Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
GP Monaco 2005: Number One ο Kimi Raikkonen

GP Monaco 2005: Number One ο Kimi Raikkonen

Την ώρα που ο Φινλανδός οδηγός της McLaren κέρδιζε τον πόλεμο των άστρων στους δρόμους του Monaco, στη Renault άκουγαν την... ισπανική υποχώρηση!

Β. Κιούσης

Το GP Monaco είναι ένας ξεχωριστός αγώνας. Όλοι σε κοιτούν λίγο διαφορετικά όταν κερδίζεις εδώ δήλωσε λίγο μετά το τέλος της φετινής γιορτής του πριγκηπάτου ο Kimi Raikkonen. Μιας γιορτής που πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά χωρίς τον αμφιτρύωνά της, τον πρίγκηπα Ρενιέ ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 6 Απριλίου, σε ηλικία 81 ετών.



O Φινλανδός οδηγός της McLaren είχε κάθε λόγο να αισθάνεται χαρούμενος μετά τη σημερινή του επιτυχία, την δεύτερη συνεχόμενη στο φετινό πρωτάθλημα και τέταρτη συνολικά στην καριέρα του. Η άνοδός του στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου τον φέρνει στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος Οδηγών με 27 βαθμούς, 22 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο F.Alonso (49) και μόλις έναν μπροστά από τον J.Trulli (26), δεκατρία GP πριν την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος.



Πίσω του, στην δεύτερη και τρίτη θέση με διαφορά 13,8 και 18,5 δευτερολέπτων τερμάτισαν οι N.Heidfeld και M.Webber αντίστοιχα με τα δύο μονοθέσια της Williams ενώ η τέταρτη θέση του F.Alonso έφερε για πρώτη φορά στα έξι φετινά GP εκτός βάθρου τον Ισπανό οδηγό της Renault.



O δεύτερος οδηγός της McLaren, J.P.Montoya αρκέστηκε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης, τερματίζοντας ωστόσο μπροστά από τους R.Schumacher (Toyota) και M.Schumacher (Ferrari).



Παρά τα επτά πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει ο Γερμανός οδηγός της Scuderia δεν κατάφερε σήμερα τίποτε περισσότερο από το να τερματίσει έβδομος, επίδοση που μεταφράζεται σε διαζύγιο με την πρώτη θέση για επτά(!) συνεχόμενους αγώνες, το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μακριά από τις νίκες από τότε που εντάχθηκε στην ομάδα της Ferrari.



Οτιδήποτε μπορούσε να πάει στραβά φαίνεται ότι τελικά πήγε. Δεδομένων πάντως όσων έγιναν στην πίστα, θα πρέπει λογικά να είμαι χαρούμενος με τους δύο βαθμούς της έβδομης θέσης σχολίασε, μετά το τέλος του αγώνα, ο M.Schumacher αναφερόμενος στην απώλεια της μπροστινής πτέρυγας του μονοθεσίου του όταν συγκρούστηκε με την Red Bull του D.Coulthard.



O αγώνας κυλούσε ομαλά μέχρι τον 24ο γύρο καθώς δεν υπήρξε καμία αλλαγή μέχρι τότε στη σειρά με την οποία τα 15 πρώτα μονοθέσια -από τα 18 που ξεκίνησαν, ελλείψει των δύο BAR- πήραν εκκίνηση.



Στο σημείο εκείνο ο C.Albers έχασε τον έλεγχο της Minardi του η οποία χτύπησε στον προστατευτικό τοίχο στη στροφή Mirabeau και γύρισε κάθετα στο δρόμο, προκαλώντας όχι μόνο μποτιλιάρισμα αλλά και τη σύγκρουση του M.Schumacher με τον D.Coulthard.



Αποτέλεσμα; Ο Σκοτσέζος οδηγός της Red Bull εγκατέλειψε, ο M.Schumacher μπήκε στα pit για νέα μπροστινή πτέρυγα, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα -όπου και έμεινε έως τον 28ο γύρο-, οι διαφορές μεταξύ των οδηγών εκμηδενίστηκαν και πολλοί από αυτούς εκμεταλλεύθηκαν την ευκαιρία για ένα -εκτός προγράμματος- pit-stop.


Στους τελευταίους δεν περιλαμβάνεται ο K.Raikkonen ο οποίος φρόντισε να δημιουργήσει μια διαφορά 34,7 δευτερολέπτων πριν μπει στα pit για ανεφοδιασμό -στον 42ο από τους συνολικά 78 γύρους του αγώνα.




Και ενώ όλοι περίμεναν την απάντηση του F.Alonso στον ξέφρενο ρυθμό του Φινλανδού οδηγού της McLaren, ο Ισπανός προδομένος από τα ελαστικά του βρέθηκε στο έλεος των δύο Williams. Πρώτα ο N.Heidfeld -επτά γύρους πριν το τέλος του αγώνα- και μετά -εις διπλούν, στον 73ο και 74ο γύρο- ο M.Webber, προσπέρασαν τον πιλότο της Renault ο οποίος παραδέχθηκε ότι μάταια έκανε τα πάντα για να κρατήσει πίσω του τις Williams. Τα πίσω ελαστικά του μονοθεσίου μου ήταν σε πολύ κακή κατάσταση με αποτέλεσμα οι Williams να φρενάρουν πολύ αργότερα από μένα στα chicane δήλωσε ο F.Alonso.



Την βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο R.Barrichello με την δεύτερη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος δεν παρέλειψε μάλιστα να σχολιάσει με καυστικά λόγια την απόπειρα του M.Schumacher να περάσει στον τερματισμό τον αδερφό του, Ralf λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ένας παγκόσμιος πρωταθλητής δεν χρειάζεται να υιοθετεί τέτοιες μεθόδους που θα μπορούσαν να είχαν προκαλέσει την σύγκρουση των μονοθεσίων.



Ο Γερμανός πρωταθλητής πάντως θα μείνει στην ιστορία του σημερινού GP ως ο οδηγός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο (με χρόνο 1:15,842 στον 40ο γύρο) σε έναν αγώνα με μόλις τέσσερις εγκαταλείψεις -N.Karthkeyan (Jordan), D.Coulthard (Red Bull), P.Friesacher (Minardi) και V.Liuzzi (Red Bull)- δεκάδες διασημότητες στα paddock και την έντονη προβολή της νέας κινηματογραφικής ταινίας Starwars στα μονοθέσια της Red Bull!




Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Μαϊου 2005 στο Nurburgring.



auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο