Αισιόδοξοι για άλλη μια χρονιά εμφανίζονται οι άνθρωποι της Toyota Racing, οι οποίοι πιστεύουν ότι η πρόοδος που σημειώθηκε στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου, θα τους επιτρέψει να ανταγωνιστούν τις κορυφαίες ομάδες και να διεκδικήσουν, για πρώτη φορά, διακρίσεις στην Formula 1.
Τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Βαρκελώνης επέλεξε ηPanasonic Toyota Racing για να παρουσιάσει στους εκπροσώπους του Τύπου, το μονοθέσιο και τους νέους οδηγούς που θα την εκπροσωπήσουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2005.
Το κλίμα αισιοδοξίας, στις δηλώσεις των ιθυνόντων, ήταν για ακόμα μια χρονιά ευδιάκριτο, αλλά φέτος είναι, ίσως, η μοναδική χρονιά που το συγκεκριμένο κλίμα έχει κάποια βάση. Αιτία για αυτό, αποτελεί τόσο η παρουσία του Mike Gascoyne όσο και των δύο πεπειραμένων οδηγών, Ralf Schumacher και Jarno Trulli, που ενσωματώθηκαν φέτος στο δυναμικό της Toyota Racing.
Ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε στην F1, αλλά γνωρίζουμε ότι χρειάζεται χρόνος για αυτό ανέφερε ο επικεφαλής της ομάδας, Tsutomu Tomita, λίγο πριν αποκαλυφθεί το νέο μονοθέσιο στον σταθμό Estacion de Franca της ισπανικής πόλης. Με την TF105 στοχεύουμε να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξοδέψει αρκετά εκατομμύρια δολάρια -πιθανότατα τα περισσότερα από κάθε άλλη ομάδα τα τελευταία τρία χρόνια- από το 2002, όταν ξεκίνησε η εμπλοκή της στην F1, αλλά η τεράστια επένδυσή της δεν έχει αποφέρει ακόμα καρπούς σε επίπεδο αποτελεσμάτων.
Την περσινή αγωνιστική περίοδο κατετάγη μόλις δέκατη στο πρωτάθλημα των δέκα ομάδων, ενώ στο σύνολο των 51 εκκινήσεών της σε Grand Prix δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρεθεί στο βάθρο. Ο Ιάπωνας επικεφαλής της ομάδας δηλώνει απογοητευμένος από την παρουσία της Toyota στο πρωτάθλημα του 2004, αλλά εμφανίζεται αισιόδοξος για τη νέα χρονιά, όπως άλλωστε και ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Mike Gascoyne, ο οποίος ήρθε στην ομάδα από τη Renault στα τέλη του 2003.
Η TF105, είναι το πρώτο μονοθέσιο της Toyota το οποίο έχει εξελιχθεί υπό το βλέμμα και τις οδηγίες του Βρετανού τεχνικού και ο ίδιος δηλώνει ότι έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος όσον αφορά στην αεροδυναμική του απόδοση και όχι μόνο.
Δεν θα πρέπει να κάνουμε προβλέψεις, αλλά από την περίοδο που βρισκόμουν στην Tyrrell, αυτή είναι η πρώτη ομάδα με την οποία σε διάστημα 12 μηνών δεν έχουμε καταφέρει να ανέβουμε στο podium. Προσωπικά, πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να διορθώσω όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ανέφερε ο M.Gascoyne. Η δουλειά που κάναμε μας επιτρέπει να είμαστε πιο αισιόδοξοι. Πιστεύω ότι όλοι στην Toyota γνωρίζουν ότι κατασκευάσαμε ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο σε σύγκριση με το παρελθόν.
Οι πιο σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο σασί και την αεροδυναμική του εξηγεί ο Βρετανός …με αυτές στην μπροστινή και πίσω πτέρυγα, καθώς και τον αεροδυναμικό διαχύτη να είναι οι πιο εμφανείς. Δουλέψαμε περισσότερο στην αεροδυναμική σήραγγα και ελπίζουμε ότι η TF105 θα αποδώσει τους καρπούς των προσπαθειών μας. Με τους νέους κανονισμούς χάσαμε περίπου 25% κάθετης δύναμης, αλλά προσπαθούμε να μειώσουμε αυτό το νούμερο όσο το δυνατόν περισσότερο μέχρι τον πρώτο αγώνα της χρονιάς κατέληξε ο M.Gascoyne.
Πέρα από τις αεροδυναμικές, η FIA έχει εισάγει για το 2005 αλλαγές και στους κινητήρες, οι οποίοι πλέον θα πρέπει να έχουν διάρκεια ζωής για, τουλάχιστον, δύο Grand Prix. O νέος ιαπωνικός κινητήρας σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να «αντέχει» δύο σαββατοκύριακα ή περίπου 1.500 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς, ο RVX-05 αποτελεί εξέλιξη του περσινού κινητήρα. Κάθε μέρος του έχει υποβληθεί σε εξαντλητικές δοκιμές ώστε να βεβαιωθούμε ότι το μοτέρ θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις καταπονήσεις δύο συνεχόμενων αγώνων. Οι δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει μας έχουν κάνει να πιστεύουμε ότι ο RVX-05 θα συγκαταλέγεται και φέτος στους κορυφαίους κινητήρες της F1 δήλωσε ο υπεύθυνος εξέλιξης, Luca Marmorini.
Οι δύο νέοι οδηγοί, πέρα από τη φρεσκάδα, θα προσφέρουν και αρκετές γνώσεις στην ομάδα, καθώς τόσο ο Γερμανός Ralf Schumacher όσο και ο Ιταλός Jarno Trulli, έχουν αρκετή εμπειρία, ενώ έχουν αποδείξει και οι δύο ότι μπορούν να κερδίσουν Grand Prix. Η πίεση για αποτελέσματα έχει αυξηθεί από το εργοστάσιο προς την ομάδα και ο R.Schumacher πιστεύει ότι το podium είναι εφικτό για την Toyota ακόμα και τη φετινή περίοδο.
Δεν είναι ρεαλιστικό να πούμε ότι πάμε για νίκη στους πρώτους αγώνες, αλλά πιστεύω ότι με όσα έχω δει μέχρι στιγμής είναι ασφαλές να δηλώσω ότι εάν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με τα πλάνα μας, μπορούμε να ανέβουμε στο podium προς το τέλος της χρονιάς ανέφερε ο πρώην πιλότος της Williams.
O J.Trulli, ο οποίος έχει αγωνιστεί ήδη με την ομάδα σε δύο Grand Prix το 2004, πρόσθεσε ότι …είναι λογικό να περιμένετε από εμάς να πλησιάσουμε περισσότερο τις κορυφαίες ομάδες και είναι κάτι το οποίο θα γίνει σταδιακά. Η Toyota έχει την ικανότητα να φθάσει στην κορυφή αλλά θα χρειαστεί χρόνος.
Ο Σπυρίδων Περεσιάδης (1854–1918) ήταν σημαντικός Έλληνας θεατρικός συγγραφέας της ύστερης περιόδου του 19ου αιώνα, γνωστός για την ικανότητά του να συνδυάζει την ηθογραφία με τον λυρισμό, όπως στο έργο «Ο Μαγεμένος Βοσκός».