Η εξερεύνηση των ορίων της μουσικής δημιουργίας στη Σειρά Γέφυρες, που διευθύνει ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος, συνεχίζεται δυναμικά με τους Σύγχρονους Περφόρμερ. Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου η δημοφιλής Σειρά του Μεγάρου φιλοξενεί τη multimedia παράσταση “Voluntary Electrocution-The Next Day”/«Εθελοντική ηλεκτροπληξία-Η επόμενη μέρα» του Μodern-e-Quartet+. Θα παρουσιαστούν έργα γραμμένα ειδικά για ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων, συνθετητές, κρουστά, προηχογραφημένο […]
Η εξερεύνηση των ορίων της μουσικής δημιουργίας στη Σειρά Γέφυρες, που διευθύνει ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος, συνεχίζεται δυναμικά με τους Σύγχρονους Περφόρμερ. Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου η δημοφιλής Σειρά του Μεγάρου φιλοξενεί τη multimedia παράσταση “Voluntary Electrocution-The Next Day”/«Εθελοντική ηλεκτροπληξία-Η επόμενη μέρα» του Μodern-e-Quartet+.
Θα παρουσιαστούν έργα γραμμένα ειδικά για ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων, συνθετητές, κρουστά, προηχογραφημένο υλικό και βιντεοπροβολή που υπογράφουν οι: Athens Arts Ensemble, Θάνος Μικρούτσικος, Κώστας Ηλιάδης, Γιώργος Χατζημιχελάκης, Paul Evernden, Κωνσταντίνος Κατωμέρης και Μάριος Τσάνγκαρης.
Τον ηχητικό σχεδιασμό της παράστασης έχει αναλάβει o sound designer-DJ ΙΟΝ-Γιάννης Παπαϊωάννου. Ηχολήπτης, ο μόνιμος συνεργάτης του MeQ Κώστας Μπόκος. Η σκηνοθετική επιμέλεια είναι του Δημήτρη Σαραντόπουλου. Βοηθός σκηνοθέτη, η Αγγέλα Σαρόγλου. Στον σχεδιασμό των φωτισμών, ο Νίκος Βλασόπουλος. Στην παράσταση συμμετέχουν φιλικά η Άννα Λιανοπούλου (χορός) και ο Ahmed Ali (φωνή-MC).
Τα μέλη του Modern-e-Quartet+ δίνουν το στίγμα τους: «Δεν είμαστε απλώς τέσσερις μουσικοί που έχουν εκπαιδευτεί με την κλασσική μέθοδο και παίζουν μοντέρνα μουσική με ηλεκτρικά όργανα. Υπάρχουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι που εμπλέκονται στη διαδικασία. Υπάρχουν συνθέτες απ’ όλο τον κόσμο που γράφουν έργα για μας. Αυτή την εποχή, συνεργαζόμαστε με ανθρώπους από την Ελλάδα, τις Η.Π.Α., την Βρετανία και την Ολλανδία. Το να δουλεύουμε με τέτοιους συνθέτες αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μας. Και όχι απλώς συνθέτες. Έχουμε επιπλέον και αρκετά έργα που περιλαμβάνουν εικαστικά μέρη video art. Είναι λοιπόν γεγονός ότι καλωσορίζουμε συνεργασίες με κάθε είδους καλλιτέχνη».
Το MeQ αποτελείται από τους: Κώστα Αναστασόπουλο (βιολί I), Στέλλα Καρυτινού (βιολί ΙΙ), Μάριο Δαπέργολα (βιόλα), Christopher Humphrys (βιολοντσέλο), Βάλια Τσιμπλακάκη (ηλεκτρικό πιάνο, συνθετητές) και Παναγιώτη Κολιαβασίλη (κρουστά). Δημιουργήθηκε από τον βιολονίστα Κώστα Αναστασόπουλο, το 2005, χωρίς την παραμικρή πρόθεση μουσικής κατηγοριοποίησης. Όσον αφορά στην ταυτότητα του κουαρτέτου, ο ιδρυτής του δηλώνει: «Δεν είμαστε ούτε κλασικοί, ούτε μοντέρνοι, ούτε προοδευτικοί, ούτε ηλεκτρονικοί. Θέλουμε απλώς να πάρουμε τη μουσική που μας αρέσει, οποιασδήποτε κατηγορίας, και να δούμε πού θα μας οδηγήσει. Και θέλουμε και το κοινό να μας συνοδεύσει σ’ αυτό το ταξίδι».
H multimedia συναυλία-παράσταση “Voluntary Electrocution-The Next Day” αποτελεί μετασχηματισμό του αρχικού project “Voluntary Electrocution” που είχε αρχίσει να επεξεργάζεται το Modern-e-Quartet το 2008. Τότε, η βασική ιδέα του MeQ ήταν να προτείνει σε νέους δημιουργούς να διερευνήσουν τη σχέση του κόκκινου και του μαύρου. Στην πορεία, όμως, τα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2008 επηρέασαν την εξέλιξη του project μετατρέποντάς το σε ένα μουσικό ντοκιμαντέρ-σχόλιο της επικαιρότητας που καταγράφηκε σε έναν ψηφιακό δίσκο με διαφορετικά στιλ μουσικής. Ωστόσο, ο χαρακτήρας της όλης δισκογραφικής παραγωγής, παρά τις υφολογικές διαφορές των έργων, είναι ενιαίος, καθώς διαμορφώθηκε από τα προβλήματα του ανθρώπου, ατομικά και κοινωνικά, και την πολιτική θέση των δημιουργών απέναντι στα γεγονότα. Ένα χρόνο μετά την πρώτη παρουσίαση του, τα μέλη του MeQ εμπλουτίζουν το αρχικό project και προσθέτουν στον τίτλο του τις λέξεις The Next Day [Η επόμενη μέρα]. Η προσθήκη αυτή οφείλεται σε τρεις λόγους: στην εκ νέου ενορχήστρωση των κομματιών από τους δημιουργούς τους, στην ενίσχυση του σχήματος με τον sound-designer ION-Γιάννη Παπαϊωάννου και στην αναζήτηση μέσω της μουσικής ενός νέου ιδεολογικού στίγματος από το ΜeQ, υπό το φως των πρόσφατων οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων.
H βραδιά θα αρχίσει με τις δημιουργίες Dark Romance-IMF και Voluntary Electrocution του MeQ (video art: Κώστας Αναστασόπουλος). Το πρώτο μέρος θα συμπληρωθεί από τα ηχοτοπία Folkloric Acid του Γιώργου Χατζημιχελάκη (video art του ιδίου), Rachel Corrie’s Journey του Σπύρου Μακαρούνα (video art: Νίκος Μακαρούνας), Runa Simi σε πρώτη εκτέλεση της Ceci Quinteros και Black Star του Κωνσταντίνου Κατωμέρη (video art: Κώστας Αναστασόπουλος).
Η συναυλία-παράσταση τoυ Mοdern-e-Quartet+ περιέχει επίσης αποσπάσματα από το ποίημα του Gianni Sassi-Frankenstein Luglio, Αgosto, Settembre (nero) [Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος (μαύρος)] που μελοποιήθηκε από τον Patrizio Fariselli. Ο Fariselli υπήρξε μέλος του συγκροτήματος Area [Aρέα] το οποίο είχε ιδρύσει, τη δεκαετία του ’70, ο Aιγυπτιώτης καλλιτέχνης Demetrio Stratos-Ευστράτιος Δημητρίου, ένας πρωτοποριακός πολυοργανίστας, τραγουδιστής, τραγουδοποιός και μουσικός ερευνητής. Φόρο τιμής στον πρόωρα χαμένο Stratos (1945-1979) αποτελεί άλλωστε η πρώτη εκτέλεση, στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, της σύντομης σύνθεσης El Dia De Los Muertos [Η μέρα των νεκρών], που αποτελεί διασκευή-προσαρμογή από τον Μάριο Δαπέργολα του κομματιού Cometa Rossa [Κόκκινος Κομήτης] των Area. Στο δεύτερο μέρος θα ακουστούν επίσης τα έργα: Regular Irregularity του Μάριου Τσάνγκαρη (video art: Παναγιώτης Καραμήτσος), e-Day του Κώστα Ηλιάδη (video art του ιδίου), Μουσική για ηλεκτρικό πιάνο και κουαρτέτο εγχόρδων του Θάνου Μικρούτσικου, Lament του Paul Evernden (ηχογράφηση-ανάγνωση tape: Robert Szymanek) και Voluntary Electrocution-Dance me Now! του Modern-e-Quartet.
MODERN-E- QUARTET+ Διπλωματούχος του Εθνικού Ωδείου (πρώτο βραβείο, 1992), ο Κώστας Αναστασόπουλος (βιολί Ι), αφού έγινε κορυφαίος στα πρώτα βιολιά της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως βιολονίστας στην Ολλανδία και εξειδικεύτηκε στη μουσική δωματίου και τη σύγχρονη μουσική. Τελειοποίησε την τεχνική του και διεύρυνε τους ερμηνευτικούς του ορίζοντες συμμετέχοντας σε διεθνή master classes. Το 1995, σχημάτισε με την πιανίστα Βάλια Τσιμπλακάκη ντούο μουσικής δωματίου. Ένα χρόνο αργότερα δημιούργησαν το Narkissos Ensemble, με το οποίο ερμήνευσαν έργα του σύγχρονου ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, ορισμένα από τα οποία παρουσίασαν σε πρώτη εκτέλεση. Ο Κώστας Αναστασόπουλος έχει δώσει ως σολίστ συναυλίες με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, έχει συμπράξει επανειλημμένως με το Γ΄ Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, έχει εμφανιστεί σε γνωστές αίθουσες συναυλιών εντός και εκτός Ελλάδος και έχει διδάξει σε πολλά σεμινάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Είναι το πρώτο βιολί του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής. Το 2004, παρουσίασε στο Βερολίνο την παραγωγή “Visions” (βιολί-tape-video art) η οποία ταξίδεψε αργότερα στις Η.Π.Α. Την ίδια χρονιά ίδρυσε το Μοντέρνο Κουαρτέτο που μετεξελίχθηκε στο σημερινό Modern-e-Quartet.
Η Στέλλα Καρυτινού (βιολί ΙΙ) άρχισε να παίζει βιολί σε ηλικία 5 ετών στο Βερολίνο. Σπούδασε στην Ελλάδα και την Γερμανία. Υπήρξε μέλος γνωστών μουσικών συνόλων στην Ελβετία, την Γερμανία και την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων η Συμφωνική της Ε.Ρ.Τ., η Ορχήστρα των Χρωμάτων και η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (κορυφαία στα δεύτερα βιολιά). Έχει στο ενεργητικό της πολλές συνεργασίες με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών.
Έχοντας αποκτήσει διπλώματα βιολιού, βιόλας και σύνθεσης, ο Μάριος Δαπέργολας (βιόλα) συνδυάζει στη σταδιοδρομία του το σύγχρονο με το κλασικό ρεπερτόριο. Είναι μέλος της ορχήστρας της Ε.Λ.Σ., ενώ έχει εργαστεί και στην ορχήστρα του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (πρώτη βιόλα). Ως συνθέτης έχει γράψει έργα για χορωδία και ορχήστρα, αλλά και μουσική δωματίου. Η δημιουργία του με τίτλο “Espejos” για κουαρτέτο εγχόρδων έλαβε ειδική διάκριση στο 4ο Ελληνικό Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου. Το πιο φιλόδοξο σχέδιό του υπήρξε το Kammermusik No.5-Bratschen Konzert του Hindemith, το οποίο ο Μάριος Δαπέργολας διασκεύασε για σύνολο οκτώ οργάνων και παρουσίασε με ιδιαίτερη επιτυχία στην Αθήνα.
Κοσμοπολίτης της τέχνης, ο Ουαλός Christopher Humphrys (βιολοντσέλο) άρχισε να παίζει τσέλο στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να βρεθεί αργότερα στο Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής του Λονδίνου μετά από μια ενδιάμεση στάση στην Αφρική. Στη συνέχεια, εργάστηκε ως τσελίστας στην Γερμανία και την Αυστρία και εν τέλει εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Είναι κορυφαίος στην Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Συνόλου Σκαλκώτας. Επίσης, συνεργάζεται συχνά με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής. Υπήρξε ο πρώτος μουσικός ηλεκτρικού τσέλου στην Ελλάδα και έχει λάβει μέρος σε συναυλιακούς αυτοσχεδιασμούς με DJs. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης συνεργασίες με μεγάλα ονόματα της ποπ όπως η Madonna.
Συνεργάτης του Κώστα Αναστασόπουλου στο Narkissos Ensemble, η Βάλια Τσιμπλακάκη (ηλεκτρικό πιάνο, συνθετητές) έχει στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες και ρεσιτάλ σε ευρωπαϊκές πόλεις, ηχογραφήσεις για την Ελληνική Ραδιοφωνία και εμφανίσεις με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών. Σπούδασε στην Ολλανδία και την Αυστρία και, εκτός από πιανίστα, είναι ακόμη καθηγήτρια ανώτερων θεωρητικών με μακρά παιδαγωγική εμπειρία εντός και εκτός Ελλάδος. Τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για τη σύγχρονη εργογραφία και τη μοντέρνα μουσική. Ο Πάνος Κολιαβασίλης (κρουστά) διαθέτει επίσης υπόβαθρο κλασικών σπουδών. Ασχολήθηκε αρχικά με το πιάνο, αλλά τον κέρδισαν στη συνέχεια τα κρουστά. Έχει συνεργαστεί με πολλά αθηναϊκά σύνολα, καθώς και με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και την Πειραματική Σκηνή της Ε.Λ.Σ