Αποκαταστάθηκαν τα προβλήματα στην απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων
Κανονικά συνεχίζεται η ηλεκτρονική απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων, μετά την αποκατάσταση προβλήματος που είχε εμφανιστεί εξαιτίας της υπερφόρτωσης του δικτύου. Η απογραφή ξεκίνησε τη Δευτέρα με καταληκτική ημερομηνία την 23η Ιουλίου. Διευκρινίσεις για τις ενστάσεις της έδωσε η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων.
Κανονικά συνεχίζεται η ηλεκτρονική απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων, μετά την αποκατάσταση προβλήματος που είχε εμφανιστεί εξαιτίας της υπερφόρτωσης του δικτύου.
Η απογραφή ξεκίνησε τη Δευτέρα με καταληκτική ημερομηνία την 23η Ιουλίου. Προβλήματα εμφανίστηκαν εξαιτίας της υπερφόρτωσης του δικτύου από τους χρήστες της ιστοσελίδας apografi.gov.gr.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, η απογραφή από νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας εξελίσσεται ομαλά, απογράφονται γύρω στους 12.000 υπαλλήλους την ώρα και μέχρι τις 15.00 είχαν απογραφεί περίπου 100.000 άτομα.
Στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr αναφέρεται ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν πρέπει να ανησυχούν για την απογραφή τους και σημειώνεται ότι εξετάζεται η αναμόρφωση των προθεσμιών «για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων όσων έχουν υποχρέωση να απογραφούν».
Μετά το στενό δημόσιο τομέα σειρά θα έχουν υπάλληλοι σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, ώστε με εξαίρεση τους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να μισθοδοτούνται πλέον όλοι από την 1η Νοεμβρίου από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών.
Την απογραφή αρνείται η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και καλεί τα μέλη της να μην συμπληρώσουν το δελτίο, υποστηρίζοντας ότι η σχετική υπουργική απόφαση αφορά μόνο το προσωπικό του Δημοσίου και δεν καταλαμβάνει φορείς των λειτουργιών του κράτους, όπως είναι οι δικαστικοί λειτουργοί. Διευκρινίσεις από την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων
Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, με ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα, παρέχει διευκρινίσεις αναφορικά με χθεσινή ανακοίνωσή της που αφορά την απογραφή των δικαστικών λειτουργών.
«Οι δικαστικοί λειτουργοί δεν είμαστε αντίθετοι με την απογραφή αυτή καθ’ αυτή. Ζητούμε, όμως, να απογραφούμε με την ιδιότητα που εκ του Συντάγματος έχουμε, ήτοι ως κρατικοί λειτουργοί και όχι ως δημόσιοι υπάλληλοι» αναφέρει η ανακοίνωση.
«Προς τούτο ζητήσαμε, κατ’ επανάληψη, γραπτώς και προφορικώς από τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών να συμπληρωθεί το σχετικό πεδίο της ηλεκτρονικής απογραφής και με την ένδειξη: Δικαστικοί ή Κρατικοί Λειτουργοί, αίτημα που μέχρι σήμερα δεν έγινε αποδεκτό» προστίθεται.
Η ΕΔΕ εκφράζει την ελπίδα ότι αυτή η «έλλειψη θα τακτοποιηθεί σύντομα και η απογραφή θα διεξαχθεί ομαλά».
«Εξακολουθούμε, όμως, να έχουμε την απορία για ποιο λόγο έχουν εξαιρεθεί της υποχρεωτικής απογραφής οι φορείς των άλλων δύο λειτουργιών του Κράτους (βουλευτές, υπουργοί, κ.λπ.)» καταλήγει η ανακοίνωση.
Η ηλεκτρονική φόρμα απογραφής είναι ανοιχτή σε όλους από τις 9 Ιουλίου.
Η απογραφή ανάλογα με το καταληκτικό ψηφίο του ΑΦΜ κάθε εργαζομένου δεν διαρκεί μόνο μία μέρα -δηλαδή την αντίστοιχη προς το τελικό ψηφίο του ΑΦΜ ημερομηνία. Οι ημερομηνίες αυτές είναι καταληκτικές για κάθε εργαζόμενο με αντίστοιχο τελικό ψηφίο ΑΦΜ.
Αυτό σημαίνει ότι από την 9η Ιουλίου και με καταληκτική ημερομηνία αντίστοιχη του τελικού ψηφίου ΑΦΜ μπορεί κάθε εργαζόμενος να πραγματοποιήσει την απογραφή του.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να δώσουν απαντήσεις που αφορούν μόνο τη μισθοδοσία και όχι προσωπικά δεδομένα, όπως βαθμολογίες σε τίτλους σπουδών και δεξιότητες.
Η απάλειψη ερωτήσεων από το αρχικό ερωτηματολόγιο έγινε κατόπιν παρέμβασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία έκρινε παράνομη την υποχρέωση αναγραφής ευαίσθητων προσωπικών στοιχείων.
Περισσότερες πληροφορίες για την διαδικασία της απογραφής μσθοδοτούμενων από το Δημόσιο δίνονται στον δικτυακό τόπο http://apografi.gov.gr/. Εκεί υπάρχουν οι οδηγίες συμπλήρωσης, το έντυπο προετοιμασίας, καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζονται.