Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Ελληνοβρετανικό Κολέγιο-British Hellenic College


Ποια είναι η ταυτότητα του εκπαιδευτικού σας ιδρύματος; Ποιες οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται;

Το Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο από το 1990 συνεργάζεται σταθερά με το University of Wales, το δεύτερο σε μέγεθος κρατικό Πανεπιστήμιο της Μεγάλης Βρετανίας και προσφέρει στην Ελλάδα εκπαιδευτικά προγράμματα του Πανεπιστημίου. Άλλωστε το Ελληνοβρετανικό έχει άδεια λειτουργίας από το Υπουργείο Παιδείας, η οποία του επιτρέπει να συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.
Έτσι, όλα τα προγράμματα σπουδών του Ελληνοβρετανικού είναι πιστοποιημένα από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας και οδηγούν στην απόκτηση των πανεπιστημιακών τίτλων του Πανεπιστημίου.
Εξ άλλου από 1η Σεπτεμβρίου 2007, το Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο είναι συνδεδεμένο (Associated) με το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.
Η φοίτηση στο Ελληνοβρετανικό είναι υποχρεωτική, χωρίς απώλειες διδακτικών ωρών και χωρίς μεταφορά μαθημάτων. Η διδασκαλία γίνεται σε τμήματα με 24 το πολύ σπουδαστές, από καθηγητές με μεταπτυχιακές ή/ και διδακτορικές σπουδές στο αντικείμενό τους και παράλληλα με μεγάλη εκπαιδευτική αλλά και επαγγελματική εμπειρία, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου και κυρίως η μεταφορά εμπειριών από το τί συμβαίνει στην αγορά.
Παράλληλα, υπάρχει συνεχής παρακολούθηση της προόδου του κάθε σπουδαστού. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας εγγυάται στους σπουδαστές του Ελληνοβρετανικού ένα πολύ υψηλό επίπεδο σπουδών μέσα σε ένα πειθαρχημένο περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει, ότι αυτοί που θέλουν να σπουδάσουν θα τελειώσουν στα κανονικά χρόνια φοίτησης στο τμήμα τους και το κυριότερο, ότι θα βρουν δουλειά μετά την αποφοίτηση.
Το Κολλέγιο λειτουργεί σε ένα κεντρικό, εξαώροφο, πολύ καλά εξοπλισμένο κτίριο, με μία άρτια βιβλιοθήκη, και εργαστήρια πληροφορικής με πλήρως λειτουργική υλικο-τεχνική υποδομή. Η βιβλιοθήκη του Ελληνοβρετανικού Κολλεγίου, περιλαμβάνει σχεδόν 20.000 επιστημονικά βιβλία και περιοδικά, ενώ παράλληλα όλοι οι σπουδαστές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Ουαλίας.
Η εγγραφή του κάθε σπουδαστού γίνεται στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας το οποίο εκδίδει τα αποτελέσματα κάθε έτους και τα πτυχία. Έτσι, οι απόφοιτοι του κολλεγίου έχουν πλήρη αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 36/2005 και το τελευταίο Π.Δ. 38/2010. Tα ίδια πτυχία αναγνωρίζονται και από το NARIC (το βρετανικό ΔΟΑΤΑΠ) ως προς τα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα, ως πλήρως ισότιμα με κάθε άλλο βρετανικό πανεπιστημιακό πτυχίο.
Άλλωστε, το Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο είναι αναγνωρισμένο ως Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης (British Accreditation Council for Independent Further and Higher Education).

Από ποιους διοικείται;

Ο Πρόεδρος του Ελληνοβρετανικού κος Κωνσταντίνος Καρκανιάς είναι απόφοιτος της Σχολής Μηχανικών Αεροπορίας (ΣΜΑ) και έχει κάνει Μεταπτυχιακές σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων στην ΑΣΟΕΕ.
Έχει μεγάλη εμπειρία ως Αεροναυτικός Μηχανικός στην Πολεμική και την Ολυμπιακή Αεροπορία. Έχει συγγράψει και μεταφράσει πολλά βιβλία Αεροπορικής Τεχνολογίας. Έχει περίπου 40 χρόνια εκπαιδευτικής εμπειρίας ως καθηγητής και διευθυντής Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Μεταλυκειακής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος και Γενικός Διευθυντής των Σχολών Δέλτα (1970- 1981), καθώς και του Εκπαιδευτικού και Αναπτυξιακού Οργανισμού Δέλτα (1981- 1989).
Υπήρξε ο Ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής από το 1989 έως σήμερα, του Ελληνοβρετανικού Κολεγίου.
Υπήρξε Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ιδιωτικών Επαγγελματικών Σχολών από το 1976 έως το 1986 και είναι επίσης ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Κολεγίων (HCA) από το 1998 έως σήμερα.
Τέλος, είναι ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διεθνοποίησης της Ελληνικής Γλώσσας με έντονη δραστηριότητα στο έργο της διάδοσης και μετάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας.
Κάτω από τον Πρόεδρο εργάζονται οι Διευθυντές Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων, οι οποίοι βοηθούνται από τους Συντονιστές των Τομέων Πληροφορικής, Ψυχολογίας, Τεχνολογίας, Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Από ποια κουλτούρα διέπεται και τι στόχους έχει;

Θα φανεί ίσως περίεργο, αλλά το Ελληνοβρετανικό λειτουργεί με βάση μια πολιτική που είναι ακριβώς το αντίθετο από εκείνη που επικρατεί στην κρατική τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, οι αρχές λειτουργίας μας είναι:

ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ

ΝΑΙ

ΟΧΙ

Στη λογική οργάνωση και δημιουργία κλίματος σεβασμού των σπουδαστών προς τους καθηγητές και αντιστρόφως

Στην αποδιοργάνωση και απειθαρχία

Στην επίπονη προσπάθεια για μόρφωση που εξασφαλίζει περήφανη συμμετοχή του κάθε ατόμου στην ανάπτυξη της χώρας

Στο κυνήγι του χαρτιού που εξασφαλίζει μία καρέκλα ακόμα και αν δεν έχει αντίκρισμα με πραγματικές γνώσεις

Στην εντατική και μείζονα προσπάθεια

Στην ελάσσονα προσπάθεια και την «αποεντατικοποίηση»

Στην ουσιαστική μελέτη, εμβάθυνση και διεύρυνση των γνώσεων σε κάθε αντικείμενο

Στο μοναδικό και ένα σύγγραμμα

Στη συνεχή ενασχόληση στα εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες

Στην άσκοπη σπατάλη ωρών έξω από το Ελληνοβρετανικό

Στην υποχρεωτική αλλά συνειδητή και δημιουργική παρακολούθηση

Στην προαιρετική παρακολούθηση των μαθημάτων

Στις εξετάσεις για απόδειξη της πραγματικής σπουδής κάθε γνωστικού αντικειμένου

Στις εξετάσεις με βάση συγκεκριμένες παραγράφους ή σελίδες του ενός συγγράματος

Με ποια κριτήρια διαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών και πόσο συχνά αλλάζει;

Η επιλογή των προγραμμάτων σπουδών γίνεται πάντα με βάση τις ανάγκες της αγοράς και την έγκριση του Πανεπιστημίου της Ουαλίας.
Τα προγράμματά μας διαμορφώνονται ύστερα από έρευνα σχετικά με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και τις αλλαγές της τεχνολογίας. Στόχος μας είναι οι απόφοιτοι μας και να έχουν πάρει ακαδημαϊκή μόρφωση αλλά και να έχουν άμεσο αντίκρυσμα στην αγορά.
Επίσης, στην διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών λαμβάνουμε υπ’ όψη τόσο την θεωρητική όσο και την πρακτική άσκηση των σπουδαστών μας.
Τέλος, κάθε πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιείται κάθε έτος και οι πιθανές αλλαγές εγκρίνονται τον Ιούλιο κάθε έτους στο Κοινό Συμβούλιο που διεξάγεται με συμμετοχή των δικών μας διευθυντών και των συντονιστών του Πανεπιστημίου της Ουαλίας.
Πρέπει να πούμε ότι εκτός από τις αλλαγές των προγραμμάτων ερευνούμε συνεχώς την υπάρχουσα βιβλιογραφία ανά μάθημα, ώστε να προτείνουμε τα κατάλληλα βιβλία.
Φυσικά, η έγκριση ενός Προγράμματος δεν τελειώνει με την πρώτη αποδοχή του. Το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας βρίσκεται συνεχώς δίπλα μας και ελέγχει αλλά και βοηθά ώστε να τηρούνται οι διαδικασίες του και να αναβαθμίζεται η λειτουργία μας.
Μέσα σε αυτά τα χρόνια μάθαμε και μαθαίνουμε πολλά από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, το οποίο μας εποπτεύει και είναι οδηγός μας ως προς την φιλοσοφία και την πρακτική της λειτουργίας ενός αποτελεσματικού πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Πώς επιλέγετε τους συνεργαζόμενους φορείς και ποιο είναι το πλαίσιο συνεργασίας σας;

Επιλέξαμε εμείς το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, το οποίο λειτουργεί από το 1893 και είναι το δεύτερο σε μέγεθος Πανεπιστήμιο της Μεγάλης Βρετανίας.
Η τιμητική συνεργασία μας μαζί τους, έχει ξεκινήσει εδώ και 20 σχεδόν χρόνια ύστερα από αυστηρές προϋποθέσεις και ελέγχους οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν και στην αρχή αλλά επαναλαμβάνονται ανά τακτικά χρονικά διαστήματα.
Ο κύριος λόγος εμπλοκής του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου ήταν, ότι έχει πολύ καλό σύστημα πιστοποίησης και ποιοτικού ελέγχου, γιατί το εφαρμόζει από πολλά χρόνια και στα δικά του Πανεπιστήμια αλλά και σε πολλά άλλα Κολέγια μέσα και έξω από τη Βρετανία.

Τι κριτήρια διασφάλισης ποιότητας σπουδών ακολουθείτε γενικότερα;

Όπως αναφέρθηκε, όλα τα προγράμματα σπουδών του Ελληνοβρετανικού Κολλεγίου είναι πιστοποιημένα από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, ενώ το Ελληνοβρετανικό είναι Associated με το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.
Παράλληλα, έχει άδεια λειτουργίας από το Υπουργείο Παιδείας, η οποία του επιτρέπει να συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.
Επί πλέον, το Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο είναι αναγνωρισμένο ως Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης (British Accreditation Council for Independent Further and Higher Education), ενώ ελέγχεται και από τον Οργανισμό Διασφάλισης Ποιότητας QAA (Quality Assurance Agency), ως προς την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τέλος, τα πτυχία που απονέμονται στους αποφοίτους του Ελληνοβρετανικού Κολλεγίου αναγνωρίζονται και από το NARIC (το βρετανικό ΔΟΑΤΑΠ) ως προς τα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα, ως πλήρως ισότιμα με κάθε άλλο βρετανικό πανεπιστημιακό πτυχίο.

Τι στοιχεία υπάρχουν για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας; Τι αλλαγές παρατηρείτε τα τελευταία δύο με τρία χρόνια; Ποια επαγγέλματα βρίσκονται ιδιαίτερα σε ζήτηση;

Μία από τις βασικές μας θέσεις ως εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι και η παροχή βοήθειας για την επαγγελματική ένταξη των αποφοίτων μας με τους οποίους και κρατάμε τακτική επαφή.
Τα πτυχία τους αντιστοιχούν σε πραγματικές γνώσεις και όπως είναι φυσικό αναγνωρίζονται από την αγορά, η οποία τους αποδέχεται και σαν αποφοίτους ενός Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου και ειδικά σαν απόφοιτους του Ελληνοβρετανικού Κολεγίου.
Επειδή όπως προανέφερα, η επαγγελματική ένταξη των αποφοίτων μας είναι για εμάς μείζον θέμα, διενεργούμε κάθε χρόνο μια μεγάλη έρευνα. Σ’ αυτήν που κάναμε φέτος όπως και κάθε χρόνο, στο δίμηνο Απριλίου-Μαΐου μόνο το 3% των αποφοίτων μας ήταν προσωρινά άνεργοι.
Στην έρευνα του 2006, την οποία δημοσιεύσαμε και στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, σημειώθηκε ότι το 94% των αποφοίτων εργαζόταν ενώ το 2007 είχαμε άνοδο και βρεθήκαμε στο 96%. Σημαντικό στοιχείο στην έρευνα ήταν και το ότι ελάχιστοι είναι εκείνοι που δεν έχουν εργασία για περισσότερο από 6 μήνες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι από τους αποφοίτους των δύο τελευταίων ετών συνεχίζουν σπουδές για απόκτηση Μάστερ στο Ελληνοβρετανικό ή σε ξένα, κυρίως Αγγλικά Πανεπιστήμια.
Οι περισσότεροι από τους πρώτους μας αποφοίτους (από το 1992 και μετά) έχουν σήμερα υψηλές θέσεις ευθύνης σε μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες.
Όσον αφορά τα επαγγέλματα με ζήτηση, επειδή επιλέγουμε τους τομείς εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της αγοράς, όλες οι προσφερόμενες ειδικότητες έχουν υψηλή ζήτηση.
Εξ άλλου όλα τα προγράμματα Σπουδών μας είναι σύγχρονα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Γι’ αυτό όλοι οι απόφοιτοι βρίσκουν εύκολα εργασία. Οι δικοί μας απόφοιτοι τελειώνουν, όταν πρέπει να τελειώσουν δηλαδή σε τρία ή τέσσερα χρόνια.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι οι δικοί μας απόφοιτοι έχουν σπουδάσει πραγματικά και για αυτό γνωρίζουν πραγματικά αυτά τα οποία έχουν διδαχθεί. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο φοιτούν είναι πειθαρχημένο και παράλληλα δημιουργικό.
Τέλος, οι δικοί μας απόφοιτοι γνωρίζουν άριστα Αγγλικά αφού η φοίτηση από το πρώτο κιόλας έτος γίνεται στα Αγγλικά, ενώ κατά την φοίτησή τους κάνουν πλήθος εργασιών και παρουσιάσεων.
Η ειδικότητα η οποία δίδει τις πιο πολλές γενικές ευκαιρίες εργασίας είναι αυτή της Ευρωπαϊκής Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επίσης, ιδιαίτερα μεγάλη απορρόφηση στην αγορά εργασίας και αναμένεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια είναι η ειδικότητα της Πληροφορικής «Computing».
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε μικρή ή μεγάλη σύγχρονη εταιρεία χρησιμοποιεί συστήματα λογισμικού για πολλές από τις δραστηριότητές της.
Εντούτοις, αξίζει να αναφέρουμε κάτι το οποίο πολλοί δε γνωρίζουν ότι οι απόφοιτοι του τμήματος Ψυχολογίας, εκτός από την δυνατότητα που προφανώς έχουν να εργαστούν ως ψυχολόγοι, πολύ συχνά απορροφούνται σε θέσεις Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού, Διαφήμισης και Μάρκετινγκ, γενικότερα θέσεις που έχουν να κάνουν με τον ανθρώπινο παράγοντα.
Τέλος, οι απόφοιτοί μας σε όλες τις ειδικότητες των Μηχανικών (όταν γυρίσουν από τη Βρετανία με το πτυχίο τους έχουν αξιοζήλευτη επιτυχία στους τομείς της ειδικότητάς τους.

Πέρα από τα προγράμματα σπουδών καθαυτά με τι υπηρεσίες και υποδομές υποστηρίζετε τους σπουδαστές σας;

Γνωρίζοντας τη σημερινή αγορά εργασίας καθώς και τη δυσκολία που αντιμετωπίζει κάποιος για να βρει δουλειά, το Ελληνοβρετανικό από το Μάη του 2006, παρέχει μια καινούρια υπηρεσία για να βοηθήσει τους αποφοίτους του στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων συνεργάζεται με εταιρίες καθώς και με γραφεία ευρέσεως εργασίας. Δύο φορές το χρόνο πραγματοποιούνται Ημέρες Καριέρας κατά τις οποίες προτείνονται στους σπουδαστές και αποφοίτους νέες θέσεις εργασίας και γίνονται συνεντεύξεις.
Επίσης γίνονται ειδικά σεμινάρια όπου οι σπουδαστές μαθαίνουν να συμπληρώνουν βιογραφικά σημειώματα, να παρουσιάζονται σωστά στην συνέντευξη κ.τ.λ.
Συμπληρωματικά οι φοιτητές και οι απόφοιτοί μας είναι ενημερωμένοι για την δυνατότητα υποβολής του βιογραφικού τους σημειώματος στην ιστοσελίδα του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου (www.bhcc.gr) το οποίο επισκέπτονται πολλοί εργοδότες που ψάχνουν να καλύψουν θέσεις εργασίας στις εταιρείες τους.
Παράλληλα πολλοί καθηγητές μας οι οποίοι εργάζονται σε καταξιωμένες εταιρείες μας βοηθούν στην προσπάθειά μας και όταν υπάρχουν ανοίγματα για θέσεις εργασίας στις εταιρείες τους μας στέλνουν τις αντίστοιχες αγγελίες για να τις προωθούμε στους φοιτητές και αποφοίτους μας.
Έτσι ο Υπεύθυνος του Γραφείου Ευρέσεως Εργασίας κατευθύνει και καθοδηγεί τον κάθε σπουδαστή ανάλογα με τις κλίσεις, τα προσόντα και τα ενδιαφέροντά του.

Ποιός είναι ο αριθμός διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού και ποια η αναλογία τους σε σχέση με τον πληθυσμό των φοιτητών; Με ποια κριτήρια και από ποιους επιλέγεται το εκπαιδευτικό προσωπικό; Είναι δημόσια και ανοιχτή η διαδικασία;

Διοικητικό Προσωπικό: 10
Εκπαιδευτικό Προσωπικό: 50
Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό:
(α) αριθμός : 30
(β) τυπικά και ουσιαστικά προσόντα: 16 με διδακτορικό και 14 με Μάστερ
Εκπαιδευτικοί (συνεργάτες):
(α) αριθμός: 20
(β) τυπικά και ουσιαστικά προσόντα: 10 με διδακτορικά και 10 με Μάστερ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι καθηγητές μας, εκτός από αυτούς των γενικών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, Αγγλικά) έχουν σημαντική εργασιακή εμπειρία.
H αναλογία καθηγητών προς σπουδαστές είναι 1 προς 10, αλλά το σημαντικότερο στοιχείο κατά την γνώμη μας είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε σε κανένα τμήμα μας περισσότερους από 24 σπουδαστές.
Οι νέοι καθηγητές προσλαμβάνονται με ανακοινώσεις μέσω των εφημερίδων και του διαδικτύου ενώ η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων γίνεται από το συμβούλιο διευθυντών του Κολλεγίου. Φυσικά οι προσλήψεις εγκρίνονται και από το Πανεπιστήμιο με το οποίο συνεργαζόμαστε.
Θυμίζουμε, ότι όλοι οι καθηγητές μας έχουν κατ΄ ελάχιστον πτυχίο master και στις περισσότερες περιπτώσεις διδακτορικό, ενώ αυτοί που διδάσκουν στα μεταπτυχιακά προγράμματα έχουν και σημαντική εργασιακή εμπειρία.

Σας ικανοποιούν οι πρόσφατες αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Θεωρείτε ότι ξεκαθαρίζει με σαφείς όρους το τοπίο της ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης; Ποια είναι η γνώμη των φορέων στο εξωτερικό με τους οποίους συνεργάζεστε σχετικά με τις εξελίξεις;

Στις αρχές Μαΐου ψηφίστηκε ο νόμος 3848/2010 με τον οποίο έγιναν σημαντικές αλλαγές στον αρχικό νόμο περί κολλεγίων (Ν.3696/2010). Οι αλλαγές αυτές έγιναν μετά από υπόδειξη της Ευρωπαϊκής Υποτροπής και μπορούμε να πούμε ότι βελτίωσαν το περιβάλλον λειτουργίας μας.
Πολύ θετικό ήταν έξαλλου το γεγονός ότι την 27/8/2010 εκδόθηκαν οι άδειες των κολλεγίων οπότε η καινούργια ακαδημαϊκή χρονιά ξεκίνησε χωρίς εκκρεμότητες. Οι άδειες αυτές είναι πολύ σημαντικές και για του υποψήφιους φοιτητές και για τα συνεργαζόμενα με μας πανεπιστήμια. Σημειώνω ότι δεν επιτρέπεται σε κανένα Ελληνικό εκπαιδευτήριο να συνεργάζεται με ξένο πανεπιστήμιο εάν δεν έχει προηγουμένως λάβει άδεια λειτουργίας κέντρου μεταλυκειακής εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας.
Τέλος, υπήρξε πολύ σημαντική και θετική αλλαγή η έκδοση του ΠΔ 38/2010 με το οποίο τακτοποιείται η εικοσαετής εκκρεμότητα σχετικά με την αναγνώριση των πτυχίων των απόφοιτων. Το ΠΔ ενσωματώνει πλήρως στο ελληνικό δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία 36/2005. Αυτές οι αλλαγές αντιμετωπίζονται πολύ θετικά και από τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια τα οποία συνεργάζονται μαζί μας, γιατί έτσι, και γνωρίζουν με ποιον μπορούν να συνεργάζονται αλλά και αναγνωρίζονται τα πτυχία τους.

Ποιες προοπτικές βλέπετε για τη μη κρατική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα; Ποια προβλήματα θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν κατά προτεραιότητα, ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη ποιότητα σπουδών;

Όπως είναι γνωστό το ελληνικό σύνταγμα δεν επιτρέπει την λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστήμιων, δηλαδή αυτόνομων εκπαιδευτηρίων τα οποία να σχεδιάζουν τα δικά τους πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών και εκδίδουν δικά τους πτυχία. Τα κολλέγια προσφέρουν βεβαίως πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών αλλά αυτά πιστοποιούνται και ελέγχονται από ξένα πανεπιστήμια, τα οποία εκδίδουν τα δικά τους πτυχία στους απόφοιτους. Είναι γνωστό βεβαίως ότι μετά από λίγα χρόνια (7-8) θα αντιμετωπιστεί πάλι η αλλαγή του άρθρου 16 του συντάγματος και αισθάνομαι βέβαιος, ότι τότε θα γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές ώστε να επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Πρέπει λοιπόν, από τώρα μέχρι τότε και τα κολλέγια και το Υπουργείο Παιδείας να προσπαθούν για την βελτίωση όλων των παραγόντων λειτουργίας των κολλεγίων και ιδιαίτερα να επενδύουν στην βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το Ελληνοβρετανικό με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου της Ουαλίας αλλά και με τον πρόσθετο εξωτερικό έλεγχο του Βρετανικού Συμβούλιου Πιστοποίησης εργάζεται συνεχώς για της επίτευξη αυτού του στόχου.

Ποια τα σχέδια του οργανισμού σας για το μέλλον, ιδιαίτερα στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

Από το 1989 είναι βασικός μας στόχος η προετοιμασία για την είσοδο στον χώρο της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι για αυτό το βήμα πριν από το 2018 όταν ελπίζουμε ότι θα έχει γίνει η αναμενόμενη συνταγματική αλλαγή.

in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο