβαν πως δουλεύει το «THS – R» και τώρα μένει να τελειοποιήσουμε κάποιες λεπτομέρειες ώστε το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο για τον πρώτο του αγώνα.»
Από τους οδηγούς πρώτος μίλησε ο Alex Wurz: «Ήταν μία ενδιαφέρουσα δοκιμή η οποία μας έδωσε εμπειρία. Μάθαμε την κατασκευή και νιώσαμε την πρόοδο που έχει γίνει. Φυσικά και προέκυψαν κάποια ζητήματα, που δεν επηρέασαν την εξέλιξη της δοκιμής και λύθηκαν αμέσως. Μου αρέσει που δουλεύω για την ομάδα της Toyota, υπάρχει ομαδικό πνεύμα και κατανόηση. Είμαι πολύ ευχαριστημένος».
Ο Hiroaki Ishiura είχε να αντιμετωπίσει ένα μικρό πρόβλημα: «Αυτή ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα στο Paul Ricard και μάλιστα βράδυ. Βλέπετε στα Super GT δεν έχουμε νυχτερινούς αγώνες έτσι έπρεπε πρώτα να δω που πάει η πίστα, ποιά κατεύθυνση να ακολουθήσω. Μόλις κατάλαβα τι γίνεται αισθάνθηκα αμέσως ασφάλεια με το αυτοκίνητο».
Ένας ακόμη rookie στο πρόγραμμα των αγώνων αντοχής είναι ο Kazuki Nakajima: «Overall η δοκιμή ήταν πολύ καλή. Αυτό ήταν ένα test το οποίο όλοι έλεγαν πως είναι πολύ κοντά στις συνθήκες αγώνα. Για εμένα η πρώτη δοκιμή ήταν πολύ καλή αφού είχα οδηγήσει μόνο στον εξομοιωτή».
Ο πιο έμπειρος, από το γαλλικό πρωτάθλημα αντοχής, Nicolas Lapierre δήλωσε: «Ασχολήθηκα με δοκιμές εξέλιξης και πήρα μέρος και στο test αντοχής. Είμαι χαρούμενος που το project είχε καλή εξέλιξη ιδιαίτερα σε συνθήκες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οι οποίες συνήθως είναι εχθρός της παραγωγής και διατήρησης ηλεκτρικής ενέργειας».
Τελευταίος μίλησε ο νεοφερμένος της ομάδας από την Formula 1 Sebastien Buemi: «Είναι πολύ όμορφο όταν μπαίνεις σε ένα καινούργιο περιβάλλον και όλα δουλεύουν χωρίς πρόβλημα. Ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα το πρωτότυπο αφού είχα εμπειρία μόνο από τον driving simulator της ομάδας. Στην αρχή δεν ήξερα τι να περιμένω όμως όλα πήγαν καλά. Έμαθα πώς πρέπει να οδηγώ τη νύχτα, να διατηρώ σταθερή την κατανάλωση και να προσαρμόσω το στυλ οδήγησής μου σε αυτά τα νέα δεδομένα. Οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν εδώ την οδήγηση γρήγορη».