Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Fiat Bravo 1.4 T-JET: Υπερπλήρωση προσδοκιών

Fiat Bravo 1.4 T-JET: Υπερπλήρωση προσδοκιών

Επενδύοντας στην ισχύ των 150 ίππων του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.400 κ.εκ., το Fiat Bravo επιστρέφει στην κατηγορία των μικρομεσαίων, προσδοκώντας την καταξίωσή του.

Γιάννης Αδάναλης

Οι συστάσεις είναι περιττές. Παρότι νέο, το Bravo της Fiat μας ταξιδεύει αρκετά χρόνια πίσω. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 ήταν αυτό που αντικατέστησε την, τότε, μικρομεσαία πρόταση της ιταλικής φίρμας (βλ. Tipo), μένοντας στην παραγωγή για περίπου 6 χρόνια.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.368 κ.εκ.
Ισχύς:
150 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή:
230 Nm/ 3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 8,5 δλ
Τελ. ταχύτητα:
212 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
18.350 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
22.250 ευρώ

Έχοντας ψηφιστεί το 1996 ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς, πραγματοποίησε μια συμπαθητική ομολογουμένως πορεία, που για πολλούς τερματίστηκε κάπως… απότομα το 2001.


Πριν προλάβει να καταξιωθεί σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αντικαταστάθηκε από το αμφιλεγόμενο Stilo, που δεν έπεισε, για πολλούς και διάφορους λόγους, στα 6 χρόνια της δικής του σύντομης καριέρας. Δικαιολογημένη, λοιπόν, η επιστροφή της Fiat στα παλιά, με το Bravo να επανέρχεται στο προσκήνιο, εν έτη 2007.



Πέρα από την ονομασία, το νέο Bravo έχει διατηρήσει πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μακρινού προγόνου του. Οι καμπύλες επέστρεψαν στη μικρομεσαία πρόταση της Fiat, μετά από το πλούσιο σε αιχμές αμάξωμα του Stilo.


Ιδιαίτερα το πίσω τμήμα, με τα στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα και την κοίλη επιφάνεια της πέμπτης πόρτας, θυμίζει έντονα το Bravo του 1995, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το αντιγράφει. Περισσότερο αυθεντικός ο σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος, ολοκληρώνει το εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, παρουσιαστικό του νέου Fiat.



Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό. Μετρ του σχεδιασμού οι Ιταλοί, φαίνεται πως δεν άφησαν τίποτα στην τύχη του προσφέροντας στη δεύτερη γενιά του Bravo τη δυνατότητα να ξεχωρίσει ανάμεσα στις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.




























Υπέρ
Επιδόσεις
Χώροι εσωτερικού
Σχεδίαση αμαξώματος
Κατά
Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση


Παρότι φορτωμένο, στη συγκεκριμένη έκδοση τουλάχιστον, με όλα τα εξοπλιστικά καλούδια, το εσωτερικό του Bravo δεν υστερεί σε επίπεδο εργονομίας, ικανοποιώντας ταυτόχρονα και με την ποιότητα των υλικών του.


Απέχοντας από το αυστηρό γερμανικό στιλ, δηλώνει με σαφήνεια τη διαφορετικότητά του, προσφέροντας ταυτόχρονα την πρακτικότητα ενός τυπικού κατά τ άλλα μικρομεσαίου.


Εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία της πενταθέσιας καμπίνας, αλλά και του χώρου των αποσκευών. Τα 400 λίτρα του τελευταίου ξεπερνούν το μέσο όρο της κατηγορίας, όντας αρκετά για τα μπαγκάζια μιας τετραμελούς οικογένειας.



Ο οικογενειακός προσανατολισμός του Bravo βρίσκει συνέχεια και στον τρόπο κίνησής του στην άσφαλτο. Παρά την υπερτροφοδότηση, παρά τους 150 ίππους και πάρα τους τροχούς των 18 ιντσών, το νέο Fiat απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα σπορτίφ, όντας αρκετά μετριοπαθές στις περισσότερες αντιδράσεις του.


Οι μηχανικοί της Fiat δεν μπόρεσαν να κάνουν το θαύμα, εξελίσσοντας το πάτωμα του Stilo και αλλάζοντας τη γεωμετρία – και όχι τη διάταξη – της ανάρτησης. Για την ακρίβεια, στον μπροστινό άξονα παραμένουν τα γόνατα McPherson, με νέα αντιστρεπτική δοκό και νέα ελατήρια-αμορτισέρ, ενώ στον πίσω διατηρείται η παραδοσιακή λύση του ημιάκαμπτου άξονα με επίσης νέα -σκληρότερη- αντιστρεπτική δοκό. Όπως και να έχει, πάντως, τo Bravo μεταφέρει αδυναμίες του παρελθόντος, που δεν μπόρεσαν να αντιμετωπιστούν, αποτελώντας ουσιαστικά μια εμφανώς βελτιωμένη version του Stilo.



Αυτό γίνεται κατανοητό από την πρώτη κιόλας στιγμή, όταν δηλαδή πιάσεις τα χέρια σου το δερμάτινο, λόγω έκδοσης, τιμόνι και επιχειρήσεις να στρίψεις, έστω και σε χαλαρούς ρυθμούς. Η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης για μια ακόμη φορά μπορεί να χαρακτηριστεί μέτρια, μιας και οι πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια σου είναι ελάχιστες.


Δεν θα το έλεγες ασαφές, αλλά σίγουρα δεν θα το έβαζες ανάμεσα στα καλύτερα της κατηγορίας. Ανάλογη είναι η αίσθηση που αποκομίζεις και από το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο συνοδεύει τον υπερτροφοδοτούμενο T-JET των 150 ίππων. Χωρίς να σε προβληματίζει, δεν είναι αυτό που θα ενθουσιάσει σε μια γρήγορη-απαιτητική αλλαγή.



Κατά τ άλλα ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.400 κ.εκ., στην ισχυρότερη μέχρι σήμερα εκδοχή του, καταφέρνει και κινεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αναμφίβολα βαρύ αμάξωμα του νέου Bravo.


Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις, τερματίζοντας τη διαδρομή του γκαζιού, δεν είναι αυτή ενός εκρηκτικού συνόλου. Η υστέρηση κάτω από τις 2.500 σ.α.λ είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, γεγονός που μετριάζει τους χρόνους των επιταχύνσεων.


Τα πράγματα γίνονται σαφώς καλύτερα ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Sport, από το αντίστοιχο διακόπτη της κεντρικής κονσόλας. Τα 206 Nm μέγιστης ροπής που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αυξάνονται στα 230, προσφέροντας την εκρηκτικότητα που έλειπε από μια πρόταση 150 ίππων. Οι αντιδράσεις του Bravo γίνονται πιο άμεσες, δικαιολογώντας, εν μέρει τουλάχιστον, το χαρακτήρα του.



Από την άλλη οι τροχοί των 18 ιντσών εξασφαλίζουν στις περισσότερες των περιπτώσεων την απαιτούμενη πρόσφυση, μετριάζοντας, ωστόσο, την άνεση. Παρόλα αυτά το Bravo δεν είναι κουραστικό, ακόμα και στην… αναγνωρισμένης ποιότητας ελληνική άσφαλτο.


Οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, φανερώνοντας τον GT χαρακτήρα του ιταλικού μικρομεσαίου. Σε κάθε περίπτωση πάντως το πλαίσιο ανταποκρίνεται, ακόμα και όταν ο ρυθμός κίνησης και παράλληλα οι απαιτήσεις αυξηθούν.


Καθοριστική είναι και η παρουσία του ESP. Αν και είναι διακριτική, βάζει φρένο στις διαθέσεις σου για κάτι περισσότερο από ένα γρήγορο και… συμβατικό πέρασμα. Απενεργοποιούμενο αντίθετα είναι το ASR, το γνωστό anti-spin, που συνοδεύει το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικού ελέγχου της Fiat.



Αξιόμαχο, παρά τις όποιες αδυναμίες παρουσιάζει, το νέο Bravo των 1.400 κ.εκ. με τους 150 ίππους δείχνει ικανό να δώσει τέλος στην, μάλλον κακή, παράδοση της Fiat στην κατηγορία των μικρομεσαίων.


Εντυπωσιακό σε όψη, οικογενειακό σε χώρους και αξιοπρεπέστατο σε χρόνους, εκμεταλλεύεται την παρουσία της υπερτροφοδότησης και την σχεδιαστική δεινότητα της ιταλικής σχολής για να ξεχωρίσει. Φυσικά δεν πρόκειται για το απόλυτο GTi της κατηγορίας, αλλά για ένα value for money GT με πληρέστατο εξοπλισμό και τιμή εκκίνησης τα 18.350 ευρώ.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.368 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)150/5.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)230/3.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή72,0×84,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)109,7










































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/
:1/
:1/
:1/
:1/
Τελική σχέση διαφορικού  











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις7,5×18
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνPirelli PZero Rosso
Ελαστικά225/40/18
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού
Διάμετρος στροφής11 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,336 μέτρα
Πλάτος1,792 μέτρα
Ύψος1,498 μέτρα
Μεταξόνιο2,600 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.538/1.530
Χώρος αποσκευών400 λίτρα
Βάρος1.275 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο8,5




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη9,3
Εκτός5,8
Μέση7,1
Ρεζερβουάρ (λίτρα)58
Αυτονομία817 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα212 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα8,5 δευτερόλεπτα
Μια νέα υποκατηγορία μικρομεσαίων εμπλουτίζεται με μια ακόμα υπερτροφοδοτούμενη πρόταση. Το Bravo των 150 ίππων, βρίσκει απέναντί του το Golf TSI, το Astra 1.6 Turbo, το Leon ΤFSI και το Megane GT. Αν και ατμοσφαιρικό, δύσκολα μπορεί κανείς να παραβλέψει και το Ford Focus, στη δίλιτρη έκδοση των 145 ίππων.











VW Golf 1.4 TSI 140 PS
hspace=0



















Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Ιπποδύναμη140/5.600σ.α.λ.
Ροπή220 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση8,8 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
205 χλμ./ώρα
Τιμή19.180 – 21.340 ευρώ

Δίχως αμφιβολία ο βασικός ανταγωνιστής του υπερτροφοδοτούμενου Bravo των 1.400 κ.εκ. είναι η έκδοση TSI του καταξιωμένου Volkswagen Golf. Διαθέτοντας δυο υπερσυμπιεστές (μηχανικός και καυσαερίων), αποδίδει από 1.400 κ.εκ. 140 ίππους, αποτελώντας ουσιαστικά το αντίπαλο δέος του νεοφερμένου Fiat. Σημείο αναφοράς για την κατηγορία του και όχι μόνο, το Golf διαθέτει τη γερμανική ποιότητα και την εξαιρετικά γραμμική λειτουργία του TSI των 1.400 κ.εκ.













Seat Leon 1.8 TFSI
hspace=0



















Κυβισμός1.800 κ.εκ.
Ιπποδύναμη160/5.000σ.α.λ.
Ροπή250 Nm/1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση8,0 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
213 χλμ./ώρα
Τιμή21.400 – 24.900 ευρώ

Μια ακόμα πρόταση από το VW Group στέκεται απέναντι στο νεοφερμένο Fiat. Αυτήν τη φορά πρόκειται για το Seat Leon, στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.800 κ.εκ.. Αν και ξεφεύγει από τον κυβισμό και την ισχύ του Bravo, το Leon 1.8 TFSI ξεκινά από τα 21.400 ευρώ, γεγονός που το καθιστά ως έναν από τους ανταγωνιστές του ιταλικού μικρομεσαίου. Δυνατά του χαρτιά οι 30 επιπλέον ίπποι, το φρέσκο παρουσιαστικό του και η σπορτίφ οδική του συμπεριφορά.












Opel Astra 1.6 Turbo
hspace=0



















Κυβισμός1.598 κ.εκ.
Ιπποδύναμη180/5.500σ.α.λ.
Ροπή230 Nm/1.980 σ.α.λ.
Επιτάχυνση8,3 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
230 χλμ./ώρα
Τιμή20.590 – 21.490 ευρώ

Στην περιοχή των 20.000 ευρώ κινείται ένα ακόμα υπερτροφοδοτούμενο μικρομεσαίο. Το Opel Astra των 1.600 κ.εκ. αποδεικνύεται το ισχυρότερο της παρέας μιας και η απόδοσή του φτάνει τους 180 ίππους. Αυτό και μόνο αρκεί, ώστε να του δώσει ένα μικρό προβάδισμα στις επιδόσεις, σε σχέση με το Bravo, αλλά και σε σύγκριση με τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού. Στα θετικά του σημεία θα πρέπει να σημειωθεί και η πρόσφατη ανανέωσή του.












Megane GT
hspace=0



















Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη165/5.000σ.α.λ.
Ροπή270 Nm/3.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση8,3 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
220 χλμ./ώρα
Τιμή24.350 ευρώ

Δίλιτρο και στα 24.350 ευρώ, το Megane GT ξεχωρίζει στη συγκεκριμένη υποκατηγορία αυτοκινήτων. Μπορεί οι 165 ίπποι του να μην ακούγονται πολλοί, ωστόσο τα 270 Nm της ροπής του είναι η μεγαλύτερη τιμή ανάμεσα στις υπόλοιπες προτάσεις. Δυναμικό σε εμφάνιση και χαρακτήρα, δείχνει να ακολουθεί το παράδειγμα της κορυφαίας έκδοσης RS των 225 ίππων, εντυπωσιάζοντας με τη συμπεριφορά του στο δρόμο.












Ford Focus 2.0
hspace=0



















Κυβισμός1.999 κ.εκ.
Ιπποδύναμη145/5.600σ.α.λ.
Ροπή220 Nm/6.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση9,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
206 χλμ./ώρα
Τιμή23.165 ευρώ

Παρότι ατμοσφαιρικό, το best seller της ελληνικής αγοράς για το 2006, πλησιάζει την ισχύ και τις επιδόσεις των μικρομεσαίων με τους μικρούς σε κυβισμό υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Δίλιτρο, με 145 ίππους και 208 Nm μέγιστης ροπής, το Ford Focus διαθέτει την τιμή, αλλά και πολύ περισσότερο την οδική συμπεριφορά, ώστε να αντιμετωπίσει τον ισχυρότερο ανταγωνισμό.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο