Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Μεξικού 2010: Παιχνίδια τακτικής

Ράλι Μεξικού 2010: Παιχνίδια τακτικής

Η στρατηγική θα κρίνει τη μάχη του M. Hirvonen με τον S. Loeb στο δεύτερο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που ξεκινά την Παρασκευή (05/03) στο Λεόν.

2

Οι στρατηγικές αποφάσεις στα χώματα της Σιέρα ντε Λόμπος και της Σιέρα ντε Γκουαναχουάτο και όχι η απόλυτη ταχύτητα θα κρίνουν τη μάχη του Mikko Hirvonen με τον Sebastien Loeb στο Ράλι Μεξικού, δεύτερο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που ξεκινά Παρασκευή (05/03) από την πόλη Λεόν.


Στην πρώτη χωμάτινη αναμέτρηση του 2010, στην επιφάνεια που θα διεξαχθούν οι οκτώ από τους δεκατρείς φετινούς αγώνες του WRC, οι δύο διεκδικητές της νίκης θα προσπαθήσουν να αποφύγουν το μειονέκτημα να εκκινούν πρώτοι στις Ειδικές.


Σε αυτή την περίπτωση ο πρώτος συναντά απάτητο χώμα που γλιστρά και χάνει χρόνο – κι επιπλέον καθαρίζει το δρόμο και επωφελούνται, συναντώντας περισσότερη πρόσφυση, όσοι ακολουθούν.


Ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας, ο Mikko Hirvonen θα εκκινεί πρώτος την Παρασκευή (05/03) και ο Sebastien Loeb δεύτερος. Ωστόσο, ακόμα πιο καθαρό δρόμο θα συναντούν οι έτεροι εργοστασιακοί οδηγοί της Ford και της Citroen -πόσω μάλλον ο Petter Solberg που θα εκκινεί από πολύ πίσω- και οι δύο ομάδες σκοπεύουν να τους εκμεταλλευτούν για τη μάχη Hirvonen vs Loeb.


Την Παρασκευή ο δρόμος δεν είναι τόσο κακός, αλλά τα σκέλη του Σαββάτου και της Κυριακής είναι που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία και τότε είναι που θα ληφθούν οι στρατηγικές αποφάσεις, είπε ο Mikko Hirvonen.


Δεν είναι τόσο ασταθή τα χώματα την Παρασκευή, αλλά γλιστράει πολύ και θα πασχίζουμε καθαρίζοντας το δρόμο για όσους ακολουθούν. Δεν μπορώ να αλλάξω το γεγονός ότι θα εκκινώ πρώτος την Παρασκευή. Ελπίζω να μην είμαι πρώτος στο τέλος της ημέρας, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από εμένα.


Όλοι ξέρουν τι μπορεί να κάνει ο Petter [Solberg] με τόσο ευνοϊκή θέση εκκίνησης, πολύ πίσω, και θα είναι πολύ εύκολο για τη Citroen να καθορίσει την τακτική που την ευνοεί για να έχει καλή θέση εκκίνησης το Σάββατο, κατέληξε ο Φινλανδός.


Ο ομόλογός του, Jari Matti Latvala, δήλωσε πρόθυμος να τον βοηθήσει: Είμαι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο. Είμαι ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, συνεπώς είναι η δουλειά μου να υποστηρίζω τον Mikko σε τέτοια ράλι. Αν υπάρξει η δυνατότητα, σίγουρα θα εξετάσω το ενδεχόμενο να μπω πρώτος στο δρόμο για να τον βοηθήσω.


Ο Sebastien Loeb, από την πλευρά του, εξήγησε: Νομίζω ότι η τακτική θα παίξει το δικό της ρόλο σε αυτό τον αγώνα, αν και ελπίζω να μην γίνει έτσι. Είναι δύσκολο να πούμε εκ των προτέρων τι θα γίνει. Την πρώτη μέρα θα πιέσω για να δω τι θα γίνει.


Συνήθως αυτό το ράλι κρύβει προβλήματα για όλους, αλλά πρέπει να ξεκινήσουμε πιέζοντας. Δεν σκεφτόμαστε ποτέ την τακτική πριν ξεκινήσει ο αγώνας. Απλά βγαίνω στις Ειδικές και βλέπω τι συμβαίνει. Δεν χρειάζεται να σκεφτόμαστε από πριν τι θα κάνουμε.


Ράλι Μεξικού


Στα 1.800 μέχρι 2.700 μέτρα υψόμετρο, στη Σιέρα ντε Λόμπος και τη Σιέρα ντε Γκουαναχουάτο, η μεγάλη πρόκληση του πρώτου χωμάτινου αγώνα του 2010 είναι η μειωμένη απόδοση (κατά 20%) των κινητήρων και των συστημάτων ψύξης.


Οι διαδρομές κρύβουν αρκετές παγίδες, ενώ με τους νέους κανονισμούς των ελαστικών οι οδηγοί πρέπει να συνδυάσουν την ταχύτητα με την προστασία των ελαστικών, καθώς στα ξηρά χώματα βγαίνουν στην επιφάνεια φυτεμένες πέτρες. Η μάχη της νίκης μπορεί να κριθεί ακόμα κι από ένα κλατάρισμα.


Ο μοναδικός αγώνας της αμερικανικής ηπείρου, που μπήκε στο πρόγραμμα το 2004 και το 2009 απουσίαζε λόγω του πλάνου εναλλαγής αγώνων, περιλαμβάνει 860 χιλιόμετρα – εκ των οποίων τα 350 συνθέτουν τις 22 Ειδικές Διαδρομές. Τα περισσότερα σημεία τους είναι πολύ γρήγορα. Το επίκεντρο είναι και πάλι η πόλη Λεόν, στους δρόμους της οποίας (και γύρω από το Service Park) θα διεξαχθεί η Υπερειδική Διαδρομή.


Ο νικητής του 2008, Sebastien Loeb, λέει: Δεν είναι απλός αγώνας. Η επιφάνεια ποικίλλει, καθώς περιλαμβάνει μεγάλους ομαλούς δρόμους και αλλού πιο σπειροειδή κομμάτια. Τα ελαστικά είναι επίσης μια παράμετρος. Πρέπει να την υπολογίσω στον τρόπο οδήγησής μου, όπως και τη μείωση της ισχύος του κινητήρα στο αυξημένο υψόμετρο.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο