Πιθανή διεύρυνση του ωραρίου μουσείων και αρχαιολογικών χώρων μελετά το ΥΠΠΟΤ
Αλλαγές στον τρόπο της λειτουργίας των Μουσείων αλλά και των αρχαιολογικών χώρων, καθώς και αλλαγές και πιθανή διεύρυνση του ωραρίου των Μουσείων, μελετά το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ώστε να δοθεί «προτεραιότητα στα μνημεία», δήλωσε ο Παύλος Γερουλάνος.
Αλλαγές στον τρόπο της λειτουργίας των Μουσείων αλλά και των αρχαιολογικών χώρων, καθώς και αλλαγές και πιθανή διεύρυνση του ωραρίου των Μουσείων, μελετά το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ώστε να δοθεί «προτεραιότητα στα μνημεία», δήλωσε ο Παύλος Γερουλάνος.
Επίσης, έκανε λόγο για μια μελέτη που διεξάγεται αυτόν τον καιρό με σκοπό την ανάδειξη των μνημείων ώστε να είναι σωστά επισκέψιμα.
Τα σχέδια του υπουργείου περιλαμβάνουν διευκόλυνση της πρόσβασης σε άτομα με ειδικές ανάγκες, ύπαρξη ξεναγών, πάρκινγκ, πινακίδων σε ξένες γλώσσες κλπ.
Τέλος, έκανε λόγο για μείωση των δαπανών στους κρατικούς πολιτιστικούς φορείς, αλλά και σε μια σωστή αξιολόγηση ώστε τα χρήματα να δίνονται εκεί όπου γίνεται σοβαρή δουλειά.
Ο υπουργός Πολιτισμού παρέστη στην αποκάλυψη του μνημείου της Νίκης του Καλλιμάχου στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.
Πρόκειται για συναρμολόγηση των θραυσμάτων του αγάλματος προς τιμήν του στρατηγού Καλλιμάχου, όπως διασώθηκαν από την αρχαιότητα.
Ο Καλλίμαχος ήταν ένας από τους 10 στρατηγούς των Αθηναίων που αποφάσισαν τη σύγκρουση της Αθήνας με τους Πέρσες το 490 π.Χ.
Την παραμονή της Μάχης του Μαραθώνα, ο Καλλίμαχος συμμετείχε στο συμβούλιο των δέκα στρατηγών που πραγματοποιήθηκε με σκοπό να παρθεί η απόφαση για το αν οι Έλληνες θα προχωρούσαν σε πόλεμο με τους Πέρσες ή όχι.
Οι πέντε έδωσαν αρνητική ψήφο. Οι υπόλοιποι πέντε συμφώνησαν με την άποψη του Μιλτιάδη να αγωνιστούν στον Μαραθώνα για την ελευθερία της πατρίδας. Ο Καλλίμαχος, που εκλήθη να δώσει λύση, ψήφισε υπέρ της μάχης, μια απόφαση που άλλαξε τον ρου της ιστορίας. Ο Αθηναίος πολέμαρχος, που αγωνίστηκε στην τιμητική πτέρυγα του στρατού, στο δεξιό κέρας, πολέμησε γενναία και τελικά έπεσε στη μάχη.
Οι Αθηναίοι τον απεικόνισαν μαζί με τον Μιλτιάδη ως πρωταγωνιστή στην περίφημη ζωγραφική παράσταση της μάχης του Μαραθώνα στην Ποικίλη Στοά και τον τίμησαν ως ξεχωριστό παράδειγμα γενναίου στρατιώτη.
Το μνημείο του «Η Νίκη του Καλλιμάχου» τέθηκε σε κεντρική θέση πάνω στο βράχο της Ακρόπολης, όπου παρέμεινε για δέκα χρόνια σχεδόν.
Τότε οι Πέρσες, με επικεφαλής τον Ξέρξη, εισέβαλαν στην εγκαταλειμμένη Αττική, λεηλατώντας τα μνημεία της Ακρόπολης. Όταν οι Έλληνες επέστρεψαν από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.) έθαψαν τα συντρίμμια σε φυσικές κοιλότητες του βράχου ή τα χρησιμοποίησαν ως οικοδομικό υλικό σε οχυρωματικά έργα.