Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το «ντόμινο» των ευθυνών και η επόμενη μέρα στην RBR

Το «ντόμινο» των ευθυνών και η επόμενη μέρα στην RBR

Οι Mark Webber και Sebastian Vettel αποποιήθηκαν την ευθύνη της σύγκρουσης τους στο 40ο γύρο του GP Τουρκίας, που κόστισε στη RBR το 1-2, και τώρα ο διευθυντής της ομάδας Christian Horner καλείται αποτρέψει τον "εμφύλιο" στο Μίλτον Κινς. Δείτε τις φωτογραφίες.

Μετά το «ντόμινο» της ευθύνης για τη σύγκρουση στο GP Τουρκίας των Mark Webber και Sebastian Vettel, στο οποίο συμμετείχαν και οι οδηγοί και οι διοικητές της Red Bull Racing, η ομάδα του Μίλτον Κινς τώρα προσπαθεί να αποτρέψει τον «εμφύλιο» μεταξύ των δύο οδηγών.

Ο Αυστραλός και ο Γερμανός ηγούνταν σε σχηματισμό 1-2 στον αγώνα της Πόλης, ώσπου στον 40ο γύρο ο S. Vettel προσπάθησε να περάσει τον M. Webber στα φρένα της πίσω ευθείας της πίστας. Οι δύο συγκρούστηκαν, με συνέπεια ο S. Vettel να εγκαταλείψει κι ο M. Webber να τερματίσει τρίτος, πίσω από τις McLaren των Lewis Hamilton και Jenson Button.

Από όσα έγιναν γνωστά αργότερα, στο ξεκίνημα του 40ου γύρου η RBR έδωσε την εντολή στον M. Webber να γυρίσει τον κινητήρα του σε safe mode, ώστε να διασφαλιστεί ότι η κατανάλωση καυσίμου θα ήταν τέτοια που θα του επέτρεπε να φτάσει στον τερματισμό.

Οι εικασίες για ευνοϊκή μεταχείριση στον Sebastian Vettel

Πολλοί εκτίμησαν ότι αυτή ήταν μια κίνηση που έδειξε ότι η RBR ευνοεί τον S. Vettel, έναντι του ομολόγου του. Όμως σύντομα η RBR εξήγησε ότι δεν είναι έτσι.

Εξήγησε πως ο S. Vettel, βρισκόμενος πίσω από τη McLaren νωρίτερα, εκμεταλλευόταν το κενό αέρος και εξοικονόμησε ένα κιλό καυσίμου. Αυτό του επέτρεψε να γυρίσει τον κινητήρα του σε ρύθμιση χαμηλής κατανάλωσης ένα γύρο αργότερα – κι έτσι στον 40ο γύρο προέκυψε η μία και μοναδική ευκαιρία να αποπειραθεί να προσπεράσει τον M. Webber για την πρώτη θέση.

«Οι δύο οδηγοί μας αντιμετωπίζονται απολύτως ισάξια. Έχουν τον ίδιο εξοπλισμό, τις ίδιες ευκαιρίες» είπε ο διευθυντής της RBR, Christian Horner. «Αυτή είναι η πολιτική με την οποία λειτουργούμε κι έτσι είναι η ομάδα.

[Ο Vettel] κατάφερε να περισώσει λίγα καύσιμα στο κενό αέρος άλλων μονοθεσίων και το εκμεταλλεύτηκε, όπως έχει δικαίωμα να κάνει. Τον πίεζε πολύ ο Hamilton πίσω του κι έτσι βρέθηκε σε θέση να περάσει τον Mark. Η προτεραιότητά μας σε αυτό το σημείο είναι ότι θέλουμε να κερδίσουμε τον αγώνα».

Η μετατόπιση της ευθύνης

Στο μεταξύ, μετά το συμβάν κανείς δεν ανέλαβε την ευθύνη για τη σύγκρουση – κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό, δεδομένου ότι στο motorsport υπάρχει ο όρος «αγωνιστικό ατύχημα»: Ένα ατύχημα που είναι φυσιολογική απόρροια του μη κακόβουλου ρίσκου, της πίεσης και του συναγωνισμού των οδηγών.

Για τον Sebastian Vettel, άλλωστε, η πίεση θα συσσωρευόταν και ίσως γινόταν αφόρητη αν ο ομόλογός του στην ομάδα έφτανε τις τρεις νίκες και έπαιρνε το βαθμολογικό προβάδισμα και ο ίδιος ο Γερμανός έμενε μόλις στη μία νίκη.

«Αν δείτε τις τηλεοπτικές εικόνες, ήταν ξεκάθαρο ότι είχα την εσωτερική», είπε ο S. Vettel. «Ήμουν μπροστά και είχα επικεντρωθεί στο σημείο φρεναρίσματος και, ειλικρινά, μπορείτε να δείτε ότι ακουμπήσαμε και εκείνος ακούμπησε με τον πίσω αριστερό μου τροχό και βγήκα εκτός πίστας».

Ο Mark Webber, από την πλευρά του, είπε: «Ο Seb είχε καλό πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας και μπήκε από την εσωτερική. Ήταν δίπλα μου και μετά φάνηκε σαν να έστριψε πολύ νωρίς προς τα δεξιά και ακουμπήσαμε. Έγινε πολύ γρήγορα. Είναι κρίμα για την ομάδα, δεν ήταν ιδανική ημέρα.

Κανείς δεν θέλει να συγκρουστεί με κανέναν, αλλά συμβαίνει ενίοτε όταν είναι και οι δύο στην κορυφή. Δεν είναι ποτέ ιδανικό, αλλά συνέβη. Ο αγώνας είχε πολύ δρόμο ακόμα, οπότε δεν ήταν εγγυημένη η νίκη. Κέρδισα ορισμένους βαθμούς, αλλά δεν ήταν το αποτέλεσμα που θέλαμε».

Εν μέρει απαντώντας στο ερώτημα αν ο διευθυντής της ομάδας θα έπρεπε να είχε προλάβει εκ των προτέρων ένα τέτοιο συμβάν, ο C. Horner είπε: «Μίλησα με τον Sebastian. Έκανε την προσπάθειά του και δεν θα έπρεπε να είχαν φτάσει ποτέ σε αυτό το σημείο.

Αυτό που ζητάμε πάντα από τους οδηγούς είναι να δίνουν χώρο ο ένας στον άλλο. Σήμερα κανείς δεν υποχώρησε και το αποτέλεσμα ήταν να χάσει η ομάδα μας πολλούς βαθμούς, όλοι μας να βγούμε χαμένοι. Είδαμε σήμερα τον Jenson και τον Lewis να μάχονται μεταξύ τους και να δίνουν ο ένας χώρο στον άλλο κι αυτό είναι που ζητάμε.

Το μεγαλύτερο λάθος εξακολουθεί να είναι ότι δεν δόθηκε αρκετός χώρος. Νομίζω ότι ο Mark έβαλε τον Sebastian στην ακάθαρτη πλευρά της πίστας, του έδωσε οριακά αρκετό χώρο και ο Sebastian έκανε την κίνησή του αρκετά επιθετικά – αλλά ήταν αρκετά μακριά. Ήταν πάρα πολύ εκνευριστικό».

Ο σύμβουλος της ομάδας και πρώην οδηγός, Helmut Marko, συμπλήρωσε: «Ο Vettel ήταν υπό πίεση κι αν προκύψει τέτοια ευκαιρία πρέπει να προστατέψεις την ομάδα. Θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει το 1-2. Δεν ήταν μια περίσταση που ανταγωνιζόμασταν μεταξύ μας.

Μας ασκούσαν αφόρητη πίεση οι McLaren – ήταν πολύ ταχύτερες στις ευθείες κι έτσι έπρεπε να κερδίζουμε στις στροφές. Έπρεπε να επιτεθούμε διότι διαφορετικά θα μας προσπερνούσε ο Hamilton.

[Ο Vettel] ήταν ήδη μπροστά, τουλάχιστον δύο μέτρα κι ερχόταν αριστερή στροφή, οπότε έπρεπε να βγει εκτός γραμμής. Δεν μπορεί να φρενάρει στην ακάθαρτη πλευρά της πίστας».

Η επόμενη μέρα

Σε αυτή την κρίση λοιπόν, που δεν είναι σπάνια (ειδικά αν μια ομάδα έχει το ταχύτερο μονοθέσιο), η RBR καλείται να επαναφέρει την ισορροπία πριν το GP Καναδά στις 13 Ιουνίου ώστε να αποτρέψει την επανάληψη του φαινομένου.

Ο Christian Horner τονίζει: «Μίλησα και στους δύο οδηγούς. Είναι και οι δύο ενήλικοι, είναι και οι δύο μεγάλα παιδιά, είναι ανταγωνιστικοί και το σημαντικότερο είναι ότι χαρίσαμε πολλούς βαθμούς σήμερα.

Είχα αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις με οδηγούς σε μικρότερες κατηγορίες. Το σημαντικότερο είναι να ανοίγεις το θέμα και να το αντιμετωπίζεις και αυτό είναι που θα κάνουμε.

Το σωστό είναι να αφήνεις τους οδηγούς να αγωνίζονται. Είδαμε τη McLaren σήμερα να αφήνει τους δικούς της, αλλά όταν δύο οδηγοί είναι στην ίδια ομάδα είναι σημαντικό να ανταγωνίζονται μεταξύ τους με λίγο περισσότερο σεβασμό και να κάνουν το αποδέχονται όταν ο ένας κάνει απόπειρα προσπέρασης στον άλλο.

Δεν υπάρχει έχθρα μεταξύ των οδηγών. Είναι και οι δύο ανταγωνιστικοί, είναι διψασμένοι για επιτυχία και είναι στο χέρι μας να διασφαλίσουμε ότι θα μάθουν από αυτό και δεν θα ξανασυμβεί. Είμαι βέβαιος ότι και οι δύο θα σκεφτούν καλά τι συνέβη και θα μάθουν από αυτό.

Αντιπροσωπεύουν μια ολόκληρη ομάδα και τη Red Bull όταν οδηγούν και ξέρουν ότι το συμβάν κόστισε σε όλους πολλούς βαθμούς. Αυτό θα λυθεί πριν φτάσουμε στον Καναδά», κατέληξε ο Βρετανός.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο