Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;
Λύσεις υπάρχουν! Δεν είναι αυτές που εξαγγέλλουν υποψήφιοι Χάρι Πότερ της καθαριότητας. Είναι αυτές που έχουν δοκιμαστεί στο εξωτερικό και έχουν εφαρμοστεί στην χώρα μας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο συνδυασμός μας, βασιζόμενος ακριβώς σε αυτή την τεχνογνωσία, έχει κάνει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες μεθοδολογίες. Επιγραμματικά μιλώντας, τρεις είναι οι άξονες στους οποίους θα κινηθούμε με στόχο να έχουμε καθαρίσει την πόλη μέσα σε 6-8 μήνες.
Πρώτος άξονας, ανασυγκρότηση των υπηρεσιών καθαριότητας του Δήμου με παράλληλη αξιοποίηση και αναβάθμιση του τεχνολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού του, ώστε να γίνει αποτελεσματικότερη η αποκομιδή των απορριμμάτων από τους συμβατικούς κάδους.
Δεύτερος άξονας, στοχευμένη και συστηματική ενημέρωση των δημοτών, ούτως ώστε να συμμετάσχουν ενεργά στην προσπάθεια μείωσης του όγκου των παραγόμενων αποβλήτων με συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών στην πηγή, δηλαδή στα ίδια τα νοικοκυριά.
Τρίτος άξονας, αύξηση του όγκου των ανακυκλούμενων υλικών από το 6 % που είναι σήμερα στο 20 % μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί, αφενός μεν με την τοποθέτηση 5.000 νέων μπλε κάδων και αφετέρου με τη δημιουργία 10 πράσινων σημείων στην πόλη, όπου θα συλλέγονται σε ειδικούς χώρους οικιακά απόβλητα, ογκώδη αντικείμενα και ηλεκτρικές συσκευές, ώστε να μην απορρίπτονται ανεξέλεγκτα σε ιδιωτικούς και ακάλυπτους χώρους.
Ειδική τέλος μέριμνα θα ληφθεί για την τοποθέτηση καφέ κάδων, στους οποίους θα συγκεντρώνονται ανακυκλώσιμα υλικά που παράγονται σε χώρους όπως το εμπορικό κέντρο, τα συγκεντρωμένα κέντρα διασκέδασης, τα σχολεία και το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Μια ειδική μονάδα κομποστοποίησης οργανικών υλικών θα δημιουργηθεί προκειμένου να αξιοποιούνται υλικά που προσφέρονται για την παραγωγή εδαφοβελτιωτικών προϊόντων.
Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;
Αποκλείω πρώτα από όλα οποιαδήποτε περαιτέρω αύξηση των δημοτικών τελών που είναι σήμερα τα ακριβότερα στην χώρα. Αντιθέτως θα αξιοποιήσουμε τις τρεις δυνατότητες που προσφέρει η μεταρρύθμιση του Καλλικράτη. Δηλαδή, θα αναδιαρθρώσουμε και θα αναδιαπραγματευθούμε το χρέος. Θα επενδύσουμε στους πρόσθετους πόρους που εξασφαλίζονται από την αύξηση των ποσοστών των φόρων που θα εισπράττουν οι δήμοι από την Κεντρική Διοίκηση ώστε να βελτιωθεί η ανταποδοτικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Θα συγχωνεύσουμε τις υφιστάμενες δημοτικές επιχειρήσεις πραγματοποιώντας οικονομίες κλίμακας στο σύνολο των δημοτικών υπηρεσιών.
Έχω δεσμευθεί ότι μέσα στα 2 πρώτα χρόνια θα πετύχουμε την κατά 25 % μείωση των λειτουργικών δαπανών του δήμου. Όπως έχω δεσμευθεί ότι θα μειώσω κατά 10 % τα τέλη που θα καταβάλλουν οι νέες επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν στον Πειραιά οι παλιές που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τα άτομα με αναπηρία άνω του 67 % και οι πολύτεκνες οικογένειες.
Τέλος υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του Δήμου, όπως επίσης υπάρχουν συγκεκριμένες δυνατότητες εξυγίανσης των οικονομικών του με την είσπραξη μέρους τουλάχιστον από τα 10 εκατ. ευρώ ανείσπρακτων οφειλών.
Ανάλογο είναι και το όφελος που υπολογίζουμε να υπάρξει από την καταβολή αντισταθμιστικών οφελών που διεκδικούμε από τον ΟΛΠ αλλά και από όσους ρυπαίνουν την πόλη χωρίς να πληρώνουν.
Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;
Είναι ακριβώς εκείνα τα έργα που προτείνουμε με το Σχέδιο Δράσης μας για την αναγέννηση του αστικού ιστού και τη σύνδεση του λιμανιού με την πόλη, τις προοπτικές της, την αγορά της, τους κατοίκους της.
Η ανάπλαση δηλαδή του ιστορικού και εμπορικού κέντρου με την ευκαιρία της αναβίωσης του μύθου του Δημοτικού Θεάτρου, μέσα από μία σειρά προτεινόμενων παρεμβάσεων, όπως πεζοδρομήσεις, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και μονοδρομήσεις που θα αλλάξουν την εικόνα και θα δώσουν ταυτόχρονα νέα πνοή στο πειραϊκό εμπόριο.
Η δημιουργία Ζωνών Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης σε περιοχές που σήμερα υποβαθμίζονται εξαιτίας της άναρχης ανάμειξης οικιστικών χρήσεων και μεταποιητικών δραστηριοτήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά, ο Άγιος Διονύσιος. Οι αναπλάσεις των περιοχών εκείνων της πόλης που αποτελούν την έξωθεν καλή μαρτυρία της, όπως είναι το Πασαλιμάνι, το Μικρολίμανο, η Πειραϊκή, ο Προφήτης Ηλίας που μπορεί να ξαναγίνουν πόλος έλξης επισκεπτών.
Παράλληλα απώτεροι στόχοι μας είναι να ενοποιήσουμε και να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτου της πόλης, που σήμερα παραμένει στην αφάνεια, να αξιοποιήσουμε τους βιομηχανικούς χώρους που μπορούν να μεταβληθούν σε πρώτης τάξεως κέντρα πολιτισμού, ψυχαγωγίας, αθλητισμού πολλαπλάσιων δυνατοτήτων από αυτές που σήμερα αναδεικνύονται σε άλλες περιοχές των Αθηνών, όπως είναι το Γκάζι και ο Κεραμεικός και σε συνεργασία με τον ΟΛΠ να αναβαθμίσουμε το παραλιακό μέτωπο τόσο προς την κατεύθυνση της τουριστικής του ανάπτυξης όσο και προς την κατεύθυνση μεταμόρφωσης ιστορικών δρόμων υψηλού ναυτιλιακού ενδιαφέροντος όπως είναι η Ακτή Μιαούλη.
Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πώς μπορεί να ανασάνει η πόλη;
Στόχος μας, όπως γνωρίζετε, είναι να μετατρέψουμε τον Πειραιά μας σε Πόλη Προορισμό. Αυτό είναι σαφές ότι δεν μπορεί να γίνει όταν αποτελεί πόλη – λιμάνι με δράσεις υπερεθνικής σημασίας και συγκοινωνιακές υποδομές που ικανοποιήσουν μόνο τοπικού χαρακτήρα ανάγκες.
Η βελτίωση των συγκοινωνιακών υποδομών αποτελεί επομένως κομβικής σημασίας εξέλιξη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας αλλά και για την οικονομική ζωή της πόλης, καθώς η αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού, αναμφίβολα, μπορεί να αλλάξει τις προοπτικές ανάπτυξης της.
Προς αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση ως δημοτική Πειραιά διεκδικούμε και δεσμευόμαστε να συμβάλλουμε στην υλοποίηση των σχεδιαζόμενων μεγάλων συγκοινωνιακών έργων όπως είναι η επέκταση του ΜΕΤΡΟ που αναφέρατε, αλλά και του ΤΡΑΜ, η υπογειοποίηση του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου, η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέχρι τη λεωφόρο Σχιστού.
Παράλληλα προωθούμε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μονοδρομήσεις και την κατασκευή περιφερειακών δημοτικών χώρων στάθμευσης με στόχο να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για τη μεγαλύτερη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προς το κέντρο της πόλης.