Ο Αγροτουρισμός αναπτύσσει την τοπική κοινωνία, προσφέροντας οικονομική άνθηση και ευμάρεια, επιτρέπει τη συνέχεια της παραγωγής προϊόντων, που πιθανώς να είχαν εκλείψει, προϊόντων κατά κύριο λόγο παραδοσιακών (γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες, υφαντά, κεντήματα, καλλιέργεια αρωματικών φυτών, ζυμαρικά κ.λπ.). Επίσης διατηρεί τέχνες που διαφορετικά θα είχαν πεθάνει με τον τελευταίο μάστορα, συντηρεί τη μνήμη των ανθρώπων […]
Ο Αγροτουρισμός αναπτύσσει την τοπική κοινωνία, προσφέροντας οικονομική άνθηση και ευμάρεια, επιτρέπει τη συνέχεια της παραγωγής προϊόντων, που πιθανώς να είχαν εκλείψει, προϊόντων κατά κύριο λόγο παραδοσιακών (γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες, υφαντά, κεντήματα, καλλιέργεια αρωματικών φυτών, ζυμαρικά κ.λπ.). Επίσης διατηρεί τέχνες που διαφορετικά θα είχαν πεθάνει με τον τελευταίο μάστορα, συντηρεί τη μνήμη των ανθρώπων με την αναβίωση εθίμων και τη βίωση παραδοσιακών εκδηλώσεων, είναι κανάλι επικοινωνίας περιοχών απομονωμένων με μεγάλα πληθυσμιακά κέντρα, αλλά δίνει και προοπτικές ζωής στους νέους των περιοχών, όπου εφαρμόζεται. Τα πιο πάνω αποτελούν τους στόχους του αγροτουρισμού, όπως τους θέσπισε η πολιτεία.
Και εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε και να θεωρούμε ότι αυτοί οι στόχοι αποτελούν -και πρέπει να αποτελούν- τα πιο σημαντικά ζητούμενα του αγροτουρισμού, ο οποίος σήμερα μεν αποτελεί πηγή παράπλευρου και συμπληρωματικού εισοδήματος για τον αγρότη, στο εγγύς όμως μέλλον θα είναι η επιβίωση της γεωργίας. Ο αγροτουρισμός πρέπει να γίνει ο λόγος για τη διατήρηση των νέων ανθρώπων στις εστίες τους, ο λόγος που θα εμποδίσει την εσωτερική μετανάστευση και το ξερρίζωμα των νέων ανθρώπων για αναζήτηση ευκαιριών ζωής σε περιοχές άγνωστες και αδιάφορες έως και πιθανόν εχθρικές.
Η γνώση και η κατάρτιση των νέων ανθρώπων σχετικά με τον αγροτουρισμό είναι η υποχρέωση της πολιτείας απέναντί τους. Αυτή την υποχρέωση έρχεται να εκπληρώσει με τη θέσπιση ειδικότητας αγροτουρισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα ύστερα από μελέτη και εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, από τη φετεινή σχολική χρονιά και στο πλαίσιο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ) δημιουργήθηκε ο Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος. Η εξειδίκευση των μαθημάτων και ο αγροτουριστικός προσανατολισμός των γνώσεων θα ετοιμάσουν τους σωστούς μελλοντικούς επαγγελματίες του αγροτουρισμού (όπως αναλυτικά παραθέτουμε πιο κάτω).
Μιλήσαμε με τους ανθρώπους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς και με γεωπόνους-εκπαιδευτικούς και μας έκαναν εντύπωση η θαυμάσια δουλειά τους και η λαχτάρα τους να πετύχει αυτό που τώρα ξεκινά. Θα θέλαμε να αναφέρουμε επίσης τα σωστά γραμμένα βιβλία από επιστήμονες-ειδήμονες του κάθε κλάδου. Πριν προχωρήσουμε στην αναλυτική παράθεση όλων των πληροφοριών, θα θέλαμε να πούμε πόσο σημαντική θεωρούμε αυτή την εξέλιξη. Αποτελεί τη σωστή βάση από την οποία θα ξεκινήσει η ανάπτυξη του αγροτουρισμού με επαγγελματίες καταρτισμένους και γνώστες του αντικειμένου. Πιστεύουμε ότι είναι μια σωστή αρχή προς μία κατεύθυνση, για την επιτυχία της οποίας αξίζει την προσοχή και τη φροντίδα της πολιτείας, προκειμένου να σταματήσουμε κάποια στιγμή να χωρίζουμε τη χώρα σε αναπτυγμένες και μη αναπτυγμένες περιοχές, σε οικονομικά ανθηρές και οικονομικά καθυστερημένες. Επιπλέον θα τονίσουμε ακόμα μία φορά ότι ανοίγει νέους ορίζοντες στην αγροτική εκμετάλλευση, νέους ορίζοντες στους νέους ανθρώπους, που εκπαιδευμένοι θεωρητικά και πρακτικά θα είναι σε θέση να συνεισφέρουν σημαντικά στην οικογενειακή ή τη δική τους επιχείρηση με ένα επιπλέον εισόδημα, καθώς και να προσφέρουν υπηρεσίες επαγγελματικού επιπέδου.