Αυτή τη φορά ας ξεκινήσουμε από τα ευχάριστα. Τα τελευταία 15 χρόνια η BMW έχει περιορίσει τις εκπομπέςδιοξειδίου του άνθρακατου στόλου της κατά 25%, την ίδια στιγμή που η ισχύς τωνκινητήρων της αυξάνεται.
Διαθέτοντας, μάλιστα, το μικρότερο μέσο όρο εκπομπής CO2 από κάθε άλλο ευρωπαίο ή μη κατασκευαστή που θέλει να ονομάζεται premium, δείχνει έτοιμη να προσαρμοστεί στις ευρωπαϊκές νόρμες του 2015 και στο φιλόδοξο όριο των 130 γρ./χλμ.
Τα δυσάρεστα αφορούν αποκλειστικά την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη δεδομένη απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Αποδίδοντας 163 ίππους, καταναλώνοντας 4,1 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμποντας μόλις 109 γραμμάρια CΟ2 για κάθε ένα από αυτά, η πρόσφατα ανανεωμένη Σειρά 3 της BMW στην έκδοση 320d EfficientDynamics, αποτελεί ένα ακόμη αποδεικτικό της ελληνικής παράνοιας.
Έχοντας, λοιπόν, ξορκίσει το κακό από τους ελληνικούς δρόμους και αντιμετωπίσει με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο την υπερθέρμανση του πλανήτη -καίγοντας λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και αφήνοντας ανεκμετάλλευτες τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας,περιοριζόμαστε στον τρίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 306 ίππων ή αν προτιμάτε το μοναδικό μοτέρ στον πλανήτη που συνδυάζει την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού με το προηγμένο σύστημα διαχείρισης βαλβίδων VALVETRONIC και έναν twin-scroll υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Το αποτέλεσμα είναι εξίσου εντυπωσιακό με το παρελθόν, όπουη παρουσία των δύο -τότε- turbo απλοποιούσε τα πράγματα.
Τα 400 Nm ροπής, που κάνουν αισθητή την παρουσία τους από το… ρελαντί, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, αφήνουν σε δεύτερη μοίρα οποιαδήποτε σχεδιαστική ή μη αλλαγή έχει να παρουσιάσει το αμάξωμα ή ακόμη περισσότερο το αδιαμφισβήτητα ποιοτικό εσωτερικό.
Στην πρώτη περίπτωση οι μεγαλύτερες σε έκταση και αριθμό διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα των coupe και convertible εκδόσεων της τριάρας, ξεκινώντας από τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και φτάνοντας στα φωτιστικά σώματα, στην κεντρική εισαγωγή αέρα και στις πτυχές του καπό.
Μερικά μέτρα πιο πίσω τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ο νέος σχεδιασμός του προφυλακτήρα δίνουν το σύνθημα της βελούδινης επανάστασης, η οποία ωστόσο έχει διατηρήσει ανέπαφη την προγενέστερη μορφή του αυτοκινήτου.
Αντίστοιχα, η αναβάθμιση του εξοπλισμού, κυρίως σε επίπεδο άνεσης, παρότι δείχνει ικανή να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητά σου στο εσωτερικό της ανανεωμένης Σειράς 3, αδικείται ανάμεσα σε κάθε είδος πολυτέλειας που θα επιλέξει κανείς για το θάλαμο επιβατών ενός δυναμικού coupe ή ενός εκλεπτυσμένου cabrio.
Όντας απόλυτα εναρμονισμένες με τις τεχνολογικές εξελίξεις των ημερών μας, οι μονάδες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της δημοφιλούς BMW προσφέρουν, πλέον, τη δυνατότητα πλήρους επικοινωνίας με τις φορητές μονάδες αναπαραγωγής-αποθήκευσης μουσικών αρχείων, όπως άλλωστε και με κάθε προηγμένη συσκευή κινητής τηλεφωνίας.
Στην βελτίωση της ποιότητας κύλισης και κατά συνέπεια της άνεσης προσβλέπουν, μεταξύ άλλων και οι αλλαγές στην ανάρτηση. Συγκεκριμένα αντικαταστάθηκαν οι βαλβίδες στο εσωτερικό των αμορτισέρ, γεγονός που έχει προσδώσει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην απόσβεση των ανωμαλιών και ταχύτερη απόκριση-προσαρμογή των τροχών στη μορφολογία του οδοστρώματος.
Χωρίς να κουράζει ή να προβληματίζει με τη νωθρότητα των αντιδράσεών της, η Σειρά 3 παραμένει προσανατολισμένη στον οδηγό, παραμερίζοντας με προθυμία, όταν αυτό χρειαστεί, τα καθωσπρέπει πρότυπα της κατηγορίας των premium οχημάτων.
Προς την κατεύθυνση αυτή, άλλωστε, κινείται και ο νέος κινητήρας diesel των 3,0 λίτρων που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της, αποδίδοντας 204 ίππους και 440 Nm ροπής.
Οι ανανεωμένες εκδόσεις της Σειράς 3 Coupe και Convertible είναι άμεσα διαθέσιμες στη χώρα μας, χωρίς οι τιμές τους να παρουσιάζουν ουσιαστικές αποκλίσεις σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.