Formula 1 2005: Η παράσταση ξεκινά
Η Formula 1 υπέστη τις περισσότερες αλλαγές από κάθε άλλη χρονιά, τον φετινό χειμώνα. Οι νέοι κανόνες μετέτρεψαν τα μονοθέσια και τις διαδικασίες ενός Grand Prix, ενώ υπήρξε και η μεγαλύτερη κινητικότητα των τελευταίων ετών στις μεταγραφές των οδηγών. Όλα τα παραπάνω συνηγορούν πως τίποτα δεν θα είναι το ίδιο με τον τελευταίο αγώνα του 2004 στη Βραζιλία και προμηνύουν ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα.
Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Όλα είναι έτοιμα στην πίστα της Μελβούρνης, όπου σε τέσσερις ημέρες από σήμερα, την Κυριακή 6 Μαρτίου, θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα και θα δοθεί η εκκίνηση του πρώτου Grand Prix για το 2005. Οι οδηγοί και οι ομάδες έχουν ήδη μεταβεί στην μακρινή Αυστραλία, με κάποιους από αυτούς να προετοιμάζουν τα νέα μονοθέσια για τις δοκιμές και τον αγώνα και τους υπόλοιπους να συμμετέχουν στις κοινωνικές υποχρεώσεις των χορηγών τους.
Η ώρα της αλήθειας πλησιάζει για όλους. Για τους οδηγούς που διεκδικούν την διάκριση, την πλειοψηφία των ομάδων που δηλώνει ότι κατασκεύασε και πάλι το καλύτερο της μονοθέσιο, αλλά και τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) με τις πολλά υποσχόμενες αλλαγές που επέβαλε για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.
Αλλαγές, οι οποίες σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της FIA Max Mosley, υπόσχονται να ανακατέψουν την τράπουλα και να προσφέρουν ένα πιο θεαματικό και αμφίρροπο πρωτάθλημα σε σύγκριση με το περσινό, στο οποίο ο Michael Schumacher κέρδισε τα 13 από τα 18 Grand Prix, με την Ferrari να σημειώνει συνολικά 15 νίκες. Αυτή ήταν η πιο προβλέψιμη χρονιά στην ιστορία της Formula 1 και είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως ούτε ο Γερμανός πολυπρωταθλητής θα ήθελε να επαναληφθεί.
Αρκετά πράγματα συνηγορούν πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί φέτος. Για πρώτη φορά, άλλωστε, τα τελευταία χρόνια, οι κόκκινοι δεν ξεκινούν την χρονιά ως φαβορί για τη νίκη στην Αυστραλία. Οι δοκιμές εξέλιξης έδειξαν ότι η Renault και η McLaren βρίσκονται σε καλύτερη θέση από την Ferrari, η οποία δεν θα παρατάξει στην εκκίνηση το νέο της μονοθέσιο, αλλά την F2004M, μια βελτιωμένη έκδοση του περσινού.
Θέλω να κερδίσω και φέτος το πρωτάθλημα δηλώνει ο Michael Schumacher. Αλλά θα είναι πολύ πιο δύσκολα από τις προηγούμενες χρονιές. Οι κυριότεροι αντίπαλοί μας θα είναι η Renault και η McLaren, οι οποίες είναι ήδη αρκετά δυνατές.
Πηγαίνουμε στη Μελβούρνη ελπίζοντας ότι θα φύγουμε από εκεί νικητές είχε αναφέρει σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Giancarlo Fisichella, ο οποίος μετά το πέρασμα του από την Sauber επέστρεψε και πάλι στη Renault. Υπάρχουν ενδείξεις που μας επιτρέπουν να ελπίζουμε για κάτι τέτοιο. Είμαι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο μας. Το όλο πακέτο είναι πολύ καλό, ο κινητήρας πιο δυνατός και η αεροδυναμική του απόδοση καλύτερη.
Τι νέο θα δούμε…
Έχουν συμβεί πολλά στους τέσσερις μήνες που μεσολάβησαν από τον τερματισμό του Grand Prix Βραζιλίας, με σημαντικότερο από όλα την εισαγωγή νέων κανονισμών από τον πρόεδρο της FIA Max Mosley, σε μια προσπάθεια να μειωθεί περαιτέρω το κόστος συμμετοχής των ομάδων και η ταχύτητα των μονοθεσίων προς όφελος της ασφάλειας.
Οι νέοι περιορισμοί στην σχεδίαση των μονοθεσίων έχουν μειώσει κατά 25% την αεροδυναμική τους απόδοση, ενώ οι V10 κινητήρες θα πρέπει να αντέχουν φέτος για δύο Grand Prix αντί για ένα που ίσχυε το 2004. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διαρκούν δύο ημέρες -Σάββατο το πρώτο σκέλος και Κυριακή πρωί το δεύτερο- και η σειρά εκκίνησης θα προκύπτει από το άθροισμα των χρόνων που σημείωσε ο οδηγός σε κάθε σκέλος.
Η σημαντικότερη, ίσως, αλλαγή αφορά τα ελαστικά, όπου πλέον κάθε οδηγός θα χρησιμοποιεί ένα σετ ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές της Κυριακής και τον αγώνα. Ο συγκεκριμένος κανονισμός θα επιφέρει αρκετές αλλαγές, από τα pit stop ως τον τρόπο που οδηγούν μερικοί οδηγοί τα μονοθέσια τους.
Στη διαδικασία του pit stop θα γίνεται ανεφοδιασμός μόνο σε καύσιμα και δεν θα παρατηρείται ο συνωστισμός των είκοσι και πλέον ανθρώπων γύρω από το μονοθέσιο. Οι οδηγοί από την πλευρά τους, δεν θα έχουν την πολυτέλεια να αλλάζουν ελαστικά κάθε 80 με 100 χιλιόμετρα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα και θα πρέπει να καλύπτουν με το ίδιο σετ περίπου 350 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να φροντίζουν από μόνοι τους να μην φθείρουν από νωρίς τα ελαστικά τους προκειμένου να καταφέρουν να περάσουν την γραμμή του τερματισμού.
Ο οδηγός που θα προσέχει καλύτερα τα ελαστικά του και θα υπολογίζει σωστά σε ποιο σημείο του αγώνα θα βελτιστοποιεί την απόδοση τους θα έχει ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι των υπολοίπων δηλώνει ο επικεφαλής μηχανικός της Renault, Pat Symonds. Φέτος θα κερδίζει αυτός που θα χρησιμοποιεί το μυαλό του περισσότερο από τα ελαστικά του.
Αλλαγές θα υπάρχουν επίσης και στις δοκιμές εξέλιξης κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς, όπου με εξαίρεση την Ferrari, όλες οι υπόλοιπες ομάδες συμφώνησαν με δική τους πρωτοβουλία να τις περιορίσουν στις 30 ημέρες.
Δύο ομάδες -δυόμισι εάν συνυπολογίσουμε και την εξαγορά του 45% της BAR από την Honda- απέκτησαν νέο ιδιοκτήτη. Η Jaguar πωλήθηκε στον Αυστριακό εκατομμυριούχο Dietrich Mateschitz και μετονομάστηκε σε Red Bull, ενώ η Jordan αγοράστηκε από τον Ρώσο ιδιοκτήτη της Midland Group, Alex Shnaider.
Μετά την επιτυχή εισαγωγή δύο νέων Grand Prix πέρσι, της Κίνας και του Μπαχρέιν, άλλη μια νέα πίστα, αυτή της Τουρκίας, ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τον Αύγουστο το παρθενικό της Grand Prix. Ο συγκεκριμένος αγώνας δεν αντικαθιστά κάποιον άλλο, οπότε ο αριθμός των αγώνων του φετινού πρωταθλήματος ανεβαίνει στο 19.
Τους τελευταίους μήνες σημειώθηκε η μεγαλύτερη μετακίνηση οδηγών των τελευταίων ετών. Μόνο η Ferrari, με τους Michael Schumacher και Rubens Barrichello και η BAR-Honda με τους Jenson Button και Takuma Sato, θα συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα με τους οδηγούς που είχαν και το 2004.
Αρκετά μεγάλα ονόματα του χώρου θα αγωνιστούν στο φετινό πρωτάθλημα με τα χρώματα μιας νέας ομάδας. Ο Juan Pablo Montoya έφυγε από την Williams και πήγε στην McLaren, από την οποία αποχώρησε ο David Coulthard που βρήκε τελικά μια κενή θέση στην Red Bull Racing. O Ralf Schumacher συναντήθηκε με τον Jarno Trulli στην ομάδα της Toyota, ενώ ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Jacques Villeneuve θα οδηγεί φέτος για την ελβετική Sauber, από την οποία έφυγε ο Giancarlo Fisichella για να επιστρέψει στη Renault.
Στο cockpit της Williams FW 27 θα βρεθούν οι Mark Webber και Nick Heidfeld, ενώ τέσσερις ακόμα οδηγοί θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Formula 1. O πρώτος Ινδός οδηγός στην ιστορία της F1, Narain Karthikeyan, θα αποτελέσει μαζί με τον Πορτογάλο Tiago Monteiro το οδηγικό δίδυμο της Jordan, ενώ στο τιμόνι των δύο Minardi θα βρεθούν οι Christijan Albers και Patrick Friesacher.
Ποιος θα πάρει τον έλεγχο;
Το φετινό πρωτάθλημα ξεκινά με την απειλή για δημιουργία μια νέας σειράς αγώνων από την GPWC το 2008, να φαντάζει πιο αληθινή από ποτέ. Η ισχύουσα Συμφωνία Ομονοίας μεταξύ των ομάδων, της FIA και του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων Bernie Ecclestone, λήγει στο τέλος του 2007 και η μάχη που θα καθορίσει το μέλλον της Formula 1 εισέρχεται στην πιο κρίσιμη φάση της.
Ο ισχυρός άνδρας της F1, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τον έλεγχο του θεσμού που διοικεί τα τελευταία 25 χρόνια, κατάφερε και πήρε τη Ferrari με το μέρος του τον περασμένο μήνα, όταν η ιταλική ομάδα ανανέωσε το συμβόλαιο παραμονή της στην Formula 1 ως το 2012. Έχοντας με το μέρος του την πιο ισχυρή ομάδα του πρωταθλήματος, ο Bernie Ecclestone, ήλπιζε ότι σύντομα και οι υπόλοιπες εννέα ομάδες θα ακολουθούσαν.
Ωστόσο, οι υπόλοιπες εννέα ενοχλήθηκαν από την ειδική μεταχείριση που έλαβε η ιταλική ομάδα και για αντίποινα οι περισσότερες από αυτές τάχθηκαν στο πλευρό της GPWC, της εταιρείας που σύστησαν από κοινού οι BMW, DaimlerChrysler και Renault και της ανέθεσαν τη δημιουργία του νέου πρωταθλήματος μονοθεσίων. Πριν από περίπου ένα μήνα επιστρατεύτηκαν και οι δύο ιάπωνες κατασκευαστές, Toyota και Honda, οι οποίοι ανακοίνωσαν ότι θα στηρίξουν, επίσης, τα σχέδια της GPWC.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες, η GPWC υποσχέθηκε στις ομάδες που θα μετέχουν στο πρωτάθλημα της ισότητα και το 80% των συνολικών κερδών από τα εμπορικά του δικαιώματα. Η πρόταση ήταν αρκετά δελεαστική για τις ομάδες, οι οποίες έως τώρα μοιράζονταν μεταξύ τους -ανάλογα με τη θέση που καταλάμβαναν στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών- περίπου το 25% των συνολικών κερδών της F1.
Οι ομάδες τις Sauber, BAR-Honda, Williams, McLaren, Minardi, Renault και Toyota, είναι σύμφωνες με την δημιουργία του νέου πρωταθλήματος, ενώ η Red Bull Racing και η Jordan δείχνουν να τείνουν προς το πλευρό του Bernie Ecclestone και της Ferrari.
Το πλήθος των αλλαγών που έχουν γίνει τόσο στα μονοθέσια όσο και στις μετακινήσεις οδηγών, υποδηλώνουν ότι τίποτα δεν θα είναι ίδιο φέτος. Τουλάχιστον αυτό εύχονται οι περισσότεροι είτε εμπλέκονται ενεργά στην Formula 1 είτε απλά την παρακολουθούν από τις κερκίδες και τον καναπέ του σπιτιού τους. Καλή χρονιά!!!
auto.in.gr
- Χαλκιδική: Στον ανακριτή τρεις επίορκοι αστυνομικοί – Έκαναν τα «στραβά μάτια» σε παραβάσεις έναντι χρηματικού ανταλλάγματος
- NBA: Απίθανος Γιόκιτς νίκησε την τιτανομαχία με τον Σενγκούν – Έγραψε Ιστορία ο Κούπερ Φλαγκ (vids)
- Χριστούγεννα στην Αθήνα: Όλες οι χριστουγεννιάτικες δράσεις και εκδηλώσεις για παιδιά από τον Δήμο Αθηναίων
- Σάλεχ: Άκυρο το τουρκολιβυκό μνημόνιο – Τι λέει για την επήρεια της Κρήτης
- JPMorgan Says Greece, Spain ‘Attractive’
- Ουκρανία: Η προσφορά για τις εγγυήσεις ασφαλείας δεν θα είναι για καιρό στο τραπέζι, διαμηνύουν οι ΗΠΑ
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (16/12): Δράση με Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό στη Euroleague
- Οι σκύλοι δεν ξεχνούν ποτέ τα αδέλφια τους – Είναι αλήθεια;
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τρίτη 16.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/marc-sendra-martorell-vXR-_zOOsEA-unsplash-1-315x220.jpg)



























![«Πετάει» προς τα 1.000 ευρώ η χρυσή λίρα – Πού πωλούνται στην Ελλάδα [πίνακες]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/liras-315x220.jpg)





























Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442