Νίκος Μαρινόπουλος
Κοιτάς τη νέα έκδοση της Corolla και αναρωτιέσαι που μπορεί να κρύβεται η υπεροχή της. Μην προσπαθήσετε να την αναζητήσετε στις επιδερμικές διαφορές της συγκεκριμένης έκδοσης από τις υπόλοιπες. Αν δούμε λίγο πιο πέρα από την λαμαρίνα του αυτοκινήτου, θα διαπιστώσουμε πως κάπου εκεί υπάρχει μια ολόκληρη ιστορία για ένα μοντέλο στο οποίο η Toyota οφείλει την σημερινή της εικόνα. Βλέπετε, η αξιοπιστία είναι μία από τις βασικές παραμέτρους που διασφαλίζουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού απέναντι σε μια αυτοκινητοβιομηχανία. Η αξιοπιστία πάντως δεν αποκτιέται, έτσι ξαφνικά, αλλά κερδίζεται σταδιακά με εργαλεία όπως η Corolla.
Ταυτότητα |
Κινητήρας: |
1.598κ.εκ. |
Ισχύς: |
110 ίπποι/6.000σ.α.λ. |
Ροπή: |
150Nm/4.800σ.α.λ. |
Επιτάχυνση: |
0-100χλμ./ώρα σε 10,2 δλ |
Τελ. ταχύτητα: |
190χλμ./ώρα |
Tιμή βασικής έκδοσης: |
18.610 ευρώ |
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
19.685 ευρώ |
Η τελευταία γενιά της, κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και τρία χρόνια. Το λογικό θα ήταν με τον καιρό οι πωλήσεις του ιαπωνικού μοντέλου να ακολουθούσαν πτωτική πορεία αλλά τα γεγονότα δείχνουν ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το μικρομεσαίο Toyota καταφέρνει να διατηρείται στην κορυφή της κατηγορίας του έχοντας κερδίσει την προτίμηση περισσότερων από μισό εκατομμύριο ευρωπαίων οδηγών και 28.000 Ελλήνων. Σε μια προσπάθεια αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος και ενώ βρισκόμαστε στην μέση του καλοκαιριού, η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε την διάθεση μιας νέας έκδοσης εξοπλισμού, -με τα διακριτικά Xellence- η οποία βασίζεται στην έκδοση Sol και συνδυάζεται με τις τρίθυρες και πεντάθυρες Corolla των 1.400κ.εκ. και 1.600κ.εκ.
Θα έλεγε κανείς πως η όλη αναβάθμιση παραπέμπει στην εξωτερική εμφάνιση της κορυφαίας έκδοσης T-Sport. Οι ζάντες των 15 ιντσών διαθέτουν παρόμοια σχεδίαση, η χρωμιωμένη απόληξη είναι λίγο μικρότερη σε μέγεθος σε αντίθεση με την αεροτομή που είναι μεγαλύτερη. Και εκεί που νομίζεις πως έχεις να κάνεις με μια γρήγορη Corolla τα διακριτικά 1.6 Xellence είναι εκεί για να σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα.
Στο εσωτερικό, η μοναδική διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις αφορά στα αλουμινένια πεντάλ. Τα υπόλοιπα στοιχεία ακολουθούν τα δεδομένα της έκδοσης εξοπλισμού Sol και το ταμπλό της Corolla εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από τα καλής ποιότητος υλικά. Ωστόσο, η θέση οδήγησης είναι ένα από τα σημεία που προβληματίζουν τον οδηγό που θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να την συνηθίσει, παρά τις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού.
Υπέρ |
Κινητήρας, κατανάλωση |
|
Ανεση ανάρτησης |
|
Χώροι για επιβάτες |
|
Κατά |
Τιμή πώλησης |
|
Χώρος αποσκευών |
|
Η Corolla, κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στους ελληνικούς δρόμους αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε ορισμένα πράγματα για αυτή, ειδικά για όποιον ενδιαφέρεται να την αποκτήσει. Όπως την πολύ καλή άνεση που εξασφαλίζει η ανάρτηση για τους επιβάτες και την εξίσου καλή ποιότητα κύλισης που κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Ένα από τα ισχυρότερα σημεία του αυτοκινήτου, απέναντι στον ανταγωνισμό, είναι ο κινητήρας του. Η ελαστική του λειτουργία σε κάνει να τον συμπαθήσεις, ίσως περισσότερο από ό,τι πρέπει και αν μάθεις σε αυτόν δύσκολα θα σε κερδίσει κάποιο άλλο μοτέρ ίδιου κυβισμού. Δεδομένης της αυξανόμενης τιμής πώλησης της βενζίνης, η κατανάλωση κατατάσσεται στα υπέρ καθώς το ψηφιακό οικονομόμετρο δεν ξεπέρασε τα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ακόμα και όταν οι μετακινήσεις μας περιορίστηκαν στην πόλη.
Εκτός από τις εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές που προαναφέραμε δεν υπάρχει καμία αλλαγή στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Γιατί, λοιπόν, έπρεπε να δούμε μια νέα έκδοση Corolla; Η απάντηση βρίσκεται στον έντονο ανταγωνισμό. Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Citroen C4, Peugeot 307 και Renault Megane δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητοι αντίπαλοι. Ακόμη και όταν το προϊόν λέγεται Corolla!
Κινητήρας |
Κυβισμός |
1.598κ.εκ. |
Κύλινδροι |
4 σε σειρά |
Ισχύς (ίπποι) |
110/6.000σ.α.λ. |
Ροπή (Νm) |
150/4.800σ.α.λ. |
Θέση |
Εμπρός/εγκάρσια |
Μπλοκ/κεφαλή |
Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Διάμετρος x διαδρομή |
79,0×81,5 |
Βαλβίδες ανά κύλινδρο |
4 |
Εκκεντροφόροι |
2 ΕΕΚ |
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) |
68,7 |
Μετάδοση |
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο |
Μηχανικό πέντε σχέσεων |
Ανάρτηση |
Εμπρός |
Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες |
Φρένα |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω |
Δίσκοι |
ABS |
Ναι |
Τροχοί |
Διαστάσεις |
6,0Jx15 |
Υλικό |
Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών |
195/60 R15 |
Ελαστικά |
Michelin Pilot |
Ρεζέρβα |
Κανονικής διαμέτρου |
Σύστημα διεύθυνσης |
Τύπος |
Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού |
3,0 |
Διάμετρος στροφής |
11,0 μέτρα |
Διαστάσεις |
Μήκος |
4,180 μέτρα |
Πλάτος |
1,695 μέτρα |
Ύψος |
1,455 μέτρα |
Μεταξόνιο |
2,600 μέτρα |
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) |
1.480/1.490 |
Χώρος αποσκευών |
290 λίτρα |
Βάρος |
1.300 κιλά |
Αναλογία κιλών/ίππο |
11,8 |
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) |
Πόλη |
9,0 |
Εκτός |
5,9 |
Μέση |
7,0 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
55 |
Αυτονομία |
785χλμ. (θεωρητική μέση) |
Επιδόσεις |
Τελική ταχύτητα |
190χλμ./ώρα |
0-100χλμ./ώρα |
10,2 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr