Peugeot Citystar: Σημείο των καιρών
Λίγη βενζίνη, πολλή λειτουργικότητα. Κάπου εκεί, ενδιάμεσα, εντοπίζονται οι "επιθυμίες" της μετακίνησης των καιρών μας, εκεί όπου τοποθετείται και το νέο Peugeot Citystar, που συνδυάζει την χαμηλή κατανάλωση των 125 κ.εκ. με τους χώρους μεγαλύτερου scooter.
Πάνος Ν. Διαμάντης
Η γέννηση του Citystar, την ώρα που η γκάμα της Peugeot έχει άλλα έξι scooters στα 125 κ.εκ., είναι ένα σημείο των καιρών. Αυτών που, στην Ευρώπη σε μεγάλο βαθμό και στην Ελλάδα σε υπερθετικό, αποζητούν μείωση της κατανάλωσης, λιγότερη βενζίνη, λιγότερους ρύπους, χαμηλότερο κόστος.
Υπερβολές. Αν οι καιροί ήταν στα αλήθεια τόσο υπερβολικά αγωνιώδεις, στην Ευρώπη τουλάχιστον, δεν θα έκρυβαν ακόμα μέσα τους αυτή την παράξενη πτυχή τους που κάπου, κάπως, πλαγίως δεν είναι ακόμα έτοιμη να αποχωριστεί κάποιες ανέσεις. Λίγο χώρο, για να μεταφέρεις πέντε πράγματα!
Κάπου ανάμεσα σε αυτό το «λυκόφως» βρίσκεται η μετακίνηση. Προς το παρόν, βέβαια. Κάπου ανάμεσα στο ρεοστάτη της αντλίας καυσίμου και στα μπαγκάζια που έχεις να μεταφέρεις. Εκεί ακριβώς βρίσκεται και το Peugeot Citystar. Λες κι ήρθε άμεσα, με το που οσφράνθηκε τους καιρούς.
Είναι ένα αμάλγαμα, που συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση ενός μικρού scooter με τους χώρους και την προστασία του αναβάτη που προσφέρει ένα GT scooter. Αυτό το μοτοσικλετιστικό «λυκόφως» κέρδισε άλλο 4% πέρυσι στην Ευρώπη, κι έχει φτάσει πια στο 18% του συνόλου της αγοράς σε αυτά τα κυβικά εκατοστά.
Το νέο γαλλικό scooter είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των entry-level Sum-Up και Vivacity και του μεγάλου Satelis. Σε σχέση με το τελευταίο, το Citystar είναι μαζεμένο σε διαστάσεις (κατά 17 εκατοστά σε μήκος), αλλά το πλάτος κι η ζελατίνα του περιορίζουν την θυσία των χώρων και της προστασίας του αναβάτη. Κι αυτό γίνεται αισθητό ακόμα κι από έναν αναβάτη διαστάσεων λίγο μεγαλύτερων του φυσιολογικού, όπως διαπιστώσαμε στη σέλα του Citystar.
Κάτω από αυτή, το γαλλικό scooter προσφέρει αρκετό χώρο για ένα full-face κράνος και μαζί για ένα κράνος jet με ζελατίνα, ενώ το επίπεδο δάπεδό του βοηθά στη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.
Στην εργονομία συνδράμει, επίσης, ένα μικρό ντουλαπάκι κι ένα άγκιστρο κάτω από το τιμόνι, η πρίζα 12V για τη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, αλλά και η θέση οδήγησης που εξασφαλίζει η αρκετά άνετη σέλα, η οποία απέχει 79,5 εκατοστά από το έδαφος.
Την ίδια ώρα, το Citystar καταναλώνει 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή το ρεζεβρουάρ 9 λίτρων (που αυτές τις μέρες γεμίζει στην Ελλάδα με περισσότερα από 14 ευρώ) προσφέρει αυτονομία, περίπου, 260 χιλιομέτρων, εκλύοντας 73 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος υδρόψυκτος κινητήρας του, χωρητικότητας 124 κ.εκ., έχει ψεκασμό για να διατηρεί την κατανάλωση υπό έλεγχο και αποδίδει 15 ίππους και 1,2 κιλά ροπής. Έτσι, το Citystar αγγίζει την τελική ταχύτητα των 113 χλμ./ώρα.
Μάλιστα, δεδομένων των 155 κιλών του, έχει την καλύτερη σχέση ισχύος / βάρους στην κατηγορία και αρκετά καλές λύσεις για να τη διαχειριστεί – όπως δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, ελαστικά 120/70 εμπρός και 130/60 πίσω και ζάντες 13 ιντσών, που βελτιώνουν τη σταθερότητα της συμπεριφοράς του.
Σε δρόμους με καλή πρόσφυση, όπως η γαλλική άσφαλτος, το Citystar επιβεβαίωσε τα παραπάνω. Σταθερό και προβλέψιμο, ακόμα και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και σε έντονο φρενάρισμα, δίνει στιβαρή αίσθηση.
Παράλληλα, το μήκος (1,995 μ.) και το μεταξόνιό του (1,435 μ.), μαζί με την γωνία κάστερ 28 μοιρών, δείχνουν και με νούμερα την προσπάθεια που έχει γίνει στον τομέα της ευελιξίας – και η οποία έγινε απολύτως αισθητή στους στενούς δρόμους της γαλλικής ριβιέρας.
Μπορεί το μικρό ηλεκτρικό e-Vivacity στην κοινή παρουσίαση των δύο scooter στη Νότια Γαλλία να πρωταγωνίστησε από άποψη οικολογίας, αλλά αναμφίβολα η χαμηλή κατανάλωση του Citystar επιβεβαίωσε μια αντίστοιχη πτυχή του χαρακτήρα του.
Το Citystar αναμένεται στην ελληνική αγορά προς το τέλος Μαΐου ή τις αρχές Ιουνίου, με τιμή πώλησης που θα ανακοινωθεί σύντομα.
auto.in.gr
- Ποιοι δρόμοι έχουν κλείσει στην Αττική λόγω της κακοκαιρίας Byron
- Αρκάς: Η καλημέρα της Παρασκευής σε κλίμα κακοκαιρίας
- Κακοκαιρία Byron: Κλειστά τα διόδια Ελευσίνας στο ρεύμα προς Κόρινθο – Ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς
- Προπονήσεις: Γιατί είναι πιο δύσκολες τον χειμώνα;
- Τα SOS της τελευταίας στιγμής για το επίδομα θέρμανσης: Εκπνέει η προθεσμία – Τα ποσά που θα δοθούν
- Κακοκαιρία Byron: Τι ισχύει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα – Πού θα είναι κλειστά τα σχολεία
- Στην 5η θέση η Ελλάδα ως προορισμός ευεξίας διεθνώς
- Συνταγή: Κοτόπουλο με γιαούρτι & μπαχαρικά
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)










































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442