Παραπλανητικές ετικέτες ή «αδιάβαστοι» καταναλωτές;
Νέα Υόρκη: Πολλοί καταναλωτές θεωρούν πιο υγιεινό ένα προϊόν που φέρει την ένδειξη "75% χωρίς λιπαρά" σε σύγκριση με κάποιο άλλο που στην ετικέτα του αναγράφεται η ένδειξη "25% λιπαρά", μολονότι η περιεκτικότητα και των δύο είναι ακριβώς η ίδια! Στο περίεργο αυτό συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που διεξήγαγε ομάδα ψυχολόγων από τη Σκοτία.
Νέα Υόρκη: Πολλοί καταναλωτές θεωρούν πιο υγιεινό ένα προϊόν που φέρει την ένδειξη «75% χωρίς λιπαρά» σε σύγκριση με κάποιο άλλο που στην ετικέτα του αναγράφεται η ένδειξη «25% λιπαρά», μολονότι η περιεκτικότητα και των δύο είναι ακριβώς η ίδια! Στο περίεργο αυτό συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που διεξήγαγε ομάδα ψυχολόγων από τη Σκοτία.
«Έχει μεγάλη σημασία να παρουσιάζονται τα συστατικά ενός προϊόντος ξεκάθαρα και με ακρίβεια στο καταναλωτικό κοινό» επισημαίνει ο επικεφαλής της μελέτης, Αντονι Στάνφορντ, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης.
Οι ερευνητές ζήτησαν από τους φοιτητές τους να αξιολογήσουν μια σειρά προϊόντων -ως προς το πόσο υγιεινά είναι- ανάλογα με τα ποσοστά περιεκτικότητάς τους ή μη σε λιπαρά.
Το στοιχείο που τους εντυπωσίασε ήταν ότι σχεδόν η πλειονότητα των φοιτητών εκτίμησε ως λιγότερο υγιεινά τα τρόφιμα, στις ετικέτες των οποίων αναγραφόταν το ποσοστό των λιπαρών που περιείχαν και όχι το ποσοστό των λιπαρών που… δεν περιείχαν.
«Ένα γιαούρτι, για παράδειγμα, με την ένδειξη «95% χωρίς λιπαρά» αξιολογήθηκε πιο υγιεινό από κάποιο με την ένδειξη «5% λιπαρά». Φυσικά, πρόκειται για την ίδια περιεκτικότητα» αναφέρουν οι ειδικοί.
Επίσης, προσθέτουν: «Παρουσιάζοντας την περιεκτικότητα στη μορφή «χωρίς λιπαρά» φαίνεται πως τελικά μπλοκάρεται η διαδικασία εκτίμησης από τον καταναλωτή, εάν ένα προϊόν είναι πραγματικά υγιεινό ή όχι. Θα πρέπει, λοιπόν, να είμαστε πιο προσεκτικοί».