Η Honda εξακολούθησε να δείχνει πανίσχυρη στις χειμερινές δοκιμές του MotoGP, καθώς ο Αυστραλός και ο Dani Pedrosa ήταν οι μοναδικοί αναβάτες που σημείωσαν χρόνο μικρότερο των δύο λεπτών στην πίστα της Kuala Lumpur.
Με διαφορά σχεδόν ενός δευτερολέπτου (!) από τον ανταγωνισμό έκλεισε η εργοστασιακή Honda το δεύτερο φετινό τριήμερο των χειμερινών δοκιμών του MotoGP 2011, στη Sepang της Μαλαισίας. Ο Casey Stoner σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και των τριών ημερών, ενώ ο μοναδικός που κατάφερε να τον πλησιάσει ήταν ο ομόλογός του στο HRC, Dani Pedrosa.
Ενδεικτικό είναι ότι μόνο ο Αυστραλός και ο Ισπανός κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των δύο λεπτών στην πίστα της Kuala Lumpur, ενώ ο τρίτος ταχύτερος του τριημέρου ήταν ο Marco Simoncelli, που συνέχισε να αφήνει πολύ μεγάλες υποσχέσεις με τη «δορυφορική» Gresini Honda.
Από τις άλλες ομάδες, ο πλησιέστερος στις Honda ήταν ο Ben Spies της Yamaha. O Τεξανός, που είχε μια ανώδυνη πτώση τη δεύτερη μέρα, ήταν ταχύτερος από τον Jorge Lorenzo – αλλά υστέρησε κατά ένα δευτερόλεπτο από τον πρώτο χρόνο του Casey Stoner.
Όσο για τον Valentino Rossi, έχασε τη δεύτερη ημέρα λόγω ίωσης (καθώς ένιωθε έντονους πόνους στο σώμα του και του τοποθετήθηκε ορός στην κλινική της πίστας), αλλά επέστρεψε την τρίτη μέρα των δοκιμών για να βελτιώσει το χρόνο του από την Τρίτη (22/02) κατά μισό δευτερόλεπτο.
Στη διάρκεια του τριημέρου, ο Casey Stoner συνέκρινε δύο διαφορετικά πλαίσια της Honda RC212V και δήλωσε ευτυχής που κατέληξε στην απόφαση ποιο θα χρησιμοποιήσει τη φετινή χρονιά στο MotoGP: «Το πλαίσιο που επιλέξαμε πάντοτε συμπεριφέρεται με τον τρόπο που θέλουμε, ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις που κάνουμε», είπε.
«Μπορούμε να το προσαρμόζουμε σχετικά εύκολα. Αυτές οι δοκιμές ήταν πολύ παραγωγικές για εμάς. Κάναμε και μια συστοιχία πολλών γύρων, σχεδόν σαν προσομοίωση αγώνα, συγκεντρώνοντας κρίσιμα δεδομένα. Αισθάνομαι όλο και πιο άνετα με την RV212V και δεν μπορώ να περιμένω να πάμε στο Κατάρ».
Τη δεύτερη ημέρα ο Αυστραλός και ο Dani Pedrosa δοκίμαζαν τη νέα μπροστινή ανάρτηση της Ohlins, περνώντας το 90% της ημέρας σε αλλαγές και δοκιμές της γεωμετρίας της ιαπωνικής μοτοσικλέτας. Τελικά κατάφεραν να συνδέσουν την ανάρτηση με το πλαίσιο της επιλογής τους και να δηλώσουν αρκετά ικανοποιημένοι στο τέλος της τρίτης ημέρας.
«»Από τότε που ήρθα στο MotoGP, οι φετινές χειμερινές δοκιμές μαζί με εκείνες του 2006, με τη μοτοσικλέτα των 990 κ.εκ., είναι οι καλύτερές μου. Το 2006 πήγαμε στον πρώτο αγώνα καλά προετοιμασμένοι, με πολλή αυτοπεποίθηση, και τώρα αισθάνομαι κάτι ανάλογο», είπε ο Dani Pedrosa.
«Η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται στους τομείς που χρειάζεται [βελτίωση], αν και μόνο στον πρώτο αγώνα βλέπεις που κερδίζεις και που χάνεις. Νομίζω ότι η Yamaha θα είναι πιο κοντά σε σχέση με τώρα, οπότε πρέπει να την παρακολουθούμε», κατέληξε ο Ισπανός.
Η Yamaha επίσης πέρασε τις περισσότερες ώρες των δοκιμών της Sepang στη δοκιμή διαφορετικών ρυθμίσεων της Μ, κυρίως για τη βελτίωση της σταθερότητας και της πρόσφυσης του πίσω τροχού. «Αναμφίβολα βελτιώσαμε την πρόσφυση πολύ, αλλά θα μπορούσαμε να κάνουμε και με λίγο περισσότερη ισχύ», είπε ο Jorge Lorenzo.
Πάντως, η νέα μοτοσικλέτα της πρωταθλήτριας (αν και έμεινε αρκετά πίσω σε απόλυτο χρόνο γύρου) εμφάνισε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά στοιχεία στον τομέα της διαχείρισης των ελαστικών και της σταθερότητας των χρόνων στη συστοιχία γύρων – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στις συνθήκες ακραίου καύσωνα της Μαλαισίας.