Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Φήμες για ενεργητική ανάρτηση στοιχειώνουν ξανά την RBR

Φήμες για ενεργητική ανάρτηση στοιχειώνουν ξανά την RBR

Οι τρεις δια περιπάτου φετινές pole positions της Red Bull εγείρουν υποψίες ότι χρησιμοποιεί μια μορφή της απαγορευμένης τεχνολογίας, για να μεταβάλλει το ύψος της RB6.

Στο παρασκήνιο του GP Μαλαισίας 2010 βγήκαν εκ νέου στην επιφάνεια συζητήσεις σχετικά με την ενδεχόμενη χρήση από τη Red Bull Racing μιας μορφής ενεργητικής ανάρτησης, που μεταβάλλει το ύψος του μονοθεσίου μεταξύ δοκιμών κατάταξης και αγώνα και που, φυσικά, είναι παράνομη.


Συγκεκριμένα, ορισμένα μέλη του σπορ κάνουν εκτιμήσεις ότι η RBR έχει βρει τρόπο να μειώνει το ύψος του μονοθεσίου από το έδαφος στις δοκιμές κατάταξης και στη συνέχεια εν κινήσει να το επαναφέρει στο ύψος που χρειάζεται για να μην ακουμπά στο έδαφος όταν θα έχει πλήρες φορτίο καυσίμου στην εκκίνηση.


Θυμίζουμε πως τα μονοθέσια αμέσως μετά το τέλος των δοκιμών κατάταξης μπαίνουν σε καθεστώς Parc Ferme και απαγορεύεται κάθε είδους αλλαγή στις ρυθμίσεις. Συνεπώς, πέραν του ότι έτσι κι αλλιώς οι ενεργητικές αναρτήσεις έχουν απαγορευθεί από το 1993, είναι παράνομη και κάθε επέμβαση στη ρύθμιση του μονοθεσίου (και φυσικά στην αλλαγή του ύψους του) μετά τις δοκιμές κατάταξης.


Επιπλέον, θυμίζουμε ότι ο Adrian Newey εργαζόταν για τη Williams τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990 και τότε η Williams είχε καταφέρει να πάει τόσο μακριά την τεχνολογία των ενεργητικών αναρτήσεων που το 1992 μετέτρεψε το πρωτάθλημα σε περίπατο του Nigel Mansell.


Μια εβδομάδα πριν το GP Μαλαισίας ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, είχε δηλώσει δημοσίως ότι η RBR έχει ένα ιδιαίτερο σύστημα στην ανάρτηση και ότι η ίδια η McLaren εξελίσσει πυρετωδώς κάτι παρόμοιο, για το ενδεχόμενο που το μονοθέσιο της Red Bull Racing κριθεί νόμιμο.


Ωστόσο, ο διευθυντής της RBR, Christian Horner, διέψευσε κατηγορηματικά ότι η ομάδα του χρησιμοποιεί οποιοδήποτε σύστημα παρεμβολής στην ανάρτηση. Επικαλέστηκε το πράσινο φως που πήρε η RB6 το βράδυ του Σαββάτου (3/04) στη Σεπάνγκ, έπειτα από αναλυτικό έλεγχο των τεχνικών εφόρων της FIA και απείλησε να ασκήσει ένσταση στη McLaren αν εμφανίσει το μονοθέσιό της στην Κίνα με οποιοδήποτε σύστημα που να παραπέμπει σε ενεργητική ανάρτηση.


Σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό Autosport, για να λύσει το πρόβλημα η Ομοσπονδία εξετάζει το ενδεχόμενο να επιτρέψει στις ομάδες να επεμβαίνουν στο μονοθέσιο στο τέλος των δοκιμών κατάταξης και να ρυθμίζουν αποκλειστικά και μόνο το ύψος του – αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη όλων των ομάδων.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο